Gå til innhold

Naboen har leid ut leiligheten sin, og nå har de fest..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen har leid ut leiligheten sin i helgen. Det var musikk der fra 13-14 i dag, så dro de. Nå har de kommet tilbake. Telte 6 unge menn. De har skrudd ned litt nå, men jeg kan fremdeles høre at de er der. 

Har selvfølgelig sent en sint melding til naboen, men hva kan jeg gjøre mer? Kan de kastes ut? Naboen sa at de skulle i bryllup, og at de var hjemom en tur mellom vielse og middag. Og at de hadde bare spilt musikk på tv, han sa at de ikke har ekstra høytalere, han var egentlig ganske irritert i svaret. Hva gjør jeg nå? Klager til styret? 

Anonymkode: 19db9...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ulovlig å spille musikk midt på dagen. 

Anonymkode: da12e...6e6

• Liker 29
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Selvfølgelig sendt en sint melding til naboen» 😂 fordi de spiller musikk kl 17 på en lørdag? 😂 kanskje du helst ikke skulle bodd ved siden av andre mennesker? 

Anonymkode: 06b86...6a1

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke klage på musikk før etter kl. 23 i kveld, så inntil da må du nok bare bite det i deg. Evt. bruke ørepropper. 

Anonymkode: 1b9e9...309

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forresten at naboen ble irritert på at du klager på musikk en lørdag ettermiddag. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Naboen har leid ut leiligheten sin i helgen. Det var musikk der fra 13-14 i dag, så dro de. Nå har de kommet tilbake. Telte 6 unge menn. De har skrudd ned litt nå, men jeg kan fremdeles høre at de er der. 

Har selvfølgelig sent en sint melding til naboen, men hva kan jeg gjøre mer? Kan de kastes ut? Naboen sa at de skulle i bryllup, og at de var hjemom en tur mellom vielse og middag. Og at de hadde bare spilt musikk på tv, han sa at de ikke har ekstra høytalere, han var egentlig ganske irritert i svaret. Hva gjør jeg nå? Klager til styret? 

Kanskje du ikke burde bodd i leiighet?? Om du ikke tåler litt bråk på dagtid så bør du vurdere å flytte.

Anonymkode: 32f9d...286

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må nok roe deg ned og være glad for at det ikke er dine faste naboer. Noe bråk i ny og ne må man tåle.

Anonymkode: 9bac2...d7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvilken krise at folk lever rundt deg! Du er så visst prototypen på nabo. Vurdert å sett på 2 gode naboer? Ganske sikker på du glir rett in der som purka som bor i nabohuset.

Edit: fløtt på vidda om du ikke tåler mer.

Endret av Ingar-André
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva gjør jeg nå?

Du bør håpe de ikke skrur opp fram til 23.

Anonymkode: f9cca...c4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vet at jeg sliter med helsen og trenger å ha det rolig rundt meg. Syns han bør ta hensyn da.

Har snakket med han flere ganger, da de har en hund som de skulle ha alene hjemme trening på. Da ble han også sur for at jeg sa fra om bjeffing. Han mente at de måtte få øve med hunden, det var jeg uenig i. Så han er litt vanskelig syns jeg.  

Sendte første melding til han rundt kl 13.30 i dag, da fikk jeg til svar at han skulle be de skru ned. Og da de startet opp igjen sendte jeg ny melding med at de hadde begynt igjen, og at jeg fremdeles kunne høre dem, og da fikk jeg en lang irritert melding tilbake. 

Men får vel bare finne meg i det da. Forhåpentligvis går de snart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Naboen vet at jeg sliter med helsen og trenger å ha det rolig rundt meg. Syns han bør ta hensyn da.

Har snakket med han flere ganger, da de har en hund som de skulle ha alene hjemme trening på. Da ble han også sur for at jeg sa fra om bjeffing. Han mente at de måtte få øve med hunden, det var jeg uenig i. Så han er litt vanskelig syns jeg.  

Sendte første melding til han rundt kl 13.30 i dag, da fikk jeg til svar at han skulle be de skru ned. Og da de startet opp igjen sendte jeg ny melding med at de hadde begynt igjen, og at jeg fremdeles kunne høre dem, og da fikk jeg en lang irritert melding tilbake. 

Det er i gen som har ansvar for din helse. Folk må få lov til å leve. Tåler du ikke litt lyd av og til så får du flytte. Du høres ut som en slitsom nabo 

Anonymkode: 06b86...6a1

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får du flytte. Naboer og hund kan selvfølgelig bråke hjemme hos seg selv 

Anonymkode: 0afcf...8eb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får du flytte. Naboer og hund kan selvfølgelig bråke hjemme hos seg selv 

Det kan de selvfølgelig ikke om oppførselen / bråket er til sjenanse for de øvrige naboene objektivt sett. Det er ikke slik at man kan oppføre seg hvordan man vil mellom 0800 og 2300 eller i der tidsrommet boligselskapets vedtekter sier at det skal være ro. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du kan ikke klage på musikk før etter kl. 23 i kveld, så inntil da må du nok bare bite det i deg. Evt. bruke ørepropper. 

Selvsagt kan man klage. På natten skal det være mer eller mindre stille. Resten av døgnet skal støy holdes til et nivå som ikke medfører ulempe og/eller sjenanse for naboene etter en objektiv terskel. For de fleste betyr det at man tåler en del, men det går selvsagt en grense et sted.

Endret av Brunello
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Brunello skrev (6 minutter siden):

Det kan de selvfølgelig ikke om oppførselen / bråket er til sjenanse for de øvrige naboene objektivt sett. Det er ikke slik at man kan oppføre seg hvordan man vil mellom 0800 og 2300 eller i der tidsrommet boligselskapets vedtekter sier at det skal være ro. 

Å høre musikk og at en hund bjeffer innimellom går ikke under det

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får be han ta hensyn og varsle deg neste gang han ønsker leie ut, slik at du får muligheten til å betale leien til han så dere slipper at det er ukjente der.

For øvrig, jeg sittter i styret her, og gjentatte ubegrunnede klager fra en nabo vil resultere i en skriftlig advarsel til den som klager, på at man må tåle lyder fra nabo og videre klaging uten saklig grunn vil ansees som trakassering.

Anonymkode: 83a59...cd5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 jeg tar vanligvis den som plages av støy sin side i slike tråder, men … huff ja. Skjønner du er godt vandt da, når du reagerer på musikk på dagtid. Sendt meldinger til naboen som er i bryllup om at de spilte musikk, og ikke på tv . Skulle ønske naboen din var naboen min egentlig , de høres stille og hensynsfulle ut. 

Anonymkode: 2d006...115

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor syns du naboen ikke skal spille musikk pga din helse?

Anonymkode: f9cca...c4d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...