AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #21 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hater ingen. Men jeg er veldig skeptisk til hva som får enkelte mennesker til å jobbe som feks forsvarsadvokat. Hvordan kan du stå der, foran andre mennesker, og påstå at læreren som misbrukte meg (elev) seksuelt, var uskyldig? At denne voksne mannen, dobbelt så gammel som meg (jeg var 16) var offeret i saken? Løgn på løgn på løgn. Og så i tillegg bli trodd på det? Han var en skikkelig god advokat, ingen tvil om det, men hvordan kan han leve med seg selv? Da Lippestad forsvarte ABB snakket han om at det handlet om å sørge for en rettferdig rettssak, ikke om å prøve å få ham frikjent. Alle visste hva han hadde gjort. Og den er jeg helt med på, sånn må det være i et fungerende samfunn. Men de som forsvarer alle mulige sinnsyke handlinger? Å forsvare noen som har begått overgrep, drept noen, svindlet, hvordan klarer man det? Tror man virkelig på den man forsvarer, eller tenker man sitt og lyver likevel? Hater ikke advokater. Men jeg forundrer meg over mange av dem. Anonymkode: 3fe4f...306 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #22 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har en variert "vennekrets" alt fra uføre til overlege på sykehuset og ingen har slike rare oppfatninger om advokater eller andre yrker. Tror ikke det har så mye med utdanning å gjøre mer med sosiale evner. Anonymkode: a8e14...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #23 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da Lippestad forsvarte ABB snakket han om at det handlet om å sørge for en rettferdig rettssak, ikke om å prøve å få ham frikjent. Alle visste hva han hadde gjort. Og den er jeg helt med på, sånn må det være i et fungerende samfunn. Men de som forsvarer alle mulige sinnsyke handlinger? Å forsvare noen som har begått overgrep, drept noen, svindlet, hvordan klarer man det? Tror man virkelig på den man forsvarer, eller tenker man sitt og lyver likevel? Hater ikke advokater. Men jeg forundrer meg over mange av dem. Anonymkode: 3fe4f...306 Fra dommen: Forsvarer la ned slik påstand: Prinsipalt: Påtalemyndighetens påstand om overføring av A til tvungent psykisk helsevern tas ikke til følge. Subsidiært: A frifinnes. A dømmes på mildest mulig måte Anonymkode: d925e...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #24 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da Lippestad forsvarte ABB snakket han om at det handlet om å sørge for en rettferdig rettssak, ikke om å prøve å få ham frikjent. Alle visste hva han hadde gjort. Og den er jeg helt med på, sånn må det være i et fungerende samfunn. Men de som forsvarer alle mulige sinnsyke handlinger? Å forsvare noen som har begått overgrep, drept noen, svindlet, hvordan klarer man det? Tror man virkelig på den man forsvarer, eller tenker man sitt og lyver likevel? Hater ikke advokater. Men jeg forundrer meg over mange av dem. Anonymkode: 3fe4f...306 Synes du det er like merkelig at en lege gidder å bruke tid på å operere en overgriper eller drapsmann som trenger helsehjelp? Anonymkode: d925e...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #25 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hater ingen. Men jeg er veldig skeptisk til hva som får enkelte mennesker til å jobbe som feks forsvarsadvokat. Hvordan kan du stå der, foran andre mennesker, og påstå at læreren som misbrukte meg (elev) seksuelt, var uskyldig? At denne voksne mannen, dobbelt så gammel som meg (jeg var 16) var offeret i saken? Løgn på løgn på løgn. Og så i tillegg bli trodd på det? Han var en skikkelig god advokat, ingen tvil om det, men hvordan kan han leve med seg selv? Da Lippestad forsvarte ABB snakket han om at det handlet om å sørge for en rettferdig rettssak, ikke om å prøve å få ham frikjent. Alle visste hva han hadde gjort. Og den er jeg helt med på, sånn må det være i et fungerende samfunn. Men de som forsvarer alle mulige sinnsyke handlinger? Å forsvare noen som har begått overgrep, drept noen, svindlet, hvordan klarer man det? Tror man virkelig på den man forsvarer, eller tenker man sitt og lyver likevel? Hater ikke advokater. Men jeg forundrer meg over mange av dem. Anonymkode: 3fe4f...306 Heldigvis har vi mennesker som klarer å ta den jobben tenker jeg. Og det var vel strengt tatt dommeren du burde anklage i din sak? Evt din egen advokat? Uansett betyr ikke dette at han var uskyldig, bare at ikke det var nok beviser for en dom. Håper du har gode folk rundt deg nå❤️ Anonymkode: 05fad...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #26 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Hater» advokater? Er dere 12 år? Anonymkode: 3a02b...405 Denne gjengen er i 30-årene og typisk rødt-velgere. De jobber på teater, i kunstmuseum, danseskole, yoga-lærer, på skole osv. Jeg har blitt kjent med dem via kreative fellesinteresser. Anonymkode: 6c758...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #27 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Denne gjengen er i 30-årene og typisk rødt-velgere. De jobber på teater, i kunstmuseum, danseskole, yoga-lærer, på skole osv. Jeg har blitt kjent med dem via kreative fellesinteresser. Anonymkode: 6c758...cc1 Håper venninnen din finner seg bedre venner. Tror noen tenker at det er helt greit å «sparke oppover», men skal love deg at de ikke hadde støttet deg dersom du sa at du hater kunstnere som ikke klarer å leve av det, men samtidig ikke gidder å ta seg ordentlig jobb ved siden av. Anonymkode: 05fad...174 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #28 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De som er rare Anonymkode: 7f068...dd7 Er det vennene dine eller dine holdninger du beskriver? De som ikke klarer å se forskjell på person/venn/yrkestittel de har et problem. Anonymkode: d4ec8...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #29 Del Skrevet 20. oktober 2024 Krist1an skrev (På 19.10.2024 den 17.12): Jeg har generelt ikke problemer med advokater. Men jeg liker ikke de som blant annet er advokater og ``misbruker`` systemet slik at de som har gjort noe galt slipper straffen de fortjener. Synes også de er litt vel ekstreme på pris. Alle har rett på en advokat og en advokat jobber for å bevare klientens interesser. Selv drapsmenn. Ts, noen menensker bare er slik. H is hun har fått jobb som advokatfullmektig vil jeg anta at hun har utdanning innen juss. Hvordan kunne dette komme som et sjokk på de andre? Anonymkode: 41a18...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #30 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hater ingen. Men jeg er veldig skeptisk til hva som får enkelte mennesker til å jobbe som feks forsvarsadvokat. Hvordan kan du stå der, foran andre mennesker, og påstå at læreren som misbrukte meg (elev) seksuelt, var uskyldig? At denne voksne mannen, dobbelt så gammel som meg (jeg var 16) var offeret i saken? Løgn på løgn på løgn. Og så i tillegg bli trodd på det? Han var en skikkelig god advokat, ingen tvil om det, men hvordan kan han leve med seg selv? Da Lippestad forsvarte ABB snakket han om at det handlet om å sørge for en rettferdig rettssak, ikke om å prøve å få ham frikjent. Alle visste hva han hadde gjort. Og den er jeg helt med på, sånn må det være i et fungerende samfunn. Men de som forsvarer alle mulige sinnsyke handlinger? Å forsvare noen som har begått overgrep, drept noen, svindlet, hvordan klarer man det? Tror man virkelig på den man forsvarer, eller tenker man sitt og lyver likevel? Hater ikke advokater. Men jeg forundrer meg over mange av dem. Anonymkode: 3fe4f...306 Noen må ta jobben med å møte de "verste i samfunnet". Selv har jeg en jobb hvor jeg kan måtte hjelpe mennesker som har begått grove kriminelle handlinger. De har kanskje sonet ferdig straffen sin og er ute igjen. Jeg er sosionom og det jeg jobber er det et tydelig lovverk og jeg har naturligvis ikke lov til å yte dårligere hjelp til dem enn til andre. Anonymkode: 41a18...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #31 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle har rett på en advokat og en advokat jobber for å bevare klientens interesser. Selv drapsmenn. Ts, noen menensker bare er slik. H is hun har fått jobb som advokatfullmektig vil jeg anta at hun har utdanning innen juss. Hvordan kunne dette komme som et sjokk på de andre? Anonymkode: 41a18...973 Hun jobbet i det offentlige før. Det var mer «stuerent» i den gjengen. Vi har også en bekjent som jobber som jurist i en fagforening. Det er også «godkjent». Forretningsadvokat = nogo tydeligvis Anonymkode: 6c758...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #32 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ingen stiller spørsmål ved hvorvidt en lege skal gi helsehjelp til en kriminell, hvorfor skulle det å bistå vedkommende juridisk være annerledes. Virker som du trenger nye venner, fortrinnsvis noen med IQ over 85. Anonymkode: d925e...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #33 Del Skrevet 21. oktober 2024 Omtrent like presist som å si at skuespillere ikke har en skikkelig jobb. De fester rundt og leker seg gjennom livet. Sannheten er nok at de synest det er skremmende at hun er advokat og er litt misunnelige. Advokater har makt og penger. Anonymkode: 739ad...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rick Skrevet 21. oktober 2024 #34 Del Skrevet 21. oktober 2024 “The first thing we do is, let’s kill all the lawyers.” Act IV, Scene II of William Shakespeare’s Henry VI, Part II, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #35 Del Skrevet 21. oktober 2024 Svarene her er nok helt avhengig av om man har opplevd å få en advokat mot seg eller ikke. Har man opplevd det, så vet man hvor mye drit og idioti an advokat kan få seg til å si. At en person er advokat betyr absolutt ikke at vedkommende har mer rett enn en vanlig person når det gjelder tolkning av lover. Det er viktig å huske! Anonymkode: 2d55e...bc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #36 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Omtrent like presist som å si at skuespillere ikke har en skikkelig jobb. De fester rundt og leker seg gjennom livet. Sannheten er nok at de synest det er skremmende at hun er advokat og er litt misunnelige. Advokater har makt og penger. Anonymkode: 739ad...91e Advokatfullmektiger har ikke nødvendigvis mye penger. Vi tro en sykepleierspesialist tjener mer. Anonymkode: 6c758...cc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #37 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svarene her er nok helt avhengig av om man har opplevd å få en advokat mot seg eller ikke. Har man opplevd det, så vet man hvor mye drit og idioti an advokat kan få seg til å si. At en person er advokat betyr absolutt ikke at vedkommende har mer rett enn en vanlig person når det gjelder tolkning av lover. Det er viktig å huske! Anonymkode: 2d55e...bc3 For noe tull. Advokater gjør en jobb. Advokater privat, slik vi her snakker om, er mennesker som alle andre. Voksne folk må klare å skille mellom person og yrkestittel. Hadde det her vært snakk om en lege eller en rørlegger, så hadde kanskje holdningene vært annerledes? Anonymkode: d4ec8...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #38 Del Skrevet 21. oktober 2024 Mange advokater er sosiopater som ikke eier skam. Det eneste de kan gjøre er å skrive sammenhengende tekster som bygger på legaliteten til tidligere arbitrære dommer og traktater. Anonymkode: 238e8...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #39 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Advokatfullmektiger har ikke nødvendigvis mye penger. Vi tro en sykepleierspesialist tjener mer. Anonymkode: 6c758...cc1 Skrev han advokat, eller skrev han advokatfullmektig? Anonymkode: d925e...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #40 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 17.39): Alle har rett på en advokat og en advokat jobber for å bevare klientens interesser. Selv drapsmenn. Ts, noen menensker bare er slik. H is hun har fått jobb som advokatfullmektig vil jeg anta at hun har utdanning innen juss. Hvordan kunne dette komme som et sjokk på de andre? Anonymkode: 41a18...973 Ja, høres litt merkelig ut at de ikke har visst om at hun tok den utdanningen, og at det er så mange som har den samme underlige holdningen. Som advokatfullmektig har hun fullført jussutdannelse (cand. jur. eller master i rettsvitenskap) og er jurist. Hun er nå i praksis som advokatfullmektig, noe som minst tar to år på heltid. Kan også bli politifullmektig eller dommerfullmektig. Kort fortalt så har hun nå praksis, og tar etter praksisårene et advokatkurs med eksamen, slik at hun får tittelen advokat. Til TS vil jeg si at for min del ville jeg kuttet kontakten med de personene du forteller om (om historien din virkelig stemmer). De virker meget spesielle, og kanskje sjalu fordi hun har tatt en ganske prestisjefull utdanning. Anonymkode: f5790...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå