AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg skal klage på avslag hos DPS. Men lurte på om de som leser klagen samtidig leser den opprinnelige henvisningen fra fastlegen og avslaget. Eller om jeg må formulere klagen min slik at den kan leses uten å ha lest den opprinnelige henvisningen og avslaget. Anonymkode: ec60f...ffe
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg ville lagt ved henvisning og avslag som vedlegg. Anonymkode: 7bec0...973
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville lagt ved henvisning og avslag som vedlegg. Anonymkode: 7bec0...973 Takk, det var godt forslag! Jeg gjør det så er jeg i hvert fall sikker på at de får det med seg. TS Anonymkode: ec60f...ffe
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Skrevet 19. oktober 2024 De må jo lese den for å kunne vurdere om det var riktig eller galt å avslå henvisningen. Anonymkode: 56dcd...375 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De må jo lese den for å kunne vurdere om det var riktig eller galt å avslå henvisningen. Anonymkode: 56dcd...375 Det er jeg egentlig enig i. Men jeg jeg legger henvisningen og avslaget sammen med klagen min bare for sikkerhetsskyld. Jeg klager fordi jeg mener de ikke leste henvisningen godt nok første gang de behandlet den. Så jeg er opptatt av at den leses på nytt. TS Anonymkode: ec60f...ffe
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg skal klage på avslag hos DPS. Men lurte på om de som leser klagen samtidig leser den opprinnelige henvisningen fra fastlegen og avslaget. Eller om jeg må formulere klagen min slik at den kan leses uten å ha lest den opprinnelige henvisningen og avslaget. Anonymkode: ec60f...ffe For si som Norsklæreren min sa en gang i tiden, skal du skrive noe så skriv slik at en uvitende får alle informasjonen han trenger for å vite. Du legger ved kopi av henvisningen, og argumenterer for det du mener er feil i avgjørelsen du har fått med avslag. Noen er flinke til å lese,andre må ha alt i store bokstaver. Jeg fikk nettopp et avslag, der den som hadde skrevet avslaget umulig kan ha forstått hvorfor jeg ble henvist dit. Da har jeg skrevet slik at det ikke er tvil om at hen har gjort en feil ved å avslå. Anonymkode: 45fd1...b70
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Skrevet 20. oktober 2024 Dps gir alltid avslag. Skaff deg privat helseforsikring. Beste investeringen du kan gjøre. Det offentlige norske helsevesenet er ikke et godt sted å være. Er kun rigget for flyktninger. Vi andre må klare oss selv. Ventetiden for hjelp på dps er et halvt år. Helt sjukt. Anonymkode: 15ee5...a78
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #8 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dps gir alltid avslag. Skaff deg privat helseforsikring. Beste investeringen du kan gjøre. Det offentlige norske helsevesenet er ikke et godt sted å være. Er kun rigget for flyktninger. Vi andre må klare oss selv. Ventetiden for hjelp på dps er et halvt år. Helt sjukt. Anonymkode: 15ee5...a78 Ingen får forsikringsdekning på noe eller et behov de hadde før de tegnet forsikringen. En annen sak er at det Norske helsevesenet skal hjelpe dem som trenger hjelp. (Og de som saksbehandler søknader er leger, tannleger eller annet helsepersonell, ikke jurister, dermed kan feil oppstå). Anonymkode: 45fd1...b70
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For si som Norsklæreren min sa en gang i tiden, skal du skrive noe så skriv slik at en uvitende får alle informasjonen han trenger for å vite. Du legger ved kopi av henvisningen, og argumenterer for det du mener er feil i avgjørelsen du har fått med avslag. Noen er flinke til å lese,andre må ha alt i store bokstaver. Jeg fikk nettopp et avslag, der den som hadde skrevet avslaget umulig kan ha forstått hvorfor jeg ble henvist dit. Da har jeg skrevet slik at det ikke er tvil om at hen har gjort en feil ved å avslå. Anonymkode: 45fd1...b70 Det var som sagt det som skjedde meg meg også: AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg klager fordi jeg mener de ikke leste henvisningen godt nok første gang de behandlet den. Så jeg er opptatt av at den leses på nytt. TS Anonymkode: ec60f...ffe Dette virker å være et vanlig problem. Jeg ønsker egentlig ikke å snakke ned noen, men det er nok en god del ansatte i DPS som ikke tar jobben spesielt seriøst. TS Anonymkode: ec60f...ffe
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var som sagt det som skjedde meg meg også: Dette virker å være et vanlig problem. Jeg ønsker egentlig ikke å snakke ned noen, men det er nok en god del ansatte i DPS som ikke tar jobben spesielt seriøst. TS Anonymkode: ec60f...ffe Min henvisning var til somatisk spesialavdeling fordi jeg har en alvorlig grunnsykdom som gjør at jeg trenger «spesialbehandling», den som har saksbehandlet har ikke forstått grunnsykdommen og mener jeg kan gjøre det jeg trenger utenfor sykehuset. Anonymkode: 45fd1...b70
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #11 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min henvisning var til somatisk spesialavdeling fordi jeg har en alvorlig grunnsykdom som gjør at jeg trenger «spesialbehandling», den som har saksbehandlet har ikke forstått grunnsykdommen og mener jeg kan gjøre det jeg trenger utenfor sykehuset. Anonymkode: 45fd1...b70 I mitt avslag stod det: "Henvisningen avslås. Det er 3 krav for å få behandling hos oss. Man må ha X, Y og Z og i henvisningen står det ingenting om at pasienten har disse 3 tingene." I henvisningen min er alle 3 symptomene nevnt og det står i tillegg "OBS dette er viktig å få med seg" foran to av tingene. Håper det ordner seg for deg raskt og at det ikke er slik at det er helt kritisk med helsetilstanden din slik at den ekstra ventetiden og usikkerheten blir for stor belastning. TS Anonymkode: ec60f...ffe
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #12 Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dps gir alltid avslag. Skaff deg privat helseforsikring. Beste investeringen du kan gjøre. Det offentlige norske helsevesenet er ikke et godt sted å være. Er kun rigget for flyktninger. Vi andre må klare oss selv. Ventetiden for hjelp på dps er et halvt år. Helt sjukt. Anonymkode: 15ee5...a78 Nei Dps gir ikke alltid avslag og nei ventetiden er ikke et halvt år. Anonymkode: 50ae5...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå