Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 Har funnet ut at det er visst endel ting jeg må tenke på vedr. sykkelkjøp. F.eks rammestørrelse o.l. Jeg er 1.72 høy og er slank hvis det har noe å si. Makspris er 3000 kr, og jeg kjøper gjerne brukt hvis jeg kommer over noe. Noen tips? Hva slags rammestørrelse vil passe meg?
Amanlis Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Det lureste er nok å ta en tur i sykkelbutikken. Det er ofte dyktige folk som jobber der, og som kan finne en god sykkel som er tilpasset dine behov. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Jeg er 168 cm, og har rammestr 17" eller 18" mener jeg. Har guttesykkel, da jeg syns de har bedre terrengsykler, samt ser litt tøffere ut Du må nesten prøve å stå over en sykkel. Viktig at den ikke er for høy.
Malama Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Gå på en sykkelbutikk og få hjelp til å finne ut hvilken størrelse du skal ha. Om du vil kjøpe brukt, så trenger du ikke kjøpe på den butikken, men får i alle fall hjelp til å finne rett størrelse. Du får rimlige sykler nye for den prisen der så vidt jeg vet, men ikke av de dyreste "kvalitetsmerkene" da. Lykke til.
Susan Sto Helit Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Tenk litt over hva slags sykkel du skal ha også, før du går i butikken. Hva skal du bruke den til, hva slags underlag skal den sykles på? (Grus/asfalt/terreng) Trenger du godt sete, for langturer, eller kan du ha et litt hardere sete for korte turer? Hvor mange gear trenger du? Gå i butikk og få hjelp til å finne ut hva slags type sykkel som passer ditt behov. Se hvilke tilbud de har der. Takk pent for hjelpen, og gå hjem og studer annonsemarkedet, f.eks finn. Se hva du får tak i på de forskjellige stedene, og kjøp en sykkel som passer deg. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #6 Skrevet 4. mars 2006 Merida har helt kurante sykler. Ang. størrelse så må du nesten dra og prøve i butikken fordi størrelsen avhenger av hvilken type og modell du kjøper.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #7 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har hybridsykkel. Litt større hjul, ruller lettere på asfalt. Den kan brukes på grusveier etc, men er ikke en offroader.
Linselus Skrevet 9. mars 2006 #8 Skrevet 9. mars 2006 Ofte får man litt stor sykkel på butikken (syns iallfall jeg), som jente kan det være lurt å kjøpe en damemodell (ikke nødvendigvis en tradisjonell med "jentestang", men en sykkel utstyrt med kortere stem og kortere overstang (eller hva det heter)). Tror ikke du behøver noe større enn 17" eller "medium" om det er sykkelstørrelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå