Nev Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Det er faktisk ikke så mange tråder om dette hvor det er spesifikt og klart så derfor spør jeg. Er det noen her som importerer kosttilskudd fra iherb? Det er som jeg vet 15%mva på dette + tollsats som er på 31,71pr kilo + fortollingsgebyr som enten DHL eller Fedex, TNT tar. Vet ikke om dette er 199, 299, 399? Det står her at "Duties & Taxes" er inkludert, men på bildet nummer to (når man har museperekn over teksten på taxes) så kommer det info som virker som om at dette gjelder taxen i usa? Bare så det er sagt. Voec ordningen kan ikke brukes på næringsmidler, så slik jeg har forstått det så fortolles det fullt ut i Norge (Svar fra tolletaten). Men så har jeg samtidig lest fra andre forumbrukere om at de ikke har betalt noe i import. Så..har noen direkte bekjentskap med dette og som kan dele sin erfaring? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Sist jeg bestilte fra iherb betalte jeg ingenting ekstra. Anonymkode: 5e692...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Mva er inkludert ja, du betaler ikke noe ekstra. De har riktignok en øvre grense for denne ordningen, men den er på flere tusen. Jeg bestiller derfra jevnlig. Anonymkode: 05920...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Iherb.com er registert som VOEC-bedrift (VAT on e-vommerce). De fortoller direkte for varer under 3.000 kr. Anonymkode: 22510...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Aldri betalt noe ekstra derifra 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ikke betalt noe ekstra nei 😊 Anonymkode: 4e1c2...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå