AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Finnes det? Tenker på det typisk rolige og behagelige lynnet til de større rasene. Anonymkode: 4fac5...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jack Russell er jo overbevist om at de er større enn st bernardshunder, veldig selvsikre og lite gneldrete. 🥰 Anonymkode: 4eedf...1fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jack Russell er jo overbevist om at de er større enn st bernardshunder, veldig selvsikre og lite gneldrete. 🥰 Anonymkode: 4eedf...1fe Jack Russel - rolig og behagelig...? Anonymkode: 4b536...794 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 DSG Anonymkode: 242c1...ca2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Chihuahua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Dachsene. Anonymkode: 1f82a...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dachsene. Anonymkode: 1f82a...4a2 Ikke rolige, da. Anonymkode: 1f82a...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 20. oktober 2024 #8 Del Skrevet 20. oktober 2024 Uenig med samtlige forslag i tråden faktisk 😂 Fine hunder for all del, men ikke hva jeg vil kalle bedagelige, lydløse koseklumper. Shiba Inu er mitt bidrag. Bedagelige, lite lyd, kan være litt care og uinteressert. Selvstendig og ikke de mest motiverte for trening da. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #9 Del Skrevet 21. oktober 2024 Cavalier King Charles Spaniel er vel regnet som en golden retriever i miniatyr. Det er mange jack russell som ikke har det typiske terrier-temperamentet lenger, og er nærmest som «pensjonist-hunder»😆 Anonymkode: 07ead...27b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #10 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 14.14): Jack Russell er jo overbevist om at de er større enn st bernardshunder, veldig selvsikre og lite gneldrete. 🥰 Anonymkode: 4eedf...1fe Jeg har en JRT som nå er 14 år. Han har vert rimelig travel de første 5 årene. Krever utrolig mye aktivitet, både fysisk og psykisk. Han har aldri tålt særlig andre hunder og bjeffer som en gal på de fleste av dem. Veldig glad i mennesker og aldri bjeffet eller vert agressiv mot dem. Han er nå verdens herligste seniorhund, vil bare kose og er blind på ett øye og sikkert dårlig hørsel. Er ikke mye interessert i turer lenger heller, men han har det bra og blir i livet helt til han uttrykker noe annet. Jeg kan ikke se for meg livet uten min JRT, men basert på hvordan det var de første årene- så blir det nok ikke noe ny JRT på meg. Anonymkode: 77b56...2d1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cavalier King Charles Spaniel er vel regnet som en golden retriever i miniatyr. Det er mange jack russell som ikke har det typiske terrier-temperamentet lenger, og er nærmest som «pensjonist-hunder»😆 Anonymkode: 07ead...27b Forhåpentligvis er det ingen som selger valper av CKCS lengre siden de har vært forbudt å avle på siden i fjor. Så da må i såfall TS finne seg en annen hund om det er valp h*n vil ha. Anonymkode: 5c520...70a 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #12 Del Skrevet 21. oktober 2024 Kommer ikke egentlig på noen, de fleste små hunder er kjappe og energiske, litt "hyper" i mine øyne. Men jeg hadde flaks med en japansk spisshund, han var ekstremt bedagelig og god, ville bare lukte på blomster og rulle litt i gresset. Ikke overivrig på å hilse på andre. Kjeda seg selvfølgelig om han ikke ble nok stimulert, men det skulle ikke så mye til egentlig. Han var derimot ikke en stille hund, haha. Ikke bjeffing nødvendigvis, men mye offing og boffing. Hadde en kommentar til alt liksom, som om han klaga på noe. Når han først bjeffet var det skarpt. Vet ikke om andre spisshunder er sånn. Sjekk ut dansk-svensk gårdshund, ble anbefalt det selv før valget falt på js. Anonymkode: d1b38...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #13 Del Skrevet 21. oktober 2024 Den første jeg tenkte på er tibetansk spaniel. Ikke kjempesmå, men de jeg har møtt har vært veldig menneskekjære og rolige. Må sikkert trene endel for å få minimere vokting/bjeffeing da.. Anonymkode: ced73...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #14 Del Skrevet 21. oktober 2024 Cocker spaniel Anonymkode: 86bc8...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #15 Del Skrevet 22. oktober 2024 Mops! Lol, verden lateste hunderase. De er en levende potetsekk! Anonymkode: 64f3f...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mops! Lol, verden lateste hunderase. De er en levende potetsekk! Anonymkode: 64f3f...409 Lurer på hvor mye av den "latheten" som skyldes dårlig helse, oksygenmangel og deformasjoner i hode og rygg... Anonymkode: 5f287...110 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 14.14): Jack Russell er jo overbevist om at de er større enn st bernardshunder, veldig selvsikre og lite gneldrete. 🥰 Anonymkode: 4eedf...1fe AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 14.36): Jack Russel - rolig og behagelig...? Anonymkode: 4b536...794 Vår er rolig og behangelig, flink i språk, sosial med andre hunder, flink med barn og folk, men han tror han er like stor som de store hundene og lar seg ikke pille på nesen av noen.. Digger den rasen! Anonymkode: f3e7b...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hadde en skotsk terrier en gang, absolutt den mest sedate hund jeg har vært borte i. Vi kunne bruke 30 min på å gå fem hundre meter. Det eneste som kunne få han til å sette opp farten var katt, men selv det var ikke ofte. Lite interessert i andre hunder og mennesker, men glad i oss i familien. Selv foretrekker jeg de ‘kvikkere’ terriertypene. Anonymkode: 6be92...93e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vår er rolig og behangelig, flink i språk, sosial med andre hunder, flink med barn og folk, men han tror han er like stor som de store hundene og lar seg ikke pille på nesen av noen.. Digger den rasen! Anonymkode: f3e7b...105 At en er slik sier jo lite om rasen generelt. De jeg har møtt har vært langt i fra slik i allefall, og det er vel ikke rasebeskrivelsen heller. Anonymkode: 4b536...794 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 21.12): Finnes det? Tenker på det typisk rolige og behagelige lynnet til de større rasene. Anonymkode: 4fac5...bce Det blir vel ganske individuelt? Jeg har en bichon frise som er svært rolig og stødig, han bjeffer om noen er på døra, men er ellers veldig rolig mot både hunder og mennesker. En drøm av en familiehund for oss, liker å være med når barna leker uten at han blir voldsom , enkel å stelle, beholder roen, selv om han har vondt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå