Gå til innhold

Helseerklæringsspørsmål ved livsforsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke spørsmål stilles ved kjøp av livsforsikring? Jeg må kjøpe forsikringen før jeg får tilsendt helseerklæringen. Den eneste ulempen jeg har, er at jeg ble ryggoperert for prolaps for 6 år siden. Men skulle gjerne sett de andre spørsmålene også. Noen som vet?

Anonymkode: 817e4...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer og endres til stadighet. Her får du ikke mulighet til å planlegge løgn.

Anonymkode: 90d0d...2dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke planer om å lyve, men jeg vil vite hvilke spørsmål som stilles, sånn at jeg vet hva de vektlegger. Vektlegger de rygg, så vet jeg at det er større sannsynlighet for økt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare spm om de kunne få tilgang til journalen min, noe de fikk, og om jeg røyket. Så fikk jeg tilbakemelding om at det skulle ha kostet 299kr, men pga slankeopr så kom det på 750kr. 

Anonymkode: 5eac6...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene og blir jeg ufør pga det, faller forsikringen bort.

Fikk ingen økning i pris pga dette. 

Anonymkode: 622b4...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke spørsmål stilles ved kjøp av livsforsikring? Jeg må kjøpe forsikringen før jeg får tilsendt helseerklæringen. Den eneste ulempen jeg har, er at jeg ble ryggoperert for prolaps for 6 år siden. Men skulle gjerne sett de andre spørsmålene også. Noen som vet?

Du skal kjøpe noe så viktig med så mye hastverk? Du kan kjøpe katta i sekken og betale for en forsikring du ikke får noe fra om du trenger hjelp senere fordi du ikke har satt deg inn i ting. 

Anonymkode: 3a560...2a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har migrene og blir jeg ufør pga det, faller forsikringen bort.

Fikk ingen økning i pris pga dette. 

Livsforsikring gjelder ved død, så du får ikke utbetaling hvis du blir ufør. Da må di ha uføreforsikring, og ikke livsforsikring. 

Anonymkode: 571fd...da3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kjøpe noe så viktig med så mye hastverk? Du kan kjøpe katta i sekken og betale for en forsikring du ikke får noe fra om du trenger hjelp senere fordi du ikke har satt deg inn i ting. 

Hæ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 15.59):

Handler da ikke om hastverk?

Anonymkode: 7b7aa...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 15.59):

Det står LIVSforsikring i overskriften. TS kan aldri få "noe" hjelp fra den senere for da er hun død. Du tenker kanskje på uføreforsikring?

Det er ts sine etterlatte som ev tilgodeses ved livsforsikring, for eksempel partner og mulighet til å innløse ts halvdel av boliggjeld.

Anonymkode: ca707...619

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 17.08):

Livsforsikring gjelder ved død, så du får ikke utbetaling hvis du blir ufør. Da må di ha uføreforsikring, og ikke livsforsikring. 

Anonymkode: 571fd...da3

Ja, så det nå at jeg leste og tenkte feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil være midlertidig forsikret (alts0 ved ulykke) fram til du får godkjent helseskjema. Når du har fått konklusjonen av helseskjemaet har du mulighet til å si den opp om du ønsker, og da betaler du bare for den midlertidige dekningen (lavere sum enn normalt sett ved full dekning).

Anonymkode: 3b0c2...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...