Gå til innhold

Det irriterer meg at jeg jobber med så mange uintelligente mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i servicebransjen, og de jeg jobber med er så sære mennesker som livnærer seg på sladder, drama og når de er på jobb nekter de å faktisk jobbe fordi de ikke orker og vil helst slappe av.

De tar sjefens tilsnakk som personangrep, og blir trass med vilje og gjør ting ekstra synlig for å vise at de gir faen og bryr seg ikke om hva sjefen sier. Jeg føler jeg er den eneste der med litt «vett» i hodet, og har sunne verdier og holdninger. Når vi jobber la oss si 3 stk sammen, så «utestenger» de to andre meg fordi de er egentlig sjenerte og usikre mennesker, som finner trøst og selvtillit i hverandre. Med selvtillit  så mener jeg at de ikke har noe problem med å vise at de ikke liker deg, og utestenger deg når de er flere sammen.

Når de er alene, virker de kjempe usikre, er helt stille og har ikke den samme selvtilliten som når de er to sammen. 

Jeg er ikke sånn. Jeg prøver å inkludere alle, selv om jeg ikke liker alle, så hadde det aldri falt meg inn å utestenge noen. Hvertfall ikke når man jobber 3 sammen, og helt tydelig utestenge den 3. personen med vilje. Jeg forstår sjefen, og jeg forstår at jeg får betalt for å jobbe.

vet ikke hva jeg vil med dette, men er så lei av å jobbe med mindre intelligente mennesker, og blir helt paff. Liker egentlig jobben da den er greit betalt, og det er nærme hvor jeg bor

Anonymkode: 210e9...a1e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Snowflakes som skal ut i arbeidslivet det 😅

Anonymkode: af481...67b

• Liker 1
Skrevet

Hvordan mener du at dette har noe med intelligensen deres å gjøre?

Anonymkode: a8189...5c7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan mener du at dette har noe med intelligensen deres å gjøre?

Anonymkode: a8189...5c7

Det har jo mye med intelligens å gjøre?

Skrevet

De er late, jeg også jobber med ett par sånne. Super irriterende! De er mer interessert i å snakke om sine private liv enn å lære seg å gjøre jobben skikkelig. 

Anonymkode: c77aa...f04

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg jobber i servicebransjen, og de jeg jobber med er så sære mennesker som livnærer seg på sladder, drama og når de er på jobb nekter de å faktisk jobbe fordi de ikke orker og vil helst slappe av.

De tar sjefens tilsnakk som personangrep, og blir trass med vilje og gjør ting ekstra synlig for å vise at de gir faen og bryr seg ikke om hva sjefen sier. Jeg føler jeg er den eneste der med litt «vett» i hodet, og har sunne verdier og holdninger. Når vi jobber la oss si 3 stk sammen, så «utestenger» de to andre meg fordi de er egentlig sjenerte og usikre mennesker, som finner trøst og selvtillit i hverandre. Med selvtillit  så mener jeg at de ikke har noe problem med å vise at de ikke liker deg, og utestenger deg når de er flere sammen.

Når de er alene, virker de kjempe usikre, er helt stille og har ikke den samme selvtilliten som når de er to sammen. 

Jeg er ikke sånn. Jeg prøver å inkludere alle, selv om jeg ikke liker alle, så hadde det aldri falt meg inn å utestenge noen. Hvertfall ikke når man jobber 3 sammen, og helt tydelig utestenge den 3. personen med vilje. Jeg forstår sjefen, og jeg forstår at jeg får betalt for å jobbe.

vet ikke hva jeg vil med dette, men er så lei av å jobbe med mindre intelligente mennesker, og blir helt paff. Liker egentlig jobben da den er greit betalt, og det er nærme hvor jeg bor

Jeg tror at det er også "dumt" å mene at man er smartere og bedre enn andre. Du er nok helt normal, og du kommer tross alt hit til KG med "sladder" om disse to andre, og for å meddele at "du er jo bedre enn dem" som er den du er. Det er ikke smart, det er ikke "bedre" og absolutt ikke mer modent, enn det dem driver med.

Jeg tenker du må finne selvinnsikt her og akseptere at dere er forskjellig. Du kan egentlig ikke heller forvente at de skal like deg, når du ikke liker dem, eller tenker at du er bedre enn dem. Ditt introjekt er ( jeg er bedre enn andre ) blir veldig synlig i ting du sier og i dine handlinger. Og husk det finnes så mye mer enn bare en type intelligens. 

Anonymkode: fff80...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...