Gå til innhold

Lykkelig par skal plutselig skilles.. trodde alle rundt meg levde lykkelig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha det jeg vil kalle ett stabilt ekteskap. Ett lykking ekteskap? Tja, til tider. Til tider er hverdagen for mye, jeg er for mye, han er for mye. Plutselig har vi ikke tid til hverandre. Så må vi ro oss tilbake. I gode og onde dager lovet vi hverandre, men som mormor sa, det er heller gode og onde år. Ingen har bare lykkelige ekteskap, det er til tider knallhardt. Nå bruker jeg lite tid på sosiale medier, men fordi jeg begrenser kraftig hva jeg legger ut av mine barn og vi blir jo eldre og med barn mer sliten så ikke så mye mer å oppdatere der😅 Jeg elsker han og håper at det skal være oss til to en av oss dør. Men det er i utgangspunktet ett håp og en tro om at vi kommer til å takle alt som kommer vår vei. Livet er forsatt opp og ned uansett. Hadde vært latterlig av meg å tenke eller spørre en vennine om hun følte seg mislykket som ikke var gift. Spør man om det er man et naut.

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hannabanna skrev (3 minutter siden):

Dobbepost

Endret av Hannabanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så og si ingen par som er på min alder,som har vært sammen i mer en 10-12 år før de skilles. Gift eller ikke. Det er ikke noe tradisjon i Norge i dag for at man skal ha samme partner livet ut. Gir man noen 10år plus,så regnes det som mye. De fleste ender opp som "forever single" med det mener jeg at man har partner i 2 uker,så går man videre til neste. 

Tror man bare må legge av seg at ting er absolutt ikke som før. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg har et harmonisk og trygt liv. 
Eneste sikre grunnen er fordi jeg er singel. Ingen krangling eller sure miner i mitt hjem, jeg er sikker på at det vil forlenger livet. 

Forhold er å blir en karusell av følelser, uansett hva folk måtte tørre å innrømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser trådene om mangel på sex i forholdet, er det vel ikke rart at folk går fra hverandre. 

Det færreste innrømmer de mest private problemene offentlig, da dette er temmelig skambelagt. 

Syns det er egoistisk å ikke forstå hvor viktig sånne ting er i et forhold, og ofte LITT mer. Her snakker jeg om forhold der det er barn inne i bildet. Så trist at så mange barn må vokse opp med to hjem, og mye disharmoni. 

Anonymkode: eef77...555

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen forhold er perfekte. INGEN! Ikke en gang hun gjestfrie og alltid smilende dama med perfekt kropp og hår som er sammen med han kjekke og greie karen som driver søndagsskolen og alltid tar i et tak. Utad er de nok noen glansbilder. Men det kan gjerne være manglende tenning. Utroskap. Han hjelper alle naboer i stedet for å bidra hjemme. Hun kanskje har et gamblingproblem, eller hun er møkklei alt bibelpreiket og har lyst til å gå på swingersklubb.
Vi deler alle gjerne noe kjekt vi har gjort på sosiale medier, men deler ikke at mannen atter en gang ikke tørket opp all dritten i doskåla etter seg, eller at han truer å slå opp om hun ikke slanker vekk de 2 kiloene hun gikk opp i svangerskapet.

Anonymkode: 943c1...459

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som en drittsekk han der

Anonymkode: 401f4...bc6

Tenkte jeg også, helt klart at det ville ende i skilsmisse 

Anonymkode: e0997...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei,

Fikk høre idag at en kamerat og kona skal skilles. De hadde et fantastisk bryllup, hvor jeg til og med ble spurt av brudgommen om jeg følte meg mislykket fordi jeg er alene. (Noe jeg gjør, føler meg anderledes enn de andre som får til mann og barn lett som en plett)

De poster på sosiale medier bilder av barna og seg selv, og det er ser helt ut som en drømmeverden. Og nå skal de skilles..  Så da tenkte jeg plutselig, flere som sliter selv om det virker som om de har alt i verden..

Anonymkode: 4d41c...7ec

Når personer poster hele tiden på sosiale medier at de er så lykkelige er noe galt vil jeg si.

Anonymkode: afcc7...1c5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når personer poster hele tiden på sosiale medier at de er så lykkelige er noe galt vil jeg si.

Anonymkode: afcc7...1c5

Nettopp. Én ting er å forsøke å holde private uoverensstemmelser innenfor hjemmets fire vegger, men denne frentiske markedsføringen av eget kjærlighetsliv er vel ikke et godt tegn. Ikke desto mindre ser du til å ha blitt svært vanlig med «falske» selvpresentasjoner i sosiale medier.

Anonymkode: 53252...d88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha idioter som tror på alt av glansbilder de ser på sosiale  medier.

Jeg tenker som så - jo mer de legger ut av sitt perfekte liv, jo mer er det som skurrer i bakgrunnen. 

Anonymkode: 4cea6...2df

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Haha idioter som tror på alt av glansbilder de ser på sosiale  medier.

Jeg tenker som så - jo mer de legger ut av sitt perfekte liv, jo mer er det som skurrer i bakgrunnen. 

Anonymkode: 4cea6...2df

Det er vel de færreste som tror på de mest glansede bildene, men mange blir likevel overrasket over at det kan være SÅ stor forkjell mellom presentasjon og realitet.

Anonymkode: 53252...d88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

Fikk høre idag at en kamerat og kona skal skilles. De hadde et fantastisk bryllup, hvor jeg til og med ble spurt av brudgommen om jeg følte meg mislykket fordi jeg er alene. (Noe jeg gjør, føler meg anderledes enn de andre som får til mann og barn lett som en plett)

De poster på sosiale medier bilder av barna og seg selv, og det er ser helt ut som en drømmeverden. Og nå skal de skilles..  Så da tenkte jeg plutselig, flere som sliter selv om det virker som om de har alt i verden..

Er du ung?

Det som postes i sosiale medier er jo kun glansbilder og små øyeblikk i folks liv. Det er ikke virkeligheten som legges ut. Det blant en av mange gode grunner til å ikke være på sosiale medier, hvert fall ikke legges så i det du ser.

Anonymkode: 1cde7...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Nei, er gammel, slutten av 30 årene. Så ja, jeg forstår at sosiale medier ikke er sannheten. Men jeg føler meg vel så andereldes uten mann og barn, at jeg tror at det er løsningen på lykke. 

Og hun venninnen min som jeg møtte snakket også om storfamilien rundt middagbordet, når barna får kjærester, og de får egne barn - det å sitte sammen hele gjengen og virkelig være en flokk. Det er det livet handler om, og jeg forstår jo det. Så vet ikke helt hva slags liv jeg har i vente med tanke på alderdommen. Hva har man å leve for ellers... 

Dater en nå, en med barn. Superfin fyr som gjør alt for meg. God og snill, tror han elsker meg høyt. Men.. de barna blir for mye for meg. Skal man sitte der som en mislykket stemor som alle sikkert hater..  Så da gikk ikke det heller. Jeg leter vel etter noe som er lettvint og 100 %.....   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være søt og god med hverandre i sosiale medier kan være koselig om det er naturlig og sporadisk. 

Blir det ukentlige offentlige kjærlighetserklæringer og bilder og videoer om hvor fantastisk strålende familien, huset, hunden, hytta, bilen, barna, ekteskapet er så bruker det å bety det motsatte. At det heller er litt krangling, dårlig stemning og usikkerhet på hjemmefronten. 

Anonymkode: 6ee30...2df

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... hun venninnen min som jeg møtte snakket også om storfamilien rundt middagbordet, når barna får kjærester, og de får egne barn - det å sitte sammen hele gjengen og virkelig være en flokk. Det er det livet handler om, og jeg forstår jo det...

Det gjorde min mann også, før han gikk fra meg. Livet var å skulle bli besteforeldre og være en sånn giga storfamilie hvor alle henger sammen i ferier osv. Jeg fikk jo helt sjokk da han dro. 

Det var enda mer hans drøm enn min så han må nok ha mislikt meg veldig mye når han gikk imot sin egen drøm. Jeg klarer meg uansett, har mye verdifullt i livet. 

Anonymkode: 8dc61...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste parforhold jeg har fått innblikk i har store utfordringer. Sinne, frustrasjon, utroskap, sextørke, økonomisk styring,…

Det er fullt mulig å ha det veldig vanskelig sammen med partneren og likevel ha det fint på skiferie i Italia med familien. Problemet er at sosiale medier bare får med seg den ferien…

Anonymkode: ce662...288

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 12.16):

Hei,

Veldig mange har det slik, og det slår nesten aldri feil at de som er mest aktiv med å vise frem sitt fantastiske liv er dem som sliter mest. 
Har man det godt så har man heller ikke behovet for å vise hele omverden dette for bekreftelse konstant. 

Anonymkode: 912e4...7e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar vare på og deler solsiden av livet selvsagt, slik var det før some også. Skittentøysvasken er privat eller deles med noen få i aller nærmeste krets.

Det er ikke nødvendigvis en falsk fasade heller, man er ikke bare lykkelig eller bare ulykkelig. Ihvertfall ikke etter hvetebrødsdagene og før man er kommet til det punktet at man går hvert til sitt. 

Anonymkode: 4bdbf...591

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 12.16):

Hei,

Du ser ikke hva som skjer innenfor andre hus sine 4 vegger. 

Anonymkode: f5406...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...