Gå til innhold

Til dere som har partnere som jobber off-shore: hvordan gjør dere det når de er borte i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper jeg kan få mange ulike svar her :)

Hvordan gjør dere det med feiring?  Har dere en minifeiring før utreise/ etter hjemkomst?

Hvordan gjør dere det med gaver? Venter dere med å åpne gaver fra partner til når de er hjemme igjen?

Andre ting?

Jeg vil så gjerne at mannen min skal få en form for familiefeiring selv om han er borte hele jula, men jeg vet ikke helt hva som er den beste måten å gjøre det på :)

Anonymkode: f6659...86b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)

Ordner han julestrømpe med masse godt,sender med han gaver men passer på at man ikke kjøper store ting som tar mye plass. Facetimer med han når vi åpner gavene fra hverandre og han er med på facetime her og der utover dagen på julaften når han har mulighet til det😊

Endret av Sunfl0wer
Skrevet

Vi feiret som vanlig de årene pappa var ute på sjøen. Han feiret på båten med kolleger. Vi åpnet våre gaver på julaften, han åpnet sine på båten med kollegene, eventuelt åpnet han resten når han kom hjem.

Du sier DU ønsker at mannen din skal få feiring, men hva ønsker HAN? Mange synes ikke det er så viktig med en ekstra feiring hvis man er bortreist i jula...

Anonymkode: 48230...cc1

• Nyttig 1
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Ordner han julestrømpe med masse godt,sender med han gaver men passer på at man ikke kjøper store ting som tar mye plass. Facetimer med han når vi åpner gavene fra hverandre og han er med på facetime her og der utover dagen på julaften når han har mulighet til det😊

Han kan bare ha med seg en bitteliten julegave ut på grunn av vekt- og plassbegrensning på bagasje, så julestrømpe og gaver utgår.  Men  facetime var en god idé 🙂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi feiret som vanlig de årene pappa var ute på sjøen. Han feiret på båten med kolleger. Vi åpnet våre gaver på julaften, han åpnet sine på båten med kollegene, eventuelt åpnet han resten når han kom hjem.

Du sier DU ønsker at mannen din skal få feiring, men hva ønsker HAN? Mange synes ikke det er så viktig med en ekstra feiring hvis man er bortreist i jula...

Anonymkode: 48230...cc1

Han vil ha en liten feiring med familien, og jeg har lyst til å virkeliggjøre det ønsket, men vet ikke helt beste måten å gjøre det på.  Jeg håpet å få inspirasjon fra hvordan andre gjør det. 🙂

Anonymkode: f6659...86b

Skrevet

Vokste opp med far offshore. Feiret jul med mammas familie de årene. Åpnet gave julaften. Kan ikke huske vi hadde noe feiring før. Men i løpet av desember ble det gjerne juleverksted/pepperkakebaking/julegrøt. Pappa ringte alltid julaften på formiddagen. Åpnet gave fra pappa og mamma da. Resten i besøk. 

Syns det fungerte greit slik. Var ikke for mye fokus på "stakker, du får ikke feire jul med pappa". Bare gjør som normalt. 

Husker jeg sendte med gave de årene han var borte. Det kunne være tegninger, noe hjemmelaget eller kort med sjokolade.

Anonymkode: 06b9b...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...