Gå til innhold

Å forholde seg til en eks

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen her inne.

Kanskje dette er stedet for tips og råd når det gjelder min eks, det ble slutt mellom oss for over 5 år siden og vi har en datter sammen, hun er nå 8 år, jeg har gått videre i livet og kunne ikke for alt i verden tenke meg å bli sammen med han igjen. Grunnen til at det ble slutt var at han stadig var ute på byen, drakk seg overstadig beruset hver gang, var utro osv. Jeg har også mine feil, kjeftet mye og var for opptatt av barnet.

Nå fungerer samvær veldig bra,han tar seg godt av barnet og er en fin far, men problemet ligger i at han hele tiden tror gjennom å være en fin fa og være flksibel så kan han bli sammen med meg igjen. Han sier at jeg kan jo gi han en sjanse til så han kan vise at han kan gjøre meg til verdes lykkeligste..bla bla.. Han vil bare ikke forstå at jeg ikke lenger er glad i han og ikke ønsker å være sammen med han.. Jeg forklarer stadig at jeg ikke har følelser for han osv,men da sier han bare :det vet du ikke du har ikke prøvd i senere tid..

Jeg er så lei av han, men ønsker å beholde et goft far-datter forhold..Har noen tips og rås om hvordan jeg skal forholde meg til han? Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke råd til deg. Tenker bare at dette sikkert løser seg når han finner seg en annen.

Det er bare å være sterk og klar i tale og handling så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har det akkurat likedan. Min eks. maser hele tiden om at vi nå må bli sammen igjen, for nå har han jo forandret seg, blitt en "bedre" far. Og det har han. Men mine følelser for han er helt borte. Vi samarbeider greit om barna osv, men noe videre samliv med han er ikke aktuelt. Men hvordan få han til å skjønne det? Nei, det vet sannelig ikke jeg heller....Det hadde sikkert vært bra om han hadde funnet seg ei anna, men han gjør nå ikke så veldig mye for å finne seg ei ny heller....Kanskje det er jeg som må finne meg en ny mann..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

En eks som ikke vil gi slipp på deg leter ikke aktivt etter en ny nei. Det er jo mulig han tar hintet om du finner en ny mann, men skal du finne en ny så skal du gjøre det for DEG, okke for HAM!

Min eks ville slett ikke innse at det at forholdet var over var til det beste, at der ikke lenger var de rette følelesne. Og han ville ikke akseptere min nye kjæreste heller. Sist jeg snakket med ham var han fortsatt sur på meg. Det er over et år siden, men ifølge ryktene så er han ikke over meg enda. Vi hadde heldigvis ikke barn (unge, og forholdet varte ikke sååå lenge) så jeg slipper å forholde meg til ham.

Du har en datter å ta hensyn til, og du ønsker at hun skal ha et godt forhold til sin far, og det synes jeg er veldig bra. Du må nok bare fortsette som du gjør nå. La ham være en god far, men si fra om at det uansett ikke endrer på dine følelser. Kanskje en vakker dag våkner han opp og innser at han KAN leve livet uten deg. Og da finner han kanskje en annen også :)

Lykke til, håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Takk for svar :o)

Min eks har faktisk truffet en annen (tror det er to stykker) men han finner feil på de og etter kort stund så kutter han de ut! Jeg har også hatt annet, men da venter han bare på at jeg skal bli fri så han og jeg kan bli sammen. Blir for mye å forholde seg til at han hele tiden skal finne ut av hva jeg gjør,hvem jeg er sammen med osv.. Er så møkk lei av å ha han gående slik hele tiden.

Traff en flott fyr jeg, men det blir for vanskelig med en slik eks. I dag kom det en kommentar fra dattern min hvor hun sier at pappaen hennes har sagt at kanskje pappa og jeg skulle få et barn til sammen...uff sier bare jeg..

Innimellom så blir jeg såå :evil: Hvorfor kan han ikke ta hintet, forrige dagen sa jeg mens jeg var forbanna at jeg har ingen følelser for han, ikke lyst på sex med han og ikke kunne tenke meg å bo under samme tak som han, svaret var da : det vet du jo ikke fordi du har jo ikke prøvd etter at jeg har forandret meg.. Han vil ikke høre...

Er så matt og lei jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

eller du kan si at du kanskje tror du begynner å få følelser for en på jobb/trening/vennegjeng eller lign....... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...