Gå til innhold

Ny utdanning etter vikariat og master

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er en kvinne på 25 år som ble ferdig med en mastergrad i fjor. Jeg har fått et årsvikariat i samme feltet. Jeg kunne tenkt meg å studere på ny til høsten. Hovedsakelig en treårig bachelor innen helsefag på et universitet. Jeg kan håndtere studielån og å gå ned i lønn i studietiden. Tenker også at det bare er å fullføre første året og ta det derfra. Samtidig kan jeg jo søke på fast stilling framover. På den andre siden har jeg prøvd ut arbeidslivet så det er ikke slik at jeg er evig student heller. Det er to helt ulike utdanninger som utfyller hverandre på hvert sitt vis. Kunne muligens kombinert, men der jeg jobber er det kun jobb på dagen med mulighet for hjemmekontor. Man må ha jobbet i tre år for å søke permisjon til studier eller få tilrettelegging. Det letteste vil være å vente med ny jobb og studere videre. 

Er det noen som har erfaring med ny bachelor etter mastergrad? Trives med masteren, men vil lære mer og få mulighet til å jobbe i helsevesenet med kompetanse også. Håper på mange svar. Er det noe jeg bør ha i bakhodet før jeg velger det ene eller andre? På forhånd takk for innspill. 

Anonymkode: 3a957...f48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som ett skritt fram og to tilbake. 
Finnes det ikke en relevant videreutdanning du kan bygge på etter mastergraden, som vil gi deg muligheten til å jobbe innen det feltet du ønsker? Da slipper du å gå glipp av inntekt og økt studielån.
Alternativt jobbet et par år der du er nå, og så vurdere behovet for mer utdanning når du har fått mer yrkeserfaring.

Anonymkode: 19981...2ac

Skrevet

Sannsynligheten er stor for at det vil være et minusprosjekt rent økonomisk. Du vil enten få betalt for en bachelorgrad, eller for en mastergrad, avhengig av hvilken utdannelse som er relevant for akkurat den stillingen - ikke begge deler. 

Anonymkode: e42e8...de6

Skrevet

Synes det er rart at samfunnet skal måtte finansiere en utdanning til for deg.

Anonymkode: 06326...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...