Gå til innhold

Pleuritt igjen?? Lettere å få det når man først har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dette for første gang i sommer og nå er jeg ganske sikker på at jeg har fått det igjen, kjenner igjen smertene. Sist gang jeg hadde det var jeg ganske syk med feber og dårlig form (type sengeliggende) i en ukes tid først, mens denne gangen har jeg bare vært lettere forkjølet en stund og vært på jobb uten problemer.

Har prøvd å google, men finner ikke ut av det - er det noen som vet om man er mer disponibel for å få det igjen når man først har hatt det én gang?

Anonymkode: 81c3d...1e5

Skrevet

Det vet jeg ikke, men om du mistenker det bør du komme deg til legevakten i dag og få de til å undersøke deg. 

Anonymkode: bf000...22e

• Liker 1
Skrevet

Har hatt det tre ganger i mitt liv, en gang i 20 åra, så i 30 åra og nå i 50 åra. Hadde glemt at jeg hadde det, så gikk i to uker og trodde jeg hadde tatt et ribbein. Har gått over av seg selv. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke, men om du mistenker det bør du komme deg til legevakten i dag og få de til å undersøke deg. 

Man drar ikke til legevakta for dette hvis man er i rimelig grei form. Som TS er. 

Anonymkode: 4018f...d85

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hatt det tre ganger i mitt liv, en gang i 20 åra, så i 30 åra og nå i 50 åra. Hadde glemt at jeg hadde det, så gikk i to uker og trodde jeg hadde tatt et ribbein. Har gått over av seg selv. 

Man drar ikke til legevakta for dette hvis man er i rimelig grei form. Som TS er. 

Man oppsøker legevakten dersom man føler seg dårlig og det ikke kan vente. Kan det vete kan TS vente til uken, eller bare se det an. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det er snakk om brystsmerter, selv om det kjennes kjent ut, så bør en få det sjekket. 

Pleuritt kan komme av forskjellige årsaker, og i og med at du nå (kanskje) har hatt det to ganger ganske nært hverandre, så bør du utredes nærmere. 

Hvis du ikke føler det er akutt nok til legevakta, så spør om time til fastlegen over helga, så får hen avgjøre hva som bør undersøkes videre. Forhåpentligvis er en CRP og antibiotika/smertestillende nok. 

God bedring!

Anonymkode: 38ab0...cbd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man oppsøker legevakten dersom man føler seg dårlig og det ikke kan vente. Kan det vete kan TS vente til uken, eller bare se det an. 

TS skriver: "mens denne gangen har jeg bare vært lettere forkjølet en stund og vært på jobb uten problemer".

Selv fikk jeg time hos fastlegen, konstaterte pleuritt og gikk hjem igjen uten annet enn "ta tiden til hjelp". Det har jeg gjort og er snart frisk. 

Skrevet

Takk for svar alle! Sist gang fikk jeg beskjed om å ta en hestekur med ibux da jeg var i grenseland på crp for antibiotika. Så tenker jeg gjør det igjen nå og ber evt fastlege om utredning. 

Anonymkode: 81c3d...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...