Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på i hvilken rekkefølge dere har fått Pergotime; før eller etter laproskopi?

Selv må jeg og vi gjennom full utredning før en eventuell Pergo-kur. Prøver så langt viser at alt er normalt på meg og han. Nå har jeg fått time til laproskopi i april. Hadde egentlig håpet å få en pergo-kur først, synes et slikt inngrep blir litt voldsomt...:-) Kanskje litt engstelig for sykehus og narkoser også..

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk pergo time etter vanlig gyn. undersøkelse og innvendig ultralyd. Mannen har ikke testet sæden, men det er fordi vi har et barn på 3 sammen. Gynekologen mente at det ikke kunne være noe særlig i veien med han da. Dessuten reiser han i Nordsjøen, så hun mente at han hadde vært borte mye da jeg har hatt el :sur:

Skrevet

Jeg fikk pergo etter at det ble påvist veldig uregelmessig syklus. Så måtte mannen ta sædprøve, så fikk jeg resept.

Og til deg over her; synes gynekologen din virker litt flåsete mht mannen din sin sæd. Selvsagt kan han ha sædproblemer selv om dere har barn sammen. Og så skal du stappe deg full av hormoner?

Skrevet

Jeg har faatt beskjed av legen at jeg skal gjennom en gynekologisk undersoekelse og sannsynligvis ultralyd foer jeg evt. faar pergo, men laparaskopi haaper jeg at jeg slipper. Spoers vel om de finner noe paa ultralyden eller ikke.

Skrevet

Det er klart at mannen kan ha problemer med sæden selv om vi har et barn sammen. Kvaliteten kan jo være nedsatt. Tror det er mange som får pergo uten at mannen tar sæd prøve, selv om jeg kan være enig i at det er helt latterlig hvis det er sæden som er problemet! Pergo virket iallefall på meg, ble gravid på første kur, men mistet i uke 7, så skal starte med ny kur når jeg får mensen tilbake.

Skrevet

Glemte og logge meg på, var meg som skrev den over :)

Skrevet

Jeg tok bare gu med UL og mannens sæd ble sjekket før jeg fikk pergo, men jeg synes faktisk det er bedre at de sjekker ordentlig før de gir ut masse hormoner. Så at de tar lap på deg før det er egentlig bare bra. Det er jo ikke noe vits i å bruke hormoner hvis du har tette eggledere.

• 2 uker senere...
Skrevet

Sykehuslegen skrev ut 3 x måneders kur på Pergo til meg før eventuelt laproskopi... Det var godt. Gynekologen ville jo ikke gjøre det, men jeg ble hørt.. Tror det da vil være lettere for meg å gjennomføre laproskopi når også Pergo er prøvd. Begynner neste måned..

Skrevet

Lap først. Vi prøver vi pergo mens vi venter på AIH. Tar ukentlige blodprøver etter el men ikke ultralyd.

Skrevet

Min første gynekolog ga meg det når mensen ikke hadde dukket opp et halvt år etter jeg sluttet på p-piller. Tok 2 kurer og ble ikke gravid. Begynte hos en ny gynekolog, av ham fikk jeg ikke lov til å ta flere pergo-kurer før etter jeg hadde tatt lap. Jeg tok en til allikevel og ble gravid :-) Kan ikke skjønne vitsen med å ha et sånt inngrep hvis det kan hjelpe med en pergo-kur. Men det ser ut til at det er veldig ulik praksis på det der.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drøftet det med gyn denne uken. han mente at pga samme partner i svært mANGE ÅR, SÅ KAN JEG PRØVE MED pERGO FØR LAP. Ingen symptomer eller historie som skulle tilsi noe feil med egglederne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...