AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg er gravid i uke 7. 2024 har vært et tøft år med utbrenthet og diverse annet som har gjort at jeg både har vært delvis sykemeldt og gått på Escitalopram. Det et imidlertid et halvt år siden jeg sluttet med medisinen nå. Den siste tiden har vært tøff, jeg står i en veldig krevende situasjon privat som gjør meg deprimert, jeg har dårlig matlyst og sover generelt svært dårlig. Jeg har snakket med fastlegen, og hun sier jeg kan prøve å begynne på Escitalopram igjen og at det ikke skal være risiko for fosterskader. Men jeg er så skeptisk, tenk hvis noe skjer.. Samtidig orker jeg ikke ha det slik jeg har det nå. Har også en 2-åring som krever en oppegående og stabil mamma, og slik det er nå så fallet mye av arbeidet på samboeren min (han er fantastisk). Tanken om å avslutte svangerskapet har streifet meg, men føles også helt håpløst ut, barnet er jo ønsket! Noen andre her som har erfaring med bruk av SSRI i svangerskapet? Ble du psykisk bedre? Seponerte du før fødsel? Vil gjerne ha din erfaring om hvordan svangerskapet og tiden etter forløpte seg! Takk for svar! Anonymkode: 31cb1...977
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er gravid i uke 7. 2024 har vært et tøft år med utbrenthet og diverse annet som har gjort at jeg både har vært delvis sykemeldt og gått på Escitalopram. Det et imidlertid et halvt år siden jeg sluttet med medisinen nå. Den siste tiden har vært tøff, jeg står i en veldig krevende situasjon privat som gjør meg deprimert, jeg har dårlig matlyst og sover generelt svært dårlig. Jeg har snakket med fastlegen, og hun sier jeg kan prøve å begynne på Escitalopram igjen og at det ikke skal være risiko for fosterskader. Men jeg er så skeptisk, tenk hvis noe skjer.. Samtidig orker jeg ikke ha det slik jeg har det nå. Har også en 2-åring som krever en oppegående og stabil mamma, og slik det er nå så fallet mye av arbeidet på samboeren min (han er fantastisk). Tanken om å avslutte svangerskapet har streifet meg, men føles også helt håpløst ut, barnet er jo ønsket! Noen andre her som har erfaring med bruk av SSRI i svangerskapet? Ble du psykisk bedre? Seponerte du før fødsel? Vil gjerne ha din erfaring om hvordan svangerskapet og tiden etter forløpte seg! Takk for svar! Anonymkode: 31cb1...977 Du skal forholde deg til råd og veiledning fra helsepersonell i slike tilfeller. Ikke randoms på nettet eller andres personlige meninger. Anonymkode: 92e6a...f5c 1
Rhodiola Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det vært best om du fikk en vurdering fra kvalifisert medisinsk personell. Med omtanke og hilsen, Rhodiola, adm. 1
Anbefalte innlegg