Gå til innhold

Ikke hørt noe etter intervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1,5 veke- hugs det ofte betyr virkedager. 
i offentlig sektor tar ting lang tid. Heilt normalt. 

Etter to veker, ta ein telefon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 11.20):

Noen ganger får man ikke tilbakemelding-i det hele tatt. 
Da er det ikke rart man tar kontakt selv for å høre hvordan prosessen ligger an.

Anonymkode: 9651f...f89

Det er sløvt. Jeg gir alltid tilbakemelding til alle søkere.

Men - mas er bare forstyrrende. Jeg har noen ganger ombestemt meg når folk har ringt for å overselge seg.. Er heldigvis en attraktiv arbeidsgiver med god tilgang til arbeidskraft, og da kan man cherry-picke litt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Som hva ?

Anonymkode: 66dc9...4e7

F.eks. behov for intern omrokkering pga kompetansen til kandidaten, snakke med referanser, ha resten av intervjuene, ha friske interne diskusjoner, løse andre oppgaver fordi man ikke jobber med rekruttering på fulltid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 13.25):

Takk for alle svar.
Jeg skal ikke ringe, tenkte bare sende en kort mail. Men jeg venter til det har gått to uker.

Uting at de sier at ting er klart om en uke, da kan de heller si «de aktuelle får beskjed» eller noe sånt? Vi er jo spente mennesker som har brukt mye tid på søknader, forberedelser og så videre. Ts

Anonymkode: 66dc9...4e7

Det går lenger tid enn de sier i 99 % av tilfeller. Er gjerne en del å sjekke. 

Går det fort, går det ofte gale...hilsen hun som opplevde å takke skriftlig ja til tilbud om jobb samme uka som intevju, bare for å oppleve at de trakk tilbudet uka etterpå. Pga info om utdanning som de ikke sjekket/ikke skjønte. De bare ghostet meg da selve kontakten skulle skrives...så jeg kom veldig bakpå med å søke videre jobb. Leste i avisa at det er blitt vanlig for arbeidsgivere å ghoste folk. De tar etter datingkulturen.

Så lenge du ikke hører noe, og ikke har signert en ferdig kontrakt, anta at du ikke fikk jobben. Ikke slutt å søke, gå på intervju etc. 

Anonymkode: 2be20...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormur skrev (På 19.10.2024 den 16.43):

1,5 veke- hugs det ofte betyr virkedager. 
i offentlig sektor tar ting lang tid. Heilt normalt. 

Etter to veker, ta ein telefon. 

Hvorfor tar alle her inne utgangspunkt i at det er snakk om i offentlig sektor??

Anonymkode: dd2cd...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ikkje utgangspunkt i det. Men i offentlig sektor er det slik at ting tar lengre tid enn i privat næringsliv, set var mitt poeng.  Men ikkje alltid. Eg er no leiar i privat sektor etter å ha vore leiar i offentleg  sektor. Det er stor forskjell på prosessane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...