Gå til innhold

Hvor mange av Norges fylker har du vært i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en tråd her ramser reiseglade folk opp hvor mange land de har vært i, jeg begynte plutselig å tenke på om de samme har reist like mye innenlands? Det kunne vært artig å vite hvor mange av landets fylker du har besøkt, sammenlignet reiselysten UT av landet. 

Jeg har besøkt 27 land utenfor norges grenser, i tillegg alle norges fylker samt Svalbard. Hvor bereist er du i vårt eget land?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Må tenke meg om. Forbikjøring/gjennomkjøring teller vel ikke? Disse fylkene har jeg vært i og oppholdt meg i:

Innlandet

Trøndelag

Troms

Telemark

Agder 

Akershus

Oslo

Østfold

Sogn og Fjordane

Hordaland 

Det er nok flere også, men husker ikke i farten.

Endret av Million
la til noe
Skrevet

Aner ikke

Anonymkode: 9543b...a60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aner ikke

Anonymkode: 9543b...a60

Aner du ikke fordi du har reist så mye i Norge at du ikke husker alle stedene, eller vet du ikke fylkesgrensene og hvilke fylker som er hvor?

Anonymkode: 8d011...63d

• Liker 2
Skrevet

Har vært i alle, bortsett fra Svalbard.

Har dessuten bodd i Finnmark, Troms, Nordland, Nord-Trøndelag, Sør-Trøndelag, Rogaland, Akershus og Oslo. Bruker de gamle fylkesnavnene siden det var navnene da jeg bodde der. 

Anonymkode: 99eb0...896

Skrevet

Skriver de gamle fylkene, for det gjør det litt meg stedsnært. Vært i (og oppholdt meg):

Oslo

Akershus

Østfold

Vestfold

Telemark

Begge Agder- fylkene

Rogaland

Hordaland

Sogn- og F

Buskerud 

Hedmark

Oppland

Sør- og Nord- Trøndelag

Nordland

Så jeg mangler bare: Møre- og R, Troms og Finnmark. 

Har veldig lyst til å gå Romsdalseggen, så det blir muligens neste sommer. Har også lyst til å besøke Tromsø. Finnmark må jeg være ærlig og si at er langt nede på min prioliste for reiser. 

Har vært i 22 land utenfor Norge. 

Anonymkode: 4d94a...1b3

Skrevet

Har vært i alle fylker unntatt Finnmark.  Jeg har heller ikke vært på Svalbard.

Jeg har bodd i Oslo, Akershus, Vestfold, Telemark, Møre og Romsdal, og Trøndelag. 

Anonymkode: ca49c...e90

Skrevet

Har vært i alle fylker i hele Norge, alle byer også :)

Reist rundt i landet i mange år, både med bil og motorsykkel med. 

Anonymkode: fad7f...ff2

• Liker 1
Skrevet

17/19 etter gammel inndeling. Ble litt overraska siden jeg ikke føler at jeg reiser noe særlig. Det er kun Troms og Finnmark jeg ikke har vært i.

Anonymkode: c39c6...179

• Liker 1
Skrevet

Fylkene endrer seg fortere enn Slagsvold Vedums tall for nordmenns privatøkonomi, så det er vanskelig å sammenligne antall.

Anonymkode: 82f74...60b

• Nyttig 1
Skrevet
reiseglad skrev (1 time siden):

I en tråd her ramser reiseglade folk opp hvor mange land de har vært i, jeg begynte plutselig å tenke på om de samme har reist like mye innenlands? Det kunne vært artig å vite hvor mange av landets fylker du har besøkt, sammenlignet reiselysten UT av landet. 

Jeg har besøkt 27 land utenfor norges grenser, i tillegg alle norges fylker samt Svalbard. Hvor bereist er du i vårt eget land?

Alle utenom Svalbard. Reiser mye med jobb.

Anonymkode: 6b699...01e

Skrevet

Alle fylkene utenom Agder og Telemark.

Har heller ikke vært på Svalbard.

Skrevet

Jeg mangler Nordland, Troms og Finnmark.

Men har til gjengjeld vært i cirka 40 andre land også. 

Skrevet

Alle fylker, men ikke Svalbard. Har bodd i 3 fylker. Foreldre som likte å farte Norge rundt med campingvogn 🙂. Veldig glad for å være kjent med mitt eget land. Syns litt synd på dem som har null peiling på geografi og avstander i moderlandet 🙂

Anonymkode: c0a36...2bb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er bare Troms,Finnmark og Svalbard jeg ikke har vært i.

Endret av Adrenalina1
Skrevet

Alle

Anonymkode: 4c8c1...379

Skrevet

Har besøkt alle flere ganger, med uttak av Svalbard. Mor hadde søsken spredt over hele landet, fra Finnmark til svenskegrensa, og på den tiden var familiebesøk om sommeren vanlig. I tillegg tjenestegjorde jeg i Sjøforsvaret, så det ble mange turer langs kysten den gang. Veldig kjekt å se mye av Norge før man senere år har reist på ferie til utladet. Det er nå nesten 40 år siden jeg var noe særlig nord for Trondheim, så har absolutt tenkt meg opp igjen der. Det eneste området jeg faktisk ikek har besøkt i Norge er indre Telemark.

Skrevet

Alle unntatt Svalbard. Har bodd i Akershus, vest-Agder, Møre og Romsdal, Sør-Trøndelag, Nordland og Finnmark. 

Anonymkode: b992b...1e0

Skrevet (endret)

Alle landfaste 😁 Svalbard har jeg ikke vært på, men det blir vel ikke sett på som ett fylke heller. 🤔

Endret av Daisy-love
  • Liker 2
Gjest Linny1111
Skrevet

Alle unntatt Møre og Romsdal. Bør komme meg til Ålesund en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...