Gå til innhold

Teambuilding fra helv..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som ha opplevd å delta på teambuilding å miste all motivasjon til videre samarbeid? Opplevde her mobbing, latterliggjøring, mangel på respekt og helt ville tolkninger av utsagn. Nå føler jeg at jeg ikke har lyst å ha denne jobben mer om vi skal gjøre dette flere ganger. 

Anonymkode: 01799...a86

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mistet motivasjonen, men jeg opplever det ofte som kjedelig og skaper kun merarbeid fordi dagene, og timene, strekker ikke til for å få unna med STORT arbeidspress 

Anonymkode: d7035...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd teambuilding hvor psykopaten på arbeidsplassen ønsket klare regler om hvordan folk skal ta i mot "tilbakemeldinger" for det var så uforståelig for henne at folk kunne oppfatte henne "feil" (siden hun er både frekk og direkte slem), så det ville hun gjerne ha regler for at folk sluttet å synes. Det gikk totalt over hodet på henne at hun er problemet. Så det er helt meningsløst at alle sitter og diskuterer kommunikasjonsformer og dialog osv. Jeg bare nikker og smiler på all teambuildingen og unngår konfliktene på jobb mest mulig.

Anonymkode: 07642...87e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har opplevd teambuilding hvor psykopaten på arbeidsplassen ønsket klare regler om hvordan folk skal ta i mot "tilbakemeldinger" for det var så uforståelig for henne at folk kunne oppfatte henne "feil" (siden hun er både frekk og direkte slem), så det ville hun gjerne ha regler for at folk sluttet å synes. Det gikk totalt over hodet på henne at hun er problemet. Så det er helt meningsløst at alle sitter og diskuterer kommunikasjonsformer og dialog osv. Jeg bare nikker og smiler på all teambuildingen og unngår konfliktene på jobb mest mulig.

Anonymkode: 07642...87e

Noen skjønner ikke at de har en konfronterende talemåte eller stemmeleie. Kan gjerne ikke noe for det heller. Men de er ikke psykopater fordet. De er slitsomme og provoserende, men ja de fins på alle arbeidsplasser

Anonymkode: 22172...0ba

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så det er helt meningsløst at alle sitter og diskuterer kommunikasjonsformer og dialog osv. Jeg bare nikker og smiler på all teambuildingen og unngår konfliktene på jobb mest mulig.

Jeg føler også nå å bare gi opp på å løse problemer eller få et bra arbeidsmiljø. Det er uansett ikke min oppgave å mase om det, når ikke en gang leder gjør noe for å få slutt på mobbing og latterliggjøring og deltar selv eller tillater det mens hen sitter å ser på. Det er ledelsen sin oppgave å bestemme hvordan arbeidsmiljøet skal være og hvordan vi kommer dit. Og er ikke ledelsen intressert så hva er da poenget med å si ifra 😥  

Anonymkode: 01799...a86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik, jeg har aldri opplevd teambuilding som har fungert. I beste fall er det bare bortkastet tid. 

Anonymkode: 1d52d...482

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La meg si det slik, jeg har aldri opplevd teambuilding som har fungert. I beste fall er det bare bortkastet tid. 

Helt enig. De som prakker på sånt på andre kan dra en viss plass.

Anonymkode: 1bf4e...21b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltar ikke på slikt, det er jo bare dumt og latterlig. Har ikke noe i arbeidslivet på gjøre.

Mine kollegaer/ledere får bare bli så sure som de vil, i dont care.

Sagt nei alle gangene, ofte er det å reise bort hele helgen også. UTEN betaling! Sist gang viste jeg regnestykker med overtid fra fredag kl 16 til vi kom hjem søndagen, dette ville de ikke betale!

Anonymkode: c82db...8a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vurdere det i arbeidstiden - selv om det er bortkastet, men ALDRI om jeg ofrer en helg eller natt for det.

Anonymkode: 30936...1e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan vurdere det i arbeidstiden - selv om det er bortkastet, men ALDRI om jeg ofrer en helg eller natt for det.

Anonymkode: 30936...1e2

Det er pinlig å se hva bedrifter kaster bort tid og penger på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en kollega skulle fly på meg en gang under en sånn event. Vi spilte paintball og han klikka fordi han mente han traff meg. Jeg hadde ikke maling noen plass og kjente ikke noe skudd, så jeg fortsatte å spille. Etterpå raste han av banen og sto og ropte meg opp i trynet. Jeg var 17 og han var 40 🥲

Anonymkode: 221f6...1fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe arbeidssted som fortsatt driver med "Teambuilding" ? 

Dette er et forhistorisk fenomen og alle som har vært igjennom noen runder med dette vet at dette er et helt tragisk konsept der man krampeaktig forsøker å blåse liv i bedre arbeidsmiljø, når den/de som er synderen skal skjermes og man i stede gjør det til et kollektiv ansvar å bedre samarbeidet i beste Jonas stil " Alle skal med ". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 12.30):

Enig. Har vært med på mange varianter, men kan ikke si noen av de har bedret arbeidskulturen. Noen ganger blir det alt for konkurransepreget, andre ganger er det to timer med kvasi-psykologi som en eller annen leder har lest i en av selvutviklingsbøkene som er så populære blant ledere. 

Den beste teambuildingen etter min mening er helt enkle tiltak som "to-kaffe" på fredager og spise en hyggelig lunsj sammen med litt ekstra tid til å bli kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...