AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #41 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som ansatt i skole hadde jeg aldri orket å ta meg bryet å gå inn og sjekke hvor mye hver enkelt forelder vippser, tipper barnehageansatte tenker det samme😆 godt mulig alle ansatte har tilgang til å sjekke, men det er jo totalsummen som er «spennende». Vipps en slant om du har råd, hvis ikke lar du være Anonymkode: 33efb...8ce Som ansatt i skolen skal det heller ikke være mulig å gå inn å sjekke hvor mye hver enkelt gir. En bør finne andre alternativ enn vipps. Anonymkode: 712ba...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #42 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Som ansatt i skolen skal det heller ikke være mulig å gå inn å sjekke hvor mye hver enkelt gir. En bør finne andre alternativ enn vipps. Anonymkode: 712ba...ab4 Alternativt vippse direkte til organisasjonen. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #43 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alternativt vippse direkte til organisasjonen. Anonymkode: fcf28...69c Ja, det er såklart også et alternativ😊 Anonymkode: 712ba...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #44 Del Skrevet 19. oktober 2024 I min barnehage får vi bare beskjed om samlet beløp vi har fått inn, ikke enkelt beløp. Pengene går ikke til barnehagen, men til de vi samler inn penger til, men det står navnet på barnehagen uansett, og hvem pengene går til . Anonymkode: a8ed0...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #45 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hvis barnehagen samler inn penger og kobler det til personopplysninger må de følge GDPR. Det er strenge regler for håndtering av slike opplysninger. Trådstarters bekymringer er en av grunnene til at EU har strammet skruen på dette. Man kan jo starte med å spørre barnehagen hvordan de har organisert denne innsamlingen i henhold til GDPR. Hvis de ikke har ivaretatt GDPR så bryter de loven. Anonymkode: 10769...448 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #46 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Feks hvis barnet har godt utstyr av gode merker, men man ikke vippser eller vippser lite. Blir sett på som gnien etc. Anonymkode: fcf28...69c Ja det er jeg faktisk enig i, hvis du kan kjøpe vinterutstyr for 5000kr kan du gi barnehagen en 200-lapp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #47 Del Skrevet 19. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis barnehagen samler inn penger og kobler det til personopplysninger må de følge GDPR. Det er strenge regler for håndtering av slike opplysninger. Trådstarters bekymringer er en av grunnene til at EU har strammet skruen på dette. Man kan jo starte med å spørre barnehagen hvordan de har organisert denne innsamlingen i henhold til GDPR. Hvis de ikke har ivaretatt GDPR så bryter de loven. Anonymkode: 10769...448 Det er jo via vipps og er helt frivillig! Endret 19. oktober 2024 av Petra200 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #48 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (16 minutter siden): Ja det er jeg faktisk enig i, hvis du kan kjøpe vinterutstyr for 5000kr kan du gi barnehagen en 200-lapp! Kan jo være man vil det beste for sitt barn og brukte opp de siste kronene på gode vintervotter til barnet. Alle her anbefaler jo Hestra og Nøstebarn og minst to par og et hjemme, ellers er man tydelig vis ikke ute med barnet sitt på fritiden. Anonymkode: fcf28...69c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #49 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jo være man vil det beste for sitt barn og brukte opp de siste kronene på gode vintervotter til barnet. Alle her anbefaler jo Hestra og Nøstebarn og minst to par og et hjemme, ellers er man tydelig vis ikke ute med barnet sitt på fritiden. Anonymkode: fcf28...69c Det tviler jeg på, hvis det innebærer å bruke opp pengene sine så kjøper man billigere votter. Likevel, de fleste bruker tusenvis av kroner i sesongen på utstyr så man kan og bør faktisk kunne avse noe til feks fau eller barnehagens arrangementer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 19. oktober 2024 #50 Del Skrevet 19. oktober 2024 Vi har FNkafe til inntekt for SOS barnebyer. Både lodd, kake og saft koster 5 kr, noen vippser 10 kr og tar 2 kakestykker, noen vippser 50 og tar 2 kakestykker. Virkelig ingen bryr seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #51 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (1 time siden): AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis barnehagen samler inn penger og kobler det til personopplysninger må de følge GDPR. Det er strenge regler for håndtering av slike opplysninger. Trådstarters bekymringer er en av grunnene til at EU har strammet skruen på dette. Man kan jo starte med å spørre barnehagen hvordan de har organisert denne innsamlingen i henhold til GDPR. Hvis de ikke har ivaretatt GDPR så bryter de loven. Anonymkode: 10769...448 Ekspander Det er jo via vipps og er helt frivillig! Endret 1 time siden av Petra200 Jeg skjønte ikke helt det svaret på innlegget mitt? Kan du forklare? Anonymkode: 10769...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #52 Del Skrevet 19. oktober 2024 Her skrev bhg at det kostet 50 kr, men det var ingen krav. Ergo ser jeg for meg at folk vipsa 50 kr. Evt mindre om de ikke hadde råd. Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å lage bråk om? Pengene går til noen som virker trenger de. Anonymkode: ef5c0...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #53 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønte ikke helt det svaret på innlegget mitt? Kan du forklare? Anonymkode: 10769...448 Å bruke vipps er helt frivillig. Om du vippser til Rema eller til fau er helt det samme, helt uavhengig av gdpr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #54 Del Skrevet 20. oktober 2024 Anonym6789 skrev (7 timer siden): Vi har FNkafe til inntekt for SOS barnebyer. Både lodd, kake og saft koster 5 kr, noen vippser 10 kr og tar 2 kakestykker, noen vippser 50 og tar 2 kakestykker. Virkelig ingen bryr seg AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her skrev bhg at det kostet 50 kr, men det var ingen krav. Ergo ser jeg for meg at folk vipsa 50 kr. Evt mindre om de ikke hadde råd. Jeg skjønner ikke at dette skal være noe å lage bråk om? Pengene går til noen som virker trenger de. Anonymkode: ef5c0...7cc Petra200 skrev (8 timer siden): Ja det er jeg faktisk enig i, hvis du kan kjøpe vinterutstyr for 5000kr kan du gi barnehagen en 200-lapp! Det er jo helt tydelig rundt 50 kr og ikke 200 kr som er en vanlig og forventet sum å gi. Vi gir til andre også, både fast og med tanke på at det ikke kun er barnehagen som samler inn penger i disse dager til FN og operasjon dagsverk. Noen liker å gi mye til en organisasjon, mens andre gir litt til "alle". Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #55 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ville ikke brydd meg. De ansatte har (om jeg har forstått det rett) mye annet å gjøre. Anonymkode: 8bce7...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #56 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg gir aldri til slike innsamlinger. Anonymkode: ea4af...9a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #57 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hos oss ser man bare totalbeløpet, men jeg skal si deg at vi absolutt har forståelse for det om foreldre ikke har mulighet for å vippse mer enn ti kroner også Anonymkode: b9a99...d63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 20. oktober 2024 #58 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt tydelig rundt 50 kr og ikke 200 kr som er en vanlig og forventet sum å gi. Vi gir til andre også, både fast og med tanke på at det ikke kun er barnehagen som samler inn penger i disse dager til FN og operasjon dagsverk. Noen liker å gi mye til en organisasjon, mens andre gir litt til "alle". Anonymkode: fcf28...69c Jeg gir alltid 200kr da, det er 2 ganger i løpet av året så samma det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #59 Del Skrevet 20. oktober 2024 Petra200 skrev (1 time siden): Jeg gir alltid 200kr da, det er 2 ganger i løpet av året så samma det Så du gir ikke noe uten om to ganger i året? Her dukker det stadig opp organisasjoner vi gir til, samt ungdommer/barn fra ulike idrettslag som vi gir til. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 20. oktober 2024 #60 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du gir ikke noe uten om to ganger i året? Her dukker det stadig opp organisasjoner vi gir til, samt ungdommer/barn fra ulike idrettslag som vi gir til. Anonymkode: fcf28...69c Jo, selvfølgelig. men dette var snakk om i barnehagen, der er det 2 sånne anledninger hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå