AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Ser de har oppgitt et vipps nr for å støtte en sak, når man søker på dette nummeret i Vipps så kommer barnehagens navn opp, og under navnet står det navnet på "aksjonen" man støtter, går pengene direkte til aksjonen, eller via barnehagen så de ansatte kan se hvem som vippser hvor mye? Det er et nummer med 6 siffere. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser de har oppgitt et vipps nr for å støtte en sak, når man søker på dette nummeret i Vipps så kommer barnehagens navn opp, og under navnet står det navnet på "aksjonen" man støtter, går pengene direkte til aksjonen, eller via barnehagen så de ansatte kan se hvem som vippser hvor mye? Det er et nummer med 6 siffere. Anonymkode: fcf28...69c De kan se beløpet 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser de har oppgitt et vipps nr for å støtte en sak, når man søker på dette nummeret i Vipps så kommer barnehagens navn opp, og under navnet står det navnet på "aksjonen" man støtter, går pengene direkte til aksjonen, eller via barnehagen så de ansatte kan se hvem som vippser hvor mye? Det er et nummer med 6 siffere. Anonymkode: fcf28...69c Dette hadde jeg protestert på å bli med på. Jeg vet heller ikke om dette er lovlig å gjøre via barnehagen. Det bør kommunen og i alle fall Datatilsynet kunne svare på. Tanken er god, men skal man som forelder settes i gapestokken på denne måte hos dem som skal ivareta ens barn i bhg? Anonymkode: 6287f...ba2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette hadde jeg protestert på å bli med på. Jeg vet heller ikke om dette er lovlig å gjøre via barnehagen. Det bør kommunen og i alle fall Datatilsynet kunne svare på. Tanken er god, men skal man som forelder settes i gapestokken på denne måte hos dem som skal ivareta ens barn i bhg? Anonymkode: 6287f...ba2 Ohh lord! Du velger selv om du vil Vippse eller ikke. Det er selvsagt lovlig at det kan gå via barnehagen Anonymkode: f8b39...45a 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette hadde jeg protestert på å bli med på. Jeg vet heller ikke om dette er lovlig å gjøre via barnehagen. Det bør kommunen og i alle fall Datatilsynet kunne svare på. Tanken er god, men skal man som forelder settes i gapestokken på denne måte hos dem som skal ivareta ens barn i bhg? Anonymkode: 6287f...ba2 De i barnehagen gir da blanke f i hvor mye mammaen til Per vippser. Herlighet .. Anonymkode: 3ee31...741 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (1 time siden): De kan se beløpet 🙂 Totalbeløpet eller hva hver enkelt vippser? Er ikke det at jeg ikke vil gi, men vi har akkurat gitt til andre foreninger som vi ønsker å støtte og det er litt trangt økonomisk om dagen. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette hadde jeg protestert på å bli med på. Jeg vet heller ikke om dette er lovlig å gjøre via barnehagen. Det bør kommunen og i alle fall Datatilsynet kunne svare på. Tanken er god, men skal man som forelder settes i gapestokken på denne måte hos dem som skal ivareta ens barn i bhg? Anonymkode: 6287f...ba2 Herlighet. Tror du seriøst at barnehagen bryr seg? Gapestokk? Snakk om å overtenke Anonymkode: 7d998...f21 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (1 time siden): De kan se beløpet 🙂 Er det kun styrer som kan se det eller alle ansatte/ped.ledere også? Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #9 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det kun styrer som kan se det eller alle ansatte/ped.ledere også? Anonymkode: fcf28...69c Det er vel de som styrer vipsen. Jeg styrer vår vipps som FAU leder, og den ser akkurat som en vanlig vipps med hvem som vippser og beløp. Men helt ærlig, ingen bryr seg. Vi har det sånn at foreldrene gir valgfritt beløp for kaker og kaffe, noen vippser 50kr og noen 500kr, sånn er det bare 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #10 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Totalbeløpet eller hva hver enkelt vippser? Er ikke det at jeg ikke vil gi, men vi har akkurat gitt til andre foreninger som vi ønsker å støtte og det er litt trangt økonomisk om dagen. Anonymkode: fcf28...69c Du må ikke gi 500kr liksom. Litt er mye bedre enn ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #11 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg vippset bare symbolsk til skolens aksjon men mer til barnekreftforeningen, for da får jeg skattefradraget også. Anonymkode: 9f17f...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #12 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trenger ikke vippse, ingen har noe med hvordan din økonomi måtte være. Anonymkode: 6f687...713 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #13 Del Skrevet 19. oktober 2024 Kan fort bli mye med vippsing hit og dit spesielle med flere barn, man skal betale for mange bursdagsgaver, inngang for å bli med barnet på kamp, andre veldedige foreninger, operasjon dagsverk, samtidig med nye klær og utstyr for vintersesongen. Da blir en 100 lapp her og der for mye penger. Anonymkode: fcf28...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #14 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (21 minutter siden): Det er vel de som styrer vipsen. Jeg styrer vår vipps som FAU leder, og den ser akkurat som en vanlig vipps med hvem som vippser og beløp. Men helt ærlig, ingen bryr seg. Vi har det sånn at foreldrene gir valgfritt beløp for kaker og kaffe, noen vippser 50kr og noen 500kr, sånn er det bare Så et er evt bare en person som ser det? Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #15 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så et er evt bare en person som ser det? Anonymkode: fcf28...69c Det er ikke slik at alle som jobber i barnehagen kan logge seg inn på barnehagens Vipps eller bankkonto. Anonymkode: 3ee31...741 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 19. oktober 2024 #16 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så et er evt bare en person som ser det? Anonymkode: fcf28...69c Hos oss er det 3 stykker, altså 3 foreldre. Vet ikke om du føler det er bedre eller verre 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #17 Del Skrevet 19. oktober 2024 Petra200 skrev (11 minutter siden): Hos oss er det 3 stykker, altså 3 foreldre. Vet ikke om du føler det er bedre eller verre 😅 Bedre, bryr meg ikke om andre foreldre. Er barnehagen som liksom gjør vurderinger. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #18 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bedre, bryr meg ikke om andre foreldre. Er barnehagen som liksom gjør vurderinger. Anonymkode: fcf28...69c Ikke vet de andre foreldrene hva foreldrene heter og hvem som er hvem. Anonymkode: fcf28...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #19 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bedre, bryr meg ikke om andre foreldre. Er barnehagen som liksom gjør vurderinger. Anonymkode: fcf28...69c Men hvilke vurderinger tenker du barnehagen skal gjøre ut i fra hvor mye den enkelte vippser? Anonymkode: 3ee31...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #20 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Totalbeløpet eller hva hver enkelt vippser? Er ikke det at jeg ikke vil gi, men vi har akkurat gitt til andre foreninger som vi ønsker å støtte og det er litt trangt økonomisk om dagen. Anonymkode: fcf28...69c Så ikke vipps i det hele tatt. Du skal da ikke blakke deg for å vise deg frem i barnehagen. Du må jo vise mye bedre dømmekraft ved å ikke vippse når økonomien ikke tillater det enn om du vippser for syns skyld. Du virker voldsomt usikker. Anonymkode: c67a8...042 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå