Gå til innhold

Antibiotika som må tas sammen med mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått Furadantin mot en UVI infeksjon. Det står at den må tas i forbindelse med måltid for å unngå sterk kvalme. Hvor stort eller lite kan måltidet være? Og er det best å spise først og ta pillen rett etter måltidet? 

Hva gjør dere? 

Anonymkode: 8a5c8...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å spise en banan rett før jeg tar tabletten. Det har gått veldig fint på tross av både ibs og tidligere magesår.

Anonymkode: c120b...c98

Skrevet

Jeg har spist mange kurer med furadantin . Jeg unngår kvalme ved å spise litt sammen med tabletten. En halv skive, en frukt eller litt yoghurt. For min del viktigst på morgenen, da magen er tom. Går helt fint for min del å ta medisin et par timer etter middag eller lunsj. God bedring😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har fått Furadantin mot en UVI infeksjon. Det står at den må tas i forbindelse med måltid for å unngå sterk kvalme. Hvor stort eller lite kan måltidet være? Og er det best å spise først og ta pillen rett etter måltidet? 

Hva gjør dere? 

Anonymkode: 8a5c8...11f

Du kan spise en banan. Spis halve bananen først, ta pillen med et godt stort glass vann, 3 dl, og spis resten av bananen. Banan er et bra valg fordi den er lett fordøyelig for magen og har godt næringsinnhold. Du blir gjerne litt kvalm av Furedantin. 

Eller ei brødskive, en youghurt el. Du trenger ikke et fullt middagsmåltid. 

Anonymkode: e1d4f...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...