Gå til innhold

Krav til vaktsystem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet i en situasjon på jobb der noen ansatte ikke har mulighet til å ha visse vakter, samt at vi har forskjellige vikarer inne så å si hver dag. Det vil da si at to av oss må ta alle tidlige samt sene vakter. Den gjenstående vakten er en mellomting. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg kan kreve av den andre ansatte at hun finner seg i et slikt vaktsystem? Forskjellen på de to vaktene er 1,5 time, ikke så veldig mye altså men fremdeles forståelig at man blir sliten og lei av alltid å ta de tidlige eller sene vaktene.

Anonymkode: d4df4...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må vel sjefen ta tak i? Det er jo ikke ditt problem? 

Anonymkode: 85070...a15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette må vel sjefen ta tak i? Det er jo ikke ditt problem? 

Leser det som trådstarter har ansvar for vaktlistene da hun lurer på hvor lenge hun kan kreve noe av en ansatt. 

mitt råd er å ta kontakt med HR, har dere ikke HR avdeling, ta kontakt med en arbeidsgiverorganisasjon.

Anonymkode: e3ec7...147

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

noen ansatte ikke har mulighet til å ha visse vakter

hvor lenge jeg kan kreve av den andre ansatte at hun finner seg i et slikt vaktsystem? 

Hvorfor i alle dager skal dette gå ut over bare en person? Her må du kreve at ledelsen får inn nye.

Anonymkode: 676b7...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leser det som trådstarter har ansvar for vaktlistene da hun lurer på hvor lenge hun kan kreve noe av en ansatt. 

mitt råd er å ta kontakt med HR, har dere ikke HR avdeling, ta kontakt med en arbeidsgiverorganisasjon.

Anonymkode: e3ec7...147

beklager, da misforstod jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor i alle dager skal dette gå ut over bare en person? Her må du kreve at ledelsen får inn nye.

Anonymkode: 676b7...300

Ikke kun en person, meg selv samt en til person. Ledelsen tar inn vikar men de er ikke faste, dvs en ny for hver dag og kan da ikke få ansvar for å låse opp samt låse for dagen. 

Stemmer at jeg har ansvar for vaktlistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...