Nosika Skrevet 3. juni Forfatter #101 Skrevet 3. juni Fortsatt sliter jeg med av og på smerter, de forflytter seg hele tiden. Har sikkert noe med at jeg endrer på løpestilen etter hvor smertene sitter. Nå om dagen har løpekneet i venstre flyttet seg over til høyre. Jeg er stiv bak på høyre legg. Hadde vondt i hamstringen forrige uke, men det er helt borte igjen. Jeg løper rundt 35 km i uka nå, skulle vært oppe på 50, men jeg tør ikke pushe mer. Vi får se hva det blir til angående maraton. Akkurat nå satser jeg hardt på at det går seg til i juni og at jeg får to gode måneder med trening i juli og august til tross for ferie i varmere strøk. Eventuelt må jeg bare legge bort ambisjoner om tid og heller tenke at jeg løper maraton sakte (Typ at jeg klarer det på mellom 4-5 timer), så får jeg heller prøve igjen senere med et tidsmål da? 1 1
Evigoptimist2 Skrevet 4. juni #102 Skrevet 4. juni Nosika skrev (På 3.6.2025 den 12.44): Fortsatt sliter jeg med av og på smerter, de forflytter seg hele tiden. Har sikkert noe med at jeg endrer på løpestilen etter hvor smertene sitter. Nå om dagen har løpekneet i venstre flyttet seg over til høyre. Jeg er stiv bak på høyre legg. Hadde vondt i hamstringen forrige uke, men det er helt borte igjen. Jeg løper rundt 35 km i uka nå, skulle vært oppe på 50, men jeg tør ikke pushe mer. Vi får se hva det blir til angående maraton. Akkurat nå satser jeg hardt på at det går seg til i juni og at jeg får to gode måneder med trening i juli og august til tross for ferie i varmere strøk. Eventuelt må jeg bare legge bort ambisjoner om tid og heller tenke at jeg løper maraton sakte (Typ at jeg klarer det på mellom 4-5 timer), så får jeg heller prøve igjen senere med et tidsmål da? Krysser fingrene for at det går seg til, Nosika, så du kan løpe mer som du vil, med så lite smerter som mulig! 🤗☺️
Nosika Skrevet 6. juni Forfatter #103 Skrevet 6. juni Evigoptimist2 skrev (På 4.6.2025 den 23.17): Krysser fingrene for at det går seg til, Nosika, så du kan løpe mer som du vil, med så lite smerter som mulig! 🤗☺️ Jeg hadde en overraskende bra løpetur i går. Var bare 7 km på morgenen før jobb, men jeg løp den mye fortere enn jeg pleier (også når jeg har vært uten smerter). Kjente meg stiv bak kneet og ned leggen på venstre fot, og etter fem km begynte jeg å kjenne det på venstresiden (løpekne), men ikke verre enn at jeg fint kunne løpe. Spent på morgendagens løpetur, om den er enda mindre smertefri/stiv Skal forsøke litt forsiktig foam-rolling i dag og gjøre noen styrkeøvelser også. 1 1
Nosika Skrevet 16. juni Forfatter #104 Skrevet 16. juni Var på 42 km forrige uke, nesten smertefritt egentlig. Hadde flere løpeturer med godt tempo uten at jeg følte meg sliten. Løper hovedsakelig i skog, og hvor det er en del bakker, og virker som det gir meg mye "gratis" intervalltrening, som er bra siden jeg ikke har turt å løpe intervaller etter jeg fikk overbelastningen. Vurderer å løpe med den løpegruppa denne uka da, det kommer litt an på hvordan løpeturene tidligere i uka går. Har dog ikke turt å ha lengre enn 14.5 km så langt da, men håper å komme meg opp på 16 km denne helga, og så 18 neste helg. Blir nok få 30 km før maraton, men har kastet bort alle tidsambisjoner nå uansett. 2 1
Harlekin Skrevet 16. juni #105 Skrevet 16. juni Nosika skrev (1 time siden): Var på 42 km forrige uke, nesten smertefritt egentlig. Hadde flere løpeturer med godt tempo uten at jeg følte meg sliten. Løper hovedsakelig i skog, og hvor det er en del bakker, og virker som det gir meg mye "gratis" intervalltrening, som er bra siden jeg ikke har turt å løpe intervaller etter jeg fikk overbelastningen. Vurderer å løpe med den løpegruppa denne uka da, det kommer litt an på hvordan løpeturene tidligere i uka går. Har dog ikke turt å ha lengre enn 14.5 km så langt da, men håper å komme meg opp på 16 km denne helga, og så 18 neste helg. Blir nok få 30 km før maraton, men har kastet bort alle tidsambisjoner nå uansett. Jeg kom ikke lenger enn 32 km på trening før min maratondebut, og det gikk helt fint. Møtte ingen vegg heller Men det er klart, det gikk ikke så fort, men det er heller ikke fokuset på et maraton for meg. Det er muligens lurt å bare ha som mål å fullføre og ha en god opplevelse, så kan du jobbe deg mot et tidsmål på neste maraton? 2 1
Nosika Skrevet 20. juni Forfatter #106 Skrevet 20. juni Harlekin skrev (På 16.6.2025 den 9.10): Jeg kom ikke lenger enn 32 km på trening før min maratondebut, og det gikk helt fint. Møtte ingen vegg heller Men det er klart, det gikk ikke så fort, men det er heller ikke fokuset på et maraton for meg. Det er muligens lurt å bare ha som mål å fullføre og ha en god opplevelse, så kan du jobbe deg mot et tidsmål på neste maraton? Ja, jeg vet ikke engang om jeg når 32 km, siden jeg denne uken har kjent på vondt igjen i hamstringen. Arg. Såååå lei. Fullføre er absolutte målet slik det er ut nå ja 1
Harlekin Skrevet 20. juni #107 Skrevet 20. juni Nosika skrev (1 minutt siden): Ja, jeg vet ikke engang om jeg når 32 km, siden jeg denne uken har kjent på vondt igjen i hamstringen. Arg. Såååå lei. Fullføre er absolutte målet slik det er ut nå ja Skjønner så godt at du er lei! Skader og sykdom setter en sånn tilbake, og skader kan være vanskelige å bli kvitt. Håper hamstringen skjerper seg nå ☝️
Nosika Skrevet 24. juni Forfatter #108 Skrevet 24. juni Forrige uke startet med smerter i hamstring og ble avsluttet uten noe særlig smerter, er veldig snålt. Løp totalt 37 km pga smertene i starten av uka. Håper å være tilbake på over 40 denne uka da. Treningsplan: Mandag: Styrketrening Tirsdag: Løpe 11 km, variert terreng Torsdag: Morgenløping, variert terreng, 8 km Fredag eller lørdag: Styrketrening, intervaller på mølle ca. 5 km Søndag: Langtur 17-18 km. Neste uke drar vi på ferie (fredag) så håper å få klemt inn både en langøkt på 18-19 km og flere turer i variert terreng (og at jeg kan tørre å løpe to dager på rad!) 1
susilu Skrevet 27. juni #109 Skrevet 27. juni Nosika skrev (På 24.6.2025 den 10.32): Treningsplan: Mandag: Styrketrening Tirsdag: Løpe 11 km, variert terreng Torsdag: Morgenløping, variert terreng, 8 km Fredag eller lørdag: Styrketrening, intervaller på mølle ca. 5 km Søndag: Langtur 17-18 km. Ser ut som en bra treningsuke 👍 Håper du finner balansen, og får bukt med vondtene! Jeg har slitt med vondt under hælen / fotblad noen uker og trappet kraftig ned på joggingen for å unngå full stopp. (Frustrerende, ja) Investert i hælputer, fotmassasje-dings og et nytt par joggesko til rotasjonen 🙈 - og blitt litt flinkere til å tøye. Nå virker det som smerten holder på å slippe - så gjelder det bare å ikke trappe opp for fort... Denne uken ser slik ut Mandag: Gå / jogge fjelltur ca 10 km Tirsdag: 5 km rolig jogg Onsdag: Trappetrening 40 min + styrketrening overkropp Torsdag: 5 km så fort jeg kan Lørdag: "Kort langtur" på grusvei - skal se det litt an, 7 - 8 km, kanskje I tillegg har jeg kommet i gang med daglig styrketrening hjemme - nokså lett program som jeg kan gjennomføre på 10 minutter (Med tanke om at den beste treningen er den som blir gjennomført!) 1
Nosika Skrevet 3. juli Forfatter #110 Skrevet 3. juli susilu skrev (På 27.6.2025 den 12.57): Ser ut som en bra treningsuke 👍 Håper du finner balansen, og får bukt med vondtene! Jeg har slitt med vondt under hælen / fotblad noen uker og trappet kraftig ned på joggingen for å unngå full stopp. (Frustrerende, ja) Investert i hælputer, fotmassasje-dings og et nytt par joggesko til rotasjonen 🙈 - og blitt litt flinkere til å tøye. Nå virker det som smerten holder på å slippe - så gjelder det bare å ikke trappe opp for fort... Denne uken ser slik ut Mandag: Gå / jogge fjelltur ca 10 km Tirsdag: 5 km rolig jogg Onsdag: Trappetrening 40 min + styrketrening overkropp Torsdag: 5 km så fort jeg kan Lørdag: "Kort langtur" på grusvei - skal se det litt an, 7 - 8 km, kanskje I tillegg har jeg kommet i gang med daglig styrketrening hjemme - nokså lett program som jeg kan gjennomføre på 10 minutter (Med tanke om at den beste treningen er den som blir gjennomført!) Hei, hvordan gikk uka og smertene? Er det fortsatt på bedringens vei? Skal egentlig løpe 18 km i dag, men er så usikker på om jeg får til (drar på ferie i morgen) så jeg må nesten se an hvor tidlig jeg kommer meg ut på løpetur (jobber også). Har veldig lyst, men må ta det uendelig sakte fordi smertene trigges så fort hos meg ved bare litt mer belastning. Ugh. Håper jeg får trent variert og bra tre uker på ferie. Har allerede pakket ned masse treningstøy i blind optimisme! Styrketrening skal jeg også gjøre på tur i hvert fall! Og om ikke annet blir det mange intervalløkter om varmen knekker meg fullstendig (kan orke intervalldrag tidlig morgen eller sen kveld kontra å løpe langt om været ikke tillater dagtrening. Jeg skal til Kroatia og Bosnia).
susilu Skrevet 6. juli #111 Skrevet 6. juli Nosika skrev (På 3.7.2025 den 7.57): Hei, hvordan gikk uka og smertene? Er det fortsatt på bedringens vei? Hmm, tja... Uka gikk helt etter planen og smertene er håndterbare. Trappet opp til 13 km langtur uka etter (i går) og nå kjennes det skikkelig, men tror det er "under kontroll" Er ikke så vondt å løpe - det blir verst etterpå når foten har vært rolig en stund. God tur og ferie! Håper du får kost deg skikkelig og trent en god del. Håper å høre hvordan det går når du er tilbake fra tur 😊 1
Nosika Skrevet 11. august Forfatter #112 Skrevet 11. august Ok, da er jeg tilbake. Jeg har trent i ferien, men vært lite langturer. Har løpt smertefritt i to uker nå, men er livredd for å presse for mye og det gjør det vanskelig å øke på km. Løp nesten 18 km på lørdag uten problemer, så det er bra. Denne uka planlegger jeg å ha en løpetur rundt mila, en løpetur på 2 mil (da kjører jeg langsomt tempo, selv om det er vanskelig for meg. Jeg har en tendens til å dra på for mye, tror det er derfor jeg ble skadet) og så to kortere turer med varierende lengde. et er kun de på 2 mil som blir en del på asfalt, de andre er i skogen for å skåne kroppen (samt at det er variert og kupert, så jeg får en del gratis mtp kondisjon og styrke). Det er ikke lenge igjen og jeg tror jeg maks får til en langtur på 25 km, så jeg har et håp om å klare maraton på 4.5 time, men vi får se. Grunnlaget er ikke så godt som jeg hadde ønsket etter mange uker med roligere trening, og mye smerter 1
Nosika Skrevet 11. august Forfatter #113 Skrevet 11. august susilu skrev (På 6.7.2025 den 22.00): Hmm, tja... Uka gikk helt etter planen og smertene er håndterbare. Trappet opp til 13 km langtur uka etter (i går) og nå kjennes det skikkelig, men tror det er "under kontroll" Er ikke så vondt å løpe - det blir verst etterpå når foten har vært rolig en stund. God tur og ferie! Håper du får kost deg skikkelig og trent en god del. Håper å høre hvordan det går når du er tilbake fra tur 😊 Hei, hvordan går det med deg? Har du blitt bedre?
AnonymBruker Skrevet 11. august #114 Skrevet 11. august Nosika skrev (9 timer siden): Ok, da er jeg tilbake. Jeg har trent i ferien, men vært lite langturer. Har løpt smertefritt i to uker nå, men er livredd for å presse for mye og det gjør det vanskelig å øke på km. Løp nesten 18 km på lørdag uten problemer, så det er bra. Denne uka planlegger jeg å ha en løpetur rundt mila, en løpetur på 2 mil (da kjører jeg langsomt tempo, selv om det er vanskelig for meg. Jeg har en tendens til å dra på for mye, tror det er derfor jeg ble skadet) og så to kortere turer med varierende lengde. et er kun de på 2 mil som blir en del på asfalt, de andre er i skogen for å skåne kroppen (samt at det er variert og kupert, så jeg får en del gratis mtp kondisjon og styrke). Det er ikke lenge igjen og jeg tror jeg maks får til en langtur på 25 km, så jeg har et håp om å klare maraton på 4.5 time, men vi får se. Grunnlaget er ikke så godt som jeg hadde ønsket etter mange uker med roligere trening, og mye smerter Er det sp viktig å løpe maraton akkurat nå? Etter det du skriver virker det mer fornuftig å endre distansen til halv maraton nå først, også evt prøve seg på maraton nærmere jul eller neste år etter en ok treningsblokk. Å stresse seg med på maraton før en er klar er å be om og bli skada, og være ute av trening i lang tid... Anonymkode: 8a71d...162
Evigoptimist2 Skrevet 11. august #115 Skrevet 11. august Nosika skrev (10 timer siden): Ok, da er jeg tilbake. Jeg har trent i ferien, men vært lite langturer. Har løpt smertefritt i to uker nå, men er livredd for å presse for mye og det gjør det vanskelig å øke på km. Løp nesten 18 km på lørdag uten problemer, så det er bra. Denne uka planlegger jeg å ha en løpetur rundt mila, en løpetur på 2 mil (da kjører jeg langsomt tempo, selv om det er vanskelig for meg. Jeg har en tendens til å dra på for mye, tror det er derfor jeg ble skadet) og så to kortere turer med varierende lengde. et er kun de på 2 mil som blir en del på asfalt, de andre er i skogen for å skåne kroppen (samt at det er variert og kupert, så jeg får en del gratis mtp kondisjon og styrke). Det er ikke lenge igjen og jeg tror jeg maks får til en langtur på 25 km, så jeg har et håp om å klare maraton på 4.5 time, men vi får se. Grunnlaget er ikke så godt som jeg hadde ønsket etter mange uker med roligere trening, og mye smerter Så bra at det har vært to uker med smertefri løping, Nosika! Håper at ferien har hjulpet med å koble av litt, gjør ofte underverker det☺️ lykke til med to mils-tur denne uka, og prøv å gå forsiktig og konservativt ut (lettere sagt enn gjort, I know). Kjenner meg sånn igjen, er så fryktelig lett å dra på litt mer enn man skulle gjort, og plutselig får en svi for det senere. Jeg kjente litt på en vond legg tidligere i sommer, som har hatt en tendens over flere år til å vende tilbake når jeg har trappet opp løpinga. Men en runde med forkjølelse førte til litt "tvungen hvile" som sikkert bare var veldig bra, og som førte til at vondtene i leggen forsvant, bank i bordet. Ellers har jeg brukt sykkelen litt som variasjon i sommer, og prøvd å holde meg igang med styrketrening i tillegg til ca tre løpeøkter av ulik lengde og intensitet i uka (det er ca det beina tåler nå uten å si fra😉). Men føler meg overraskende pigg om dagen, og føler formen har kommet seg sakte men sikkert! Har hatt en tur på 18 km for to uker siden og en tur på 20 km forrige uke, helt rolig. Så begynner sånn smått å føle meg klar mentalt og fysisk for halvmaraton i Drammen om tre og en halv uke, bare det ikke oppstår noe akutt skade eller sykdom, bank i bordet. Lykke til med dine forberedelser, og hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går ☺️
Harlekin Skrevet 12. august #116 Skrevet 12. august (endret) Nosika skrev (22 timer siden): Ok, da er jeg tilbake. Jeg har trent i ferien, men vært lite langturer. Har løpt smertefritt i to uker nå, men er livredd for å presse for mye og det gjør det vanskelig å øke på km. Løp nesten 18 km på lørdag uten problemer, så det er bra. Denne uka planlegger jeg å ha en løpetur rundt mila, en løpetur på 2 mil (da kjører jeg langsomt tempo, selv om det er vanskelig for meg. Jeg har en tendens til å dra på for mye, tror det er derfor jeg ble skadet) og så to kortere turer med varierende lengde. et er kun de på 2 mil som blir en del på asfalt, de andre er i skogen for å skåne kroppen (samt at det er variert og kupert, så jeg får en del gratis mtp kondisjon og styrke). Det er ikke lenge igjen og jeg tror jeg maks får til en langtur på 25 km, så jeg har et håp om å klare maraton på 4.5 time, men vi får se. Grunnlaget er ikke så godt som jeg hadde ønsket etter mange uker med roligere trening, og mye smerter Det sies at hvis du kan løpe 10 km, kan du løpe halvmaraton. Og hvis du kan løpe halv, kan du løpe hel. I prinsippet tror jeg du fint kan løpe maraton, selv om du ikke kommer lenger på trening enn 25 km. Men, du er nødt til å ta det rolig! De som blir skadet eller kollapser på maraton, er oftest de som tar i for mye og overbelaster seg selv. De som løper rolig og går der de må, kommer i mål til slutt. Ellers kan det jo hende at det hadde vært lurt å utsette maraton til neste år og heller prøve seg på halv nå, som en over her skriver. Men det må du kjenne på selv. Hvis du på trening de neste ukene, finner ut at det ikke går, er det absolutt ingen skam å utsette debuten! Jeg skal for øvrig løpe halvmaraton på lørdag, og så langt har jeg ikke løpt siden maraton i april ... etter maraton var jeg kraftløs og sliten en god stund, og så tråkket jeg kraftig over på treningstur på fjellet. Jeg kan løpe igjen, men foten er fortsatt ikke helt bra og jeg er fortsatt litt hoven. Så det har vært skader og mindre treningsgrunnlag her også, du er ikke alene! Forrige helg løp jeg 17 km, som gikk fint, så jeg regner med at halvmaraton skal gå fint også. Har kjøpt sportstape og skal tape ankelen godt. Endret 12. august av Harlekin
Nosika Skrevet 12. august Forfatter #117 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det sp viktig å løpe maraton akkurat nå? Etter det du skriver virker det mer fornuftig å endre distansen til halv maraton nå først, også evt prøve seg på maraton nærmere jul eller neste år etter en ok treningsblokk. Å stresse seg med på maraton før en er klar er å be om og bli skada, og være ute av trening i lang tid... Anonymkode: 8a71d...162 Hei, jeg ser det ikke kom så tydelig frem, men jeg har trent altså. Jeg har løpt fast i halvannet år (4-5 mil i uka) og har generelt et greit nok grunnlag, men jeg må legge alle ambisjoner om tid fra meg. Er bare at jeg de siste månedene ikke har fått lagt ned den type trening som kunne fått meg til å klare det på 4 timer.
Nosika Skrevet 12. august Forfatter #118 Skrevet 12. august Evigoptimist2 skrev (14 timer siden): Så bra at det har vært to uker med smertefri løping, Nosika! Håper at ferien har hjulpet med å koble av litt, gjør ofte underverker det☺️ lykke til med to mils-tur denne uka, og prøv å gå forsiktig og konservativt ut (lettere sagt enn gjort, I know). Kjenner meg sånn igjen, er så fryktelig lett å dra på litt mer enn man skulle gjort, og plutselig får en svi for det senere. Jeg kjente litt på en vond legg tidligere i sommer, som har hatt en tendens over flere år til å vende tilbake når jeg har trappet opp løpinga. Men en runde med forkjølelse førte til litt "tvungen hvile" som sikkert bare var veldig bra, og som førte til at vondtene i leggen forsvant, bank i bordet. Ellers har jeg brukt sykkelen litt som variasjon i sommer, og prøvd å holde meg igang med styrketrening i tillegg til ca tre løpeøkter av ulik lengde og intensitet i uka (det er ca det beina tåler nå uten å si fra😉). Men føler meg overraskende pigg om dagen, og føler formen har kommet seg sakte men sikkert! Har hatt en tur på 18 km for to uker siden og en tur på 20 km forrige uke, helt rolig. Så begynner sånn smått å føle meg klar mentalt og fysisk for halvmaraton i Drammen om tre og en halv uke, bare det ikke oppstår noe akutt skade eller sykdom, bank i bordet. Lykke til med dine forberedelser, og hold oss gjerne oppdatert om hvordan det går ☺️ Jeg vurderer sterkt å ta den 2-mila i dag. Egentlig var planen torsdag, men her jeg bort er det mellom 24-25 grader hver ettermiddag/kveld nå fra torsdag og utover helga så da vet jeg det blir helt krise å løpe langt med hund. I dag er det overskyet og ikke mer enn 21. Målet er å ta det helt rolig, sånn nede i mot 6:30 pace (og ikke 5:45 som jeg løp den forrige langturen på. Ikke at det er kritisk fort, men det er fort den farta som gir overbelastning når jeg gjør det hver uke på langtur). Vet hvordan det er å løpe og kjenne etter smerter på hver tur. Jeg ante ikke hvor godt jeg faktisk hadde det før påske hvor å løpe smertefritt var noe jeg bare gav for gitt. Så spennende med halvmaraton. Vi løper kanskje på samme dag vi? 1
Nosika Skrevet 12. august Forfatter #119 Skrevet 12. august Harlekin skrev (3 timer siden): Det sies at hvis du kan løpe 10 km, kan du løpe halvmaraton. Og hvis du kan løpe halv, kan du løpe hel. I prinsippet tror jeg du fint kan løpe maraton, selv om du ikke kommer lenger på trening enn 25 km. Men, du er nødt til å ta det rolig! De som blir skadet eller kollapser på maraton, er oftest de som tar i for mye og overbelaster seg selv. De som løper rolig og går der de må, kommer i mål til slutt. Ellers kan det jo hende at det hadde vært lurt å utsette maraton til neste år og heller prøve seg på halv nå, som en over her skriver. Men det må du kjenne på selv. Hvis du på trening de neste ukene, finner ut at det ikke går, er det absolutt ingen skam å utsette debuten! Jeg skal for øvrig løpe halvmaraton på lørdag, og så langt har jeg ikke løpt siden maraton i april ... etter maraton var jeg kraftløs og sliten en god stund, og så tråkket jeg kraftig over på treningstur på fjellet. Jeg kan løpe igjen, men foten er fortsatt ikke helt bra og jeg er fortsatt litt hoven. Så det har vært skader og mindre treningsgrunnlag her også, du er ikke alene! Forrige helg løp jeg 17 km, som gikk fint, så jeg regner med at halvmaraton skal gå fint også. Har kjøpt sportstape og skal tape ankelen godt. Ja, jeg tenker målsetningen er å komme i mål og at jeg sikter meg på rundt 4 timer og 30 min, så er det helt greit om det er 4:45. Heller det enn å komme skadet i mål. Jeg tror dog at jeg har såpass greit grunnlag at det skal gå helt fint, men skulle smertene komme tilbake s åvil jeg nok forsøke å få endret til halvmaraton ja (og da kan jeg kanskje også prøve å løpe den på en grei tid). Hvor fort løp du din maraton på igjen? Ja, jeg tror du klarer deg veldig bra på halvmaraton om du løp 17 km uten problemer.
Harlekin Skrevet 12. august #120 Skrevet 12. august Nosika skrev (3 minutter siden): Ja, jeg tenker målsetningen er å komme i mål og at jeg sikter meg på rundt 4 timer og 30 min, så er det helt greit om det er 4:45. Heller det enn å komme skadet i mål. Jeg tror dog at jeg har såpass greit grunnlag at det skal gå helt fint, men skulle smertene komme tilbake s åvil jeg nok forsøke å få endret til halvmaraton ja (og da kan jeg kanskje også prøve å løpe den på en grei tid). Hvor fort løp du din maraton på igjen? Ja, jeg tror du klarer deg veldig bra på halvmaraton om du løp 17 km uten problemer. Jeg løp maraton på 4:49! Jeg er ingen kjapping, men seig Jeg håper du får en god opplevelse på maraton! Hvor skal du løpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå