Nosika Skrevet 19. august Forfatter #141 Skrevet 19. august Harlekin skrev (25 minutter siden): Det var i Fana utenfor Bergen, heter Bergen skogsmaraton. Det var ikke for varmt, perfekt løpevær egentlig, men det var en utfordrende løype, rett og slett! Aha, skjønner. Ja, der var det kaldere så jeg (familie som var i Bergen i helga sendte snapper). Det er tungt å løpe kupert, og så løper man alltid med høyere fart enn normalt i løp så de to sammenlagt gjør det ekstra tøft. Har løpt Birken før og da endte jeg må å gå raskt opp de bratteste bakkene etter råd jeg hadde fått faktisk. Men, der er det mer mye opp, så flatt og deretter ned og jeg tror egentlig løpya ikke er så tøff (husker den i hvert fall ikke som spesielt tøff, bare kjedelig fordi man ikke fikk løpe med noe på øret). 1
Evigoptimist2 Skrevet 19. august #142 Skrevet 19. august Nosika skrev (8 timer siden): Ja, jeg føler ikke jeg kan roe ned treningsmengden før siste uka (løpsuka), men det er jo litt å gjøre med at jeg må få et par langturer til før jeg løper maraton. Jeg drikker så mye kaffe ellers at kaffe liksom ikke har helt den store effekten, men jeg skal spise godt med karbohydrater hele den løpsuka og jeg skal ha med mye ulikt i vesten, det er planen. Prøve ut litt forskjellig på de to neste langturene er det jeg ser for meg nå Heier på deg i oppløpet og gleder meg veldig til å høre hvordan det gikk!!! Lykke til med oppladning og uttesting før løpet! Og tusen takk for det, og i like måte! Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg også 😄 1
Nosika Skrevet 24. august Forfatter #143 Skrevet 24. august Løp 24 km i går. Gikk helt topp. Null problem. Hadde 5:45 pace og følte det gikk veldig lett, så ikke noe opplevelse av å presse meg. Skal løpe 26-27 km på onsdag eller torsdag til uka, men det blir dessverre ingen flere langturer før maraton siden jeg hviler mest mulig uka før. Er ganske sikker på at det vil bli vondt rundt 30 km da, men håper å kunne holde en 5:45-6:00 pace gjennom hele maraton. Ser ikke på det som spesielt fort i løpssammenheng, men klarer jeg det vil jeg helt klart kunne løpe under 4 timer på et senere tidspunkt. Tror jeg! 1 1
Evigoptimist2 Skrevet 25. august #144 Skrevet 25. august Nosika skrev (På 24.8.2025 den 15.32): Løp 24 km i går. Gikk helt topp. Null problem. Hadde 5:45 pace og følte det gikk veldig lett, så ikke noe opplevelse av å presse meg. Skal løpe 26-27 km på onsdag eller torsdag til uka, men det blir dessverre ingen flere langturer før maraton siden jeg hviler mest mulig uka før. Er ganske sikker på at det vil bli vondt rundt 30 km da, men håper å kunne holde en 5:45-6:00 pace gjennom hele maraton. Ser ikke på det som spesielt fort i løpssammenheng, men klarer jeg det vil jeg helt klart kunne løpe under 4 timer på et senere tidspunkt. Tror jeg! God plan! Høres ut som du er i form, og så forberedt du kan være med utgangspunktet du har hatt. Lykke til med siste oppladning i innspurten!☺️
Nosika Skrevet 26. august Forfatter #145 Skrevet 26. august Evigoptimist2 skrev (8 timer siden): God plan! Høres ut som du er i form, og så forberedt du kan være med utgangspunktet du har hatt. Lykke til med siste oppladning i innspurten!☺️ Jeg føler meg i grei form, men tror jeg vil kjenne på muskeltretthet rundt 30 km og utover. På 24 km kjente jeg det kun i oppoverbakkene de to siste km, men ikke på flata. Så, vil tro det begynner å bli vondt rundt 30. Skal løpe 27 km på torsdag og er veldig spent!! Og tusen takk. En uke til med trening og så er det bare å hvile, spise og løpe noen rolige økter. Gaah, jeg begynner å bli veldig spent. Drømte til og med i natt at jeg blingset og løp feil, så når jeg kom i mål hadde jeg løpt en halvmaraton (ikke maraton). Hahaha. 1
Daisy-love Skrevet 26. august #146 Skrevet 26. august Nosika skrev (8 minutter siden): Jeg føler meg i grei form, men tror jeg vil kjenne på muskeltretthet rundt 30 km og utover. På 24 km kjente jeg det kun i oppoverbakkene de to siste km, men ikke på flata. Så, vil tro det begynner å bli vondt rundt 30. Skal løpe 27 km på torsdag og er veldig spent!! Og tusen takk. En uke til med trening og så er det bare å hvile, spise og løpe noen rolige økter. Gaah, jeg begynner å bli veldig spent. Drømte til og med i natt at jeg blingset og løp feil, så når jeg kom i mål hadde jeg løpt en halvmaraton (ikke maraton). Hahaha. Så god du er Dette klarer du, og sånn du har jobbet for det Ville bare inn å heie litt
Nosika Skrevet 27. august Forfatter #147 Skrevet 27. august Daisy-love skrev (På 26.8.2025 den 7.40): Så god du er Dette klarer du, og sånn du har jobbet for det Ville bare inn å heie litt Tusen takk!! Tvilen kommer jo snikende nå, har jeg virkelig trent nok? Blir sjukt spennende, men gjennomføre skal jeg i hvert fall klare 1
Nosika Skrevet 27. august Forfatter #148 Skrevet 27. august Da blir det 26-27 km i morgen, syns alltid den jeg bruker til å tegne opp løypeprofil er litt unøyaktig. Skal prøve meg på egenprodusert sportsdrikk med salt (vet jeg funker), klemmesmoothie og smågodt. Drikke gjør jeg underveis, men spise tenkte jeg å gjøre hver 5 km minst. Blir gøy å teste. Aldri følt jeg har gått tom før, men ser mange sier at de opplever det når de rundt en viss antall km og ikke har nok karbo/salt i kroppen.
Nosika Skrevet torsdag kl 18:06 Forfatter #149 Skrevet torsdag kl 18:06 Ble 30 km med 5:50-pace, og det føltes helt fint stort sett hele veien. Litt støl i musklaturen i hoftene når bakkene kom på slutten, men ellers helt topp. Fikk testet utstyret og spising underveis, og smoothie (klemmepose) utgår. Det smakte ikke godt på 2-milsmerket for å være ærlig. Var for tykk, måtte vært mer flytende egentlig. Har trua på at jeg kan klare å avslutte med gjennomsnitt på 6:00-pace, men kan selvsagt være de siste 12 km blir tyngre enn jeg tror. Skal i hvert fall holde igjen i starten og heller øke farta etter hvert, det er planen (starter også med en slakk bakke så like så greit å holde farta nede). 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:53 #150 Skrevet torsdag kl 18:53 Nosika skrev (43 minutter siden): Ble 30 km med 5:50-pace, og det føltes helt fint stort sett hele veien. Litt støl i musklaturen i hoftene når bakkene kom på slutten, men ellers helt topp. Fikk testet utstyret og spising underveis, og smoothie (klemmepose) utgår. Det smakte ikke godt på 2-milsmerket for å være ærlig. Var for tykk, måtte vært mer flytende egentlig. Har trua på at jeg kan klare å avslutte med gjennomsnitt på 6:00-pace, men kan selvsagt være de siste 12 km blir tyngre enn jeg tror. Skal i hvert fall holde igjen i starten og heller øke farta etter hvert, det er planen (starter også med en slakk bakke så like så greit å holde farta nede). Bra innsats, da er treningsjobben gjort! 🙂 Nå gjelder det bare å "tørre" og kun ha kortere økter frem til løpsdagen, spise fornuftig og sove godt så du har mest mulig krefter på løpsdagen! Anonymkode: 8a71d...162
Nosika Skrevet torsdag kl 18:57 Forfatter #151 Skrevet torsdag kl 18:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bra innsats, da er treningsjobben gjort! 🙂 Nå gjelder det bare å "tørre" og kun ha kortere økter frem til løpsdagen, spise fornuftig og sove godt så du har mest mulig krefter på løpsdagen! Anonymkode: 8a71d...162 Ja, nå blir det ei mil på søndag og så blir det ikke mye trening uka som kommer (kanskje en småøkt eller to, men ingenting langt, og ingenting etter onsdag.) Drikke masse vann, og karbe litt opp og slappe av. Definitivt. Sove nok, selv om jeg tror jeg vil slite litt med å sove godt før selve løpsdagen så kanskje greit å ha sovet bra ellers i uka så man har litt i "søvnbanken". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå