AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #1 Del Skrevet 18. oktober 2024 Hei. Stakk meg selvfølgelig på en fragmin sprøyte på jobb i dag… Har du blitt stukket før? Har du testet for HIV, Hepatitt B og C i etterkant? Er jo livredd for dette 😭 Anonymkode: 3fb8c...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #2 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg regner med du har fulgt prosedyre for stikkuhell på arbeidsplassen din og vet hva som skal tas av blodprøver av både deg og pasient? Anonymkode: ebb95...df9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #3 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg regner med du har fulgt prosedyre for stikkuhell på arbeidsplassen din og vet hva som skal tas av blodprøver av både deg og pasient? Anonymkode: ebb95...df9 Skjedde akkurat når jeg var på vei ut døren… Skal på jobb igjen i morgen så skal snakke med sjefen da. Tenker jeg rekvirerer noen blodprøver på pasienten også, for de ulike sykdommene… Anonymkode: 3fb8c...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #4 Del Skrevet 18. oktober 2024 https://www.fhi.no/sm/smittevernhandboka/temakapitler/stikkuhell/?term=#anbefalte-prosedyrer-ved-stikkskader-og-andre-blodeksponeringer-i-helsetjenesten Anonymkode: ebb95...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #5 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjedde akkurat når jeg var på vei ut døren… Skal på jobb igjen i morgen så skal snakke med sjefen da. Tenker jeg rekvirerer noen blodprøver på pasienten også, for de ulike sykdommene… Anonymkode: 3fb8c...bb7 Dette som virkelig skremmer meg med kg. Folk som påstår de har helsefaglig utdannelse, men som ikke klarer følge rutiner eller skrive avvik fordi de heller vil hjem. Anonymkode: 27b60...439 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #6 Del Skrevet 18. oktober 2024 Stakk meg på en Klexane (heparin)-sprøyte som var brukt subcutant på en pasient når jeg var ganske fersk. Siste jeg gjorde på nattevakt før jeg reiste bort på juleferie. Tok prøver og fylte ut skjema om vaksinestatus osv. Huket av for at jeg ikke hadde tatt hepatittvaksine. Noen dager senere ringte de meg fra arbeidsmiljøseksjonen og spurte om jeg var heeelt sikker på at jeg ikke var hepatittvaksinert? Jeg tenkte litt og sa “neeeei? Eller vent jo! I Forsvaret er jeg selvfølgelig vaksinert for hepatitt!” (jobbet der før), men vaksinene var ikke registret “sentralt” slik de blir nå, bare på vaksinekort). Bra! Fikk jeg beskjed om, for jeg hadde forhøyede verdier av Hep B-antistoffer (siden jeg var vaksinert, ikke siden jeg var smittet). Har også blitt stukket av blodtilsølt utstyr på operasjonsstua. Ikke veldig stresset av det, utenom at det er litt styr å spørre pasienten etterpå om du får ta blodprøve av h*n, ta prøve av det selv, fylle ut skjema og avstå fra blodgivning i et halvår. Anonymkode: f1bd1...52c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå