AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #41 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så flaks med timing da. Anonymkode: 23220...c47 Alltid denne bruken av ordet "flaks" når andre har fått til noe. Hvor mange år har du nå levd, som voksen, med nullrente for boliglån. Et galopperende boligmarked. Indeksfond der pilene peker rett opp. Og hva har du gjort med det? Anonymkode: 78f62...418 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #42 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Per person. Mat og shopping. Skjønner ikke. De har maks 40000 utbetalt hver måned. Anonymkode: 78ba5...4af Per person!!? 30 000- 40 000 kroner på bare mat og shopping per person hørest for meg ut som det glade vanvidd! Anonymkode: 31c88...3c4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #43 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke meg du spør, men kan illustrere; For oss går det mye til mat og drikke - vi søker gjerne opp spesielle restauranter, og booker bord i god tid. Har brukt opp mot 10 000 på ett restaurantbesøk. Og er sjeldent under 1000 per måltid (lunsj og middag). Vi har begge dresscode på jobb, og vi trener en del, så det er behov for litt påfyll. Da kan jeg fint bruke 20 000 på en ny kåpe, eller 7 000 på et sjal. Denne uka har mannen kjøpt to nye joggesko (mye slitasje hos han), så det gikk vel 4000 der. Innkjøp av slike ting er gjerne planlagt før reise, da vi vet hvilke land som har tilbudet, og prisnivå. Ingen av oss er spontan-shoppere. Når vi først er på tur så ønsker vi ikke å bruke unødvendig tid på å flytte oss, så om sjåfør via hotellet, eller Uber, er en bedre løsning enn kollektiv, så spanderer vi det på oss. Så er det en og annen konsertopplevelse, der er billettene ofte på mange tusen, for de internasjonale stjernene. Eras tour (Tyler Swift) kostet opp mot 10 000 per billett. Anonymkode: 78f62...418 Deres forbruk oppleves mer planlagte enn en spontan helgetur med venninner/kollegaer/«blåtur» el. Jeg kunne også fint planlagt et restaurantbesøk god tid i forveien, bestilt konsertbillett eller plukket ut en bestemt butikk å handle på fordi jeg har sett ut en bestemt vare, men jeg kunne ikke spontant ha brukt 40 000 kr på en tur bare fordi jeg var på helgetur med venninner. Min økonomi tillater ikke å bruke masse penger på alkohol, taxi og tull, men jeg liker å glede meg til en særdeles god restaurantopplevelse eller konsert planlagt lang tid i forveien. Anonymkode: aac0f...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #44 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Folk bruker andres penger as If there were no tomorrow. Jeg er en av dem. Har ingen garanti for morgendagen og koser meg i dag. Så lenge jeg betaler nødvendige regninger og unngår gjeld spiller det da virkelig ingen rolle. Jeg sparer ikke for at perifer slekt skal arve meg. Anonymkode: 31c8b...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #45 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg synes man skal la andre leve det livet de vil. Få har vel innsyn i hva andre har av investeringer og verdier. Noen kan ha vært heldig med krypto, andre med fond, noen med aksjer, noen med boligmarkede, noen kan ha arvet f.eks en onkel eller en grandtante eller fått forskudd på arv som de har forvaltet godt, og det er sikkert flere muligheter jeg ikke tenker på i farta. Jeg ville trolig ikke hatt glede av å bruke så mye penger en helg, og jeg synes heller ikke jeg har råd til det - men jeg synes det ligger en moralisme jeg ikke liker bak ord som sløsing og en antagelse om at det sikkert er gjort på kreditt (de nok ikke har råd til å betale med en gang). Anonymkode: ad39b...d04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #46 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde verken hatt samvittighet eller tenkt det var nødvendig å bruke så mye på shopping i løpet av en helg! Uansett om man har spart seg opp de pengene eller brukt kredittkort, så er sånt sløsing med penger. Anonymkode: 45924...e70 Vi shopper lite igjennom året og velger å heller handle klær, sko etc. når vi er på reise. Summer opp det du gjennomsnitlig iløpet av et år bruker på klær, sko, opplevelser, interiør osv. og vi kommer kanskje ut på likt når året er omme Anonymkode: 53962...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #47 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Alltid denne bruken av ordet "flaks" når andre har fått til noe. Hvor mange år har du nå levd, som voksen, med nullrente for boliglån. Et galopperende boligmarked. Indeksfond der pilene peker rett opp. Og hva har du gjort med det? Anonymkode: 78f62...418 Ikke så ulikt deg, kom inn tidlig, dog jeg trolig er en del yngre enn deg. Men jeg tenker det var flaks for meg, og at det ikke egentlig er noe å ta credit for. Anonymkode: 23220...c47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 19. oktober 2024 #48 Del Skrevet 19. oktober 2024 (endret) Jeg brukte 80 000 på 6 dager i NY i sommer så under spesielle omstendigheter kan jeg bruke så mye penger Men jeg sparer masse hver mnd og lever fornuftig ellers Endret 19. oktober 2024 av Rucula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #49 Del Skrevet 19. oktober 2024 Pass dine egne saker og penger du. Anonymkode: 45d79...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #50 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 4.32): Selvfølgelig bruker man kredittkort på ferie. Jeg bruker alltid kredittkort, også utenom ferie. Anonymkode: 1af48...2b9 Dette. Jeg hverken handler eller bruker penger utenom at det går på kredittkortet. Det byter likevel ikke at jeg lever på kreditt. Anonymkode: 3ddea...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #51 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette. Jeg hverken handler eller bruker penger utenom at det går på kredittkortet. Det byter likevel ikke at jeg lever på kreditt. Anonymkode: 3ddea...755 Jeg tenker de som skriver "så lenge de ikke bruker kredittkort" (meg selv inkludert) bare er litt unøyaktige, og egentlig mener "så lenge de ikke bruker kreditt(kort)", som i at de faktisk bruker penger de ikke har, og ikke har råd til å betale tilbake..😅 Anonymkode: 414f2...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #52 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker de som skriver "så lenge de ikke bruker kredittkort" (meg selv inkludert) bare er litt unøyaktige, og egentlig mener "så lenge de ikke bruker kreditt(kort)", som i at de faktisk bruker penger de ikke har, og ikke har råd til å betale tilbake..😅 Anonymkode: 414f2...0bc Ja, får håpe det. Men likevel ser jeg ofte at folk drar den sammenslutningen at om man bruker kredittkort så lever man på kreditt Anonymkode: 3ddea...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå