AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1 Del Skrevet 18. oktober Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #2 Del Skrevet 18. oktober Vi bulka bilen. Anonymkode: 2a33a...be6 10 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hateridioter Skrevet 18. oktober Populært innlegg #3 Del Skrevet 18. oktober Vi brukte (og bruker fortsatt) speilene. 73 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. oktober Populært innlegg #4 Del Skrevet 18. oktober Ved å snu hodet og bruke speilene... Du burde ikke fått lappen uten å kunne bruke hodet ditt... Anonymkode: 75c19...3ef 58 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #5 Del Skrevet 18. oktober Vridde hodet. Brukte alle de tre speilene mye mer (man skal forresten fortsatt bruke de til rygging selv med ryggekamera, tror noen misforstår det). I de vanskeligste tilfellene sveivet jeg ned vinduet og vridde hodet ut av vinduet for å se bakover. Passasjeren kunne gjøre det samme. Anonymkode: c9fe3...ed0 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 18. oktober #6 Del Skrevet 18. oktober Speilene på sidene og i midten, samt en god porsjon beregning for å se om luken passer. Når man kan se halve bilen bak seg kan man bare "slide" bilen inn i luka. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Del Skrevet 18. oktober Jeg har aldri hatt bil med ryggekamera, og jeg har kjørt skadefritt siden 1999. Om du ikke klarer deg uten ryggekamera, så burde du absolutt gå inn for å trene på å rygge uten, slik at du lærer det. Det skremmer meg at det finnes så mange unge på veien som ikke klarer å rygge en bil. Anonymkode: cea0c...a3d 27 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Bruker forsatt bil uten ryggekamera å jeg er 30🙄 Anonymkode: 0ab51...c39 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #9 Del Skrevet 18. oktober Nå spør jeg av ren nysgjerrighet... Med når du hadde kjøretimer, brukte du da ryggekamera? Legger kjøreskolene opp til at det er standard liksom? Anonymkode: 8af23...6d1 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #10 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi bulka bilen. Anonymkode: 2a33a...be6 Ja. Tror ikke bilverkstedene liker ryggekamera. Anonymkode: c2d3b...a01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #11 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri hatt bil med ryggekamera, og jeg har kjørt skadefritt siden 1999. Om du ikke klarer deg uten ryggekamera, så burde du absolutt gå inn for å trene på å rygge uten, slik at du lærer det. Det skremmer meg at det finnes så mange unge på veien som ikke klarer å rygge en bil. Anonymkode: cea0c...a3d Mange unge i dag som rett og slett ikke skulle hatt lappen mener jeg. Det å kunne gire, klutsje, og bruke speil er viktig å samhandle når man kjører bil, men i i dag slipper de å lære å manøvrere flere ting på en gang og ha oversikt, de setter seg inn i en bil og trykker inn en pedal. For 20 år sidem hadde mange som har lappen i dag ikke fått den uten en masse trening og det med rett. Jeg trenger ikke å møte halvdårlige sjåfører på veien som ikke kan knytte skolissa og tygge tyggegummi samtidig så og si. Anonymkode: 04ba9...ab3 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #12 Del Skrevet 18. oktober Snu på hodet, bruke speil og visste hvor lang bilen vår var. Vi fant fram uten GPS og, kunne lese kart. Og var nok litt mindre hjelpeløs… Anonymkode: 05ebd...5bc 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #13 Del Skrevet 18. oktober Bruker speilene. Dekker til skjermen slik at ryggekamera ikke kan brukes når vi driver med øvelseskjøring. Vi har også en bil uten ryggekamera. Jeg er så gammel at jeg øvelseskjørte med en bil som hadde 4 gir, manuell choke og null servo, og automatgir var noe de bare hadde i USA. Ikke stol for mye på kameraet heller. Den gangen jeg havnet utenfor grusen utenfor huset var da jeg stolte for mye på kameraet. Og du kommer til å få en overraskelse til vinteren… snø, slaps, salt og dritt som legger seg på kameralinsa under kjøring gjør den ubrukelig. Så det er bare å begynne å øve på å rygge uten kamera. Anonymkode: 0c85a...561 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 18. oktober #14 Del Skrevet 18. oktober Bruker speilene så klart. Det er greit med ryggekamera, men absolutt ikke nødvendig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #15 Del Skrevet 18. oktober Mange har den uvanen at de snur seg for å se ut bakruta når de rygger, og mange kan ikke rygge etter speil, så du er ikke alene TS selv om det burde vært mye mer fokus på dette i kjøreopplæring. For dem som ikke kan å rygge etter sidespeil, får problemer når plutselig sitter i en varebil uten hverken ryggekamera eller mulighet for å se ut bakruta, eller når man skal kjøre med skaphenger (men da må man uansett ha lappen på BE selvfølgelig for sistnevnte i dag). Jeg lærte ikke selv å rygge godt da jeg tok lappen på bil, og måtte lære dette i etterkant. Så oppfordrer deg til å øve deg på å rygge etter sidespeil, for eksempel på en tom parkeringsplass. Anonymkode: 98527...5df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #16 Del Skrevet 18. oktober Jeg har aldri brukt ryggekamera Anonymkode: 39b4c...327 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #17 Del Skrevet 18. oktober Har min flrste bil med ryggekamera nå. Du bør lære deg før snøen kommer å rygge uten kamera. På vinter er den ofte ubrukelig når det fyller seg med dritt. Nå merker jeg at på min mye bil at sikten rundt bilen er særdeles dårlig iht biler jeg har hatt med kamera. Ser dårligere ut bakruten, og ryggelysene er ikke nok iht å se godt på kvelden. Så noen ganger må jeg helt ut å se eller fjerne dritt fra kamera. Ellers er det lurt altid å lære hvor alle 4 hjulene er, når du bytter bil. Svingradius , bredde på bilen, hvor på bulen hjulene sitter etc er forskjellig på alle biler. Jeg syntes det generelt er bedre uten kamera. Bortsett fra på den jeg har nå. Da man egentlig har mye bedre oversikt uten Anonymkode: 949a4...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #18 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Har ikke ryggekamera. Klarer fint å rygge uten å skade noe eller noen. Øvelse gjør mester! Bruker speilene flittig, og ser ut av bilvinduene. I tillegg tar man det rolig. Anonymkode: c3398...33b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #19 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har aldri hatt bil med ryggekamera, og jeg har kjørt skadefritt siden 1999. Om du ikke klarer deg uten ryggekamera, så burde du absolutt gå inn for å trene på å rygge uten, slik at du lærer det. Det skremmer meg at det finnes så mange unge på veien som ikke klarer å rygge en bil. Anonymkode: cea0c...a3d Ikke bare unge altså. Pleier å stå å se på når pendlerparkeringen fylles opp om morgenen… er mange som ikke klarer å rygge. Anonymkode: 7a450...ba7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #20 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Anonymkode: 7d5aa...b06 Vi rygget på småbarn. Anonymkode: d12bc...fd2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå