Gå til innhold

Hvor raskt svarte din oppdretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok kontakt med oppdretter igår da jeg så et valpekull som kan være interessant. Annonsen deres har ligget ute ca en måned, så jeg vil tro det verste rushet med innkommende meldinger har gitt seg. De ber potensielle valpekjøpere om å ta kontakt per melding, så jeg fulgte instruksene, og skrev en liten presentasjon og la ved full kontaktinfo. Hvor raskt fikk dere respons fra oppdretter når dere tok kontakt? Tar meg selv i å sjekke telefon og e-post flere ganger i timen her 😅

Anonymkode: 07b0c...16a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg å sjekker konstant etter å ha sent interesse melding 😂 Jeg har pleid å få svar kun etter en dag eller to så langt. Noen som ikke er så gode tekstere heller har jeg merka da jeg har fått litt sære svar med lite info om valpen og foreldre osv. Tror det er mange som ikke gidder å skrive så mye og flere som heller ikke svarer i det hele tatt.

Anonymkode: 966d2...59d

• Hjerte 1
Skrevet

Da jeg sendte selv, fikk jeg svar i løpet av et par dager.

Da jeg hjalp et familiemedlem med å omplassere hunden, så fikk jeg oppleve å sitte på den andre siden. Jeg kunne ikke svare på alle meldinger, for det var MANGE. Jeg svarte kun de som virket lovende. 

Når man ønsker å vise interesse for et valpekull, er det veldig viktig at man viser at man er seriøs og at det er gjennomtenkt. Det ideelle er om man har mulighet til å skrive en mail. Først, presentasjon, hvordan man bor, hvorfor ønsker man hund, hvorfor ønsker man denne rasen, hvorfor ønsker man hund fra denne oppdretteren, hva kan man tilby en hund, hvilke planer har man for valpetiden (valpekurs, sosialisering, miljøtrening, hjemme-alene trening ift jobb etc, har man valpepass om nødvendig), hva man ønsker fra hundeholdet (turkamerat, familiehund: hvordan er barna i familien?, sport eller annet).

Jeg har to hunder nå, og har derfor vært gjennom to runder hvor jeg har tatt kontakt med mange forskjellige oppdrettere. Jeg fikk svar fra alle jeg skrev til fordi jeg skrev utfyllende, viste at jeg var seriøs, hadde tenkt gjennom valget mitt både ang hund og rase, hadde en plan for valpetiden og generelt hva jeg kunne tilby en hund. I tillegg hadde jeg spørsmål ang gemyttet til foreldrene, hvorfor oppdretter valgte den kombinasjonen osv når en email førte til en telefonsamtale. 

Om du ikke får svar fra disse, ta direkte kontakt med oppdrettere på nkk sine sider 🙂

Anonymkode: 8fa43...0f4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tok kontakt over epost hvor jeg skrev utfyllende introduksjon. Det var rundt januar-februar i år, og har enda ikke hørt noe tilbake 😅 Jeg ga opp etter en måned. Oppdretteren er aktiv, så det var kjipt å sjekke eposten hver dag i håp om å få vite mer om valpene uten å få noe svar. Om eposten min druknet i et hav av andre eposter, eller om jeg ble ignorert, vet jeg ikke 🤷‍♀️

Anonymkode: 91f4b...27c

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte mail til flere oppdrettere uten hell, dette er 2 år siden og har enda ikke fått noe svar lol. Jeg endte faktisk opp med å gå via en nabo med samme rase, hun anbefalte meg til oppdretteren hun hadde fått kull fra. Og da fikk jeg svar samme dag som naboen hadde snakket med oppdretteren 🤷‍♀️

Anonymkode: c75c9...afb

Skrevet

Vil tippe de fleste seriøse oppdrettere svarer innen en dag eller to. Å ikke gidde å svare på e-poster fordi man får for mange er bare useriøst hvis man faktisk driver oppdrett. Skjønner det med omplassering, men de som faktisk driver med rasen bør ta seg tid til å i alle fall sende en forhåndsskrevet melding de kan sende til alle som ikke er aktuelle i alle fall. 

Skrevet

Fikk svar etter et par timer, hun ringte deretter til meg. Vi hadde en lang samtale, og avtale veien videre.

Skrevet

Har du fått svar, TS? 

Anonymkode: 0043c...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...