Gå til innhold

Gravid i uke 27 med Covid – føler meg redd


lalaland89

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg er nå gravid i uke 27, og har dessverre fått Covid. Jeg må innrømme at jeg føler meg ganske redd etter å ha lest en artikkel fra FHI om risikoen for dødfødsel etter infeksjon med Covid-19. Det har vært en tøff tid, og tankene mine går i alle retninger.

Jeg har vært i kontakt med jordmor, og hun sa at hun ikke var bekymret for meg eller babyen, noe som var betryggende. Likevel klarer jeg ikke å riste av meg frykten. Jeg har hørt om andre som har hatt Covid under graviditet og noen av deres erfaringer, og det har gjort meg mer engstelig.

Jeg lurer på om noen av dere har vært gjennom noe lignende? Hvordan har dere taklet det? Har dere noen råd eller erfaringer dere kan dele? Jeg setter stor pris på all støtte og informasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt. 

Jeg vet ikke om jeg var syk med covid eller hva det var, men var i alle fall veldig dårlig med et eller annet heftig forkjølelsesvirus da jeg var i uke 22. Det varte i en ukes tid. Tok paracet noen dager da jeg hadde feber for at jeg ikke skulle få høy temp siden det kan være skadelig har jeg skjønt, men tok 500 mg i stedet for 1 gram som jeg vanligvis tar, siden det er anbefalt å ta lavest mulig dose og i kortest mulig tid. Er nå i uke 28 og baby er frisk og rask. 

En bra ting er i alle fall at det er vel ikke deltavarianten som sirkulerer nå, så det er ikke like farlig som det var.

"– Vi ønsker videre å påpeke at dødfødsel er veldig sjeldent, sier Magnus, og understreker at det også gjelder hos de med koronainfeksjon i svangerskapet."

Anonymkode: c09ce...5d9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner deg godt. 

Jeg vet ikke om jeg var syk med covid eller hva det var, men var i alle fall veldig dårlig med et eller annet heftig forkjølelsesvirus da jeg var i uke 22. Det varte i en ukes tid. Tok paracet noen dager da jeg hadde feber for at jeg ikke skulle få høy temp siden det kan være skadelig har jeg skjønt, men tok 500 mg i stedet for 1 gram som jeg vanligvis tar, siden det er anbefalt å ta lavest mulig dose og i kortest mulig tid. Er nå i uke 28 og baby er frisk og rask. 

En bra ting er i alle fall at det er vel ikke deltavarianten som sirkulerer nå, så det er ikke like farlig som det var.

"– Vi ønsker videre å påpeke at dødfødsel er veldig sjeldent, sier Magnus, og understreker at det også gjelder hos de med koronainfeksjon i svangerskapet."

Anonymkode: c09ce...5d9

Det er godt å høre at alt er bra med deg og babyen din nå. Det er alltid betryggende å høre om andre som har vært gjennom noe lignende og har kommet seg gjennom det 🙏

Ja, heldigvis er det mindre skadelig nå med de variantene som sirkulerer. Jeg prøver å fokusere på det positive og stole på at kroppen min og babyen min klarer seg gjennom dette. Jeg må bare ta det en dag av gangen.

Takk for at du deler din erfaring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, og i begge svangerskapene fikk jeg corona. Med første fikk jeg det i uke 24, og med siste fikk jeg på i uke 34. Det gikk bra, de er to fiske gutter på 2år og 11måneder nå.

Jeg kjente litt på samme frykten som du kjenner på i siste svangerskapet da noen delte på termingruppen på facebook at det var fare for dødfødsel om man hadde hatt corona.

Om jeg blir gravid en tredje gang og får corona tror jeg ikke at jeg kommer til å være bekymret. Tungt å være syk når man er gravid, men det gikk over etter en uke. Og sannsynligheten for dødfødsel i Norge er lav.

Anonymkode: 45a83...feb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har to barn, og i begge svangerskapene fikk jeg corona. Med første fikk jeg det i uke 24, og med siste fikk jeg på i uke 34. Det gikk bra, de er to fiske gutter på 2år og 11måneder nå.

Jeg kjente litt på samme frykten som du kjenner på i siste svangerskapet da noen delte på termingruppen på facebook at det var fare for dødfødsel om man hadde hatt corona.

Om jeg blir gravid en tredje gang og får corona tror jeg ikke at jeg kommer til å være bekymret. Tungt å være syk når man er gravid, men det gikk over etter en uke. Og sannsynligheten for dødfødsel i Norge er lav.

Anonymkode: 45a83...feb

Tusen takk at du deler og din støtte 🩷 føler meg mer rolige nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...