Gå til innhold

Matprisene: Lovet priskutt på fredag. Mandag hadde prisen steget 50 prosent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette melder Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/okonomi/kiwi-rema-og-extra-okte-prisene-samtidig-det-er-det-konkurransetilsynet-fryktet/s/5-95-2070788

Nettavisen kåret nylig Rema 1000 til billigste butikk. Men så ble det avslørt at varene som kåret Rema 1000 til billigste butikk før helgen, har blitt kjempedyre. Mandag ettermiddag hadde Rema 1000 uvanlige store prisøkninger, enkelte varer hadde blitt over 50 prosent dyrere.

Anonymkode: 15545...387

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette melder Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/okonomi/kiwi-rema-og-extra-okte-prisene-samtidig-det-er-det-konkurransetilsynet-fryktet/s/5-95-2070788

Nettavisen kåret nylig Rema 1000 til billigste butikk. Men så ble det avslørt at varene som kåret Rema 1000 til billigste butikk før helgen, har blitt kjempedyre. Mandag ettermiddag hadde Rema 1000 uvanlige store prisøkninger, enkelte varer hadde blitt over 50 prosent dyrere.

Anonymkode: 15545...387

Du snakker om å være naiv:

Dagligvarepolitisk talsperson i Høyre, Lene Westgaard-Halle, mener det trengs bedre konkurranse i hele verdikjeden for mat.

– Dessverre klarer ikke regjeringen å gjøre noe med konkurransesituasjonen, så vi forventer at dagligvareaktørene er seg sitt ansvar bevisste, og ikke utnytter situasjonen, sier hun.
 (fra linken du delte, TS.)

Dette har vært sånn i mange år, så det handler ikke om denne regjeringen, Høyre. Dere klarte heller ikke gjøre noe med det. 
Dagligvarebransjen er kanskje den aller råtneste i hele landet, med mulig unntak av oppdrettsbransjen. Norgesgruppen burde tvangsoppløses, de er altfor store og har for mye makt pga det. Det er mulig det ville hjulpet. 

Anonymkode: 8685f...25e

Skrevet

Nå er jeg lei av alt dette prisjaget. Handler mest på Meny på grunn av det store vareutvalget  jeg liker.

Anonymkode: 9a400...4e0

Skrevet

Dessuten er det jo helt åpenbart at dagligvarebransjen utnytter situasjonen med manglende konkurranse. Det er jo ingen selskap som har som mål at varene deres skal selges så billig som mulig til forbrukerne. De har som mål at de skal kunne utbetale så mye utbytte som mulig til eierne. 

Anonymkode: 8685f...25e

Skrevet

Tenker det begynner å ta helt av nå,noen av coop sine egne merkevarer koster nå like mye som de til fullpris og økologiske, coop rosiner og änglamarks økologiske rosiner har nå bare par kroner i forskjell.

Anonymkode: d0140...f5a

Skrevet

Nei, stoler ikke det grann på butikkene. Ignorer det meste av plakater og ting som henger der inne. Handler det som er på listen min og ikke noe ut over det.

Sjekker alltid pris utfra kilo/literpris og utfra hva husholdningen konsumerer. Fryser masse. Og ikke minst: kjøper proteiner hovedsaklig i Sverige!

Ser på statistikken min at andel handelen min i Norge går ned i kroner og øre til tross for økte priser.

Anonymkode: 42f1d...a92

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nå er jeg lei av alt dette prisjaget. Handler mest på Meny på grunn av det store vareutvalget  jeg liker.

Hvorfor i all verden vil du betale mye mer enn du må? 

Anonymkode: dab1a...362

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Gjetter du handler der fordi du tenker det gjør deg til øvre middelklasse 🙂 

Anonymkode: d6180...bf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden vil du betale mye mer enn du må? 

Anonymkode: dab1a...362

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjetter du handler der fordi du tenker det gjør deg til øvre middelklasse 🙂 

Anonymkode: d6180...bf4

Nei. Pga vareutvalget. Og setter veldig pris på at Meny har etablert en stor butikk i nabolaget mitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...