Gå til innhold

Er det ingen som liker dansebandmusikk lenger nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Danseband gjør at jeg får lyst til å krype ut av skinnet mitt. Det er bare slitsomt å høre på. Nærmer meg 40, og har aldri likt sjangeren. 

Anonymkode: dbcc9...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daanseband-musikk er det eneste som kan gi meg nerveproblemer. Hører jeg det slår fluktinstinktet inn øyeblikkelig. Ikke liker jeg å danse heller, og i hvert fall ikke pardans. 

Country går heller ikke inn her for å si det slik. Tar heller 10 timer impro frijazz fremfor 1 time country ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 15.26):

Vi snakker om god, trivelig musikk som Ole Ivars, Vikingarna og Mimix – klassikere som har gitt oss fine minner og herlige kvelder på dansegulvet. Er det sånn at byfolket og de unge rett og slett synes at dette ikke er hip nok? Alt handler kanskje bare om trendy elektronika og pop nå. Jeg skjønner at musikkstiler utvikler seg, men danseband har jo alltid hatt en solid plass hos folk. Det er gladmusikk som setter stemningen, med en god blanding av nostalgi og livsglede.

Man kan danse til det! Ikke bare stå og vippe med hodet på en klubb. Må alt være så moderne og "kult" for å bli akseptert?Virker som om det rett og slett sånn at det ikke er plass for sjangere som ikke tilhører den siste hypen.

Vi som setter pris på dansebandmusikk vet hva vi får – godt humør, dansbare låter, og en positiv stemning. Kanskje det er nettopp det folk trenger litt mer av i dag.

Anonymkode: ada4f...94d

Ole Ivars har fylt Oslo spektrum i kveld, så det er fortsatt noen som liker dem. Men tror nok fleste er 50+

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med blandt annet svenske danseband som Vikingarna og Lasse Stefanz.

Jeg likte det i barndommen og liker det i dag også. Min favoritt er Lasse Stefanz.

Endret av Eva-Lena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (12 timer siden):

Ole Ivars har fylt Oslo spektrum i kveld, så det er fortsatt noen som liker dem. Men tror nok fleste er 50+

Jeg er 52 og kjenner ingen på min alder som liker danseband. Alle jeg kjenner som hører på det er 60+, gjerne 65+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noen som liker danseband musikk lenger? Merkelig spørsmål siden Ole Ivars spilte avskjedskonsert for et fullsatt Oslo Spektrum i går. 

Ps, jeg var ikke der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 18.21):

Alltid? Danseband kom vel for alvor på 80-tallet?

Anonymkode: 62b1d...100

Ole Ivars har holdt på siden 60-tallet.

Anonymkode: ada4f...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, «Lyssna på dansband» med coola kids var jo litt festlig😂

Anonymkode: 8d11f...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer direkte på ts ; jo, det er mange som liker danseband nå også. Hvorfor tror du slike band fremdeles spiller hvis folk ikke kom og hørte på? Jeg kjenner mange folk som liker det. Mange her vet Ole Ivars og tror det er eneste i sjangeren danseband. Og så det hater dem gitt, uten å vite mer om det. IQ på topp! 

Anonymkode: 2832c...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, døttrene mine har fått noen cd’er med oldemoren sin. Og det er favorittene her i hus, Vikingarna hele dagen 😂 Jeg har ikke noe i mot det for det er noe nostalgisk med det. Minner meg om barndom da mormor og morfar danset på kjøkkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...