Gå til innhold

Er det ingen som liker dansebandmusikk lenger nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke si det har 2 ungdommer som hører på en del danseband. Begge danser og swing. Er flere av vennene dems å som hører på en del også.

Anonymkode: 54c4c...863

Tør jeg spørre om dere bor i byen eller på landet?

Anonymkode: ada4f...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Jeg skjønner at musikkstiler utvikler seg, men danseband har jo alltid hatt en solid plass hos folk. Det er gladmusikk som setter stemningen, med en god blanding av nostalgi og livsglede.

Anonymkode: ada4f...94d

Alltid? Danseband kom vel for alvor på 80-tallet?

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan danse til det! Ikke bare stå og vippe med hodet på en klubb. Må alt være så moderne og "kult" for å bli akseptert?Virker som om det rett og slett sånn at det ikke er plass for sjangere som ikke tilhører den siste hypen.

Anonymkode: ada4f...94d

Nå høres du mest bare sutrete ut. Det finnes masse ulik musikk, og folk liker litt forskjellig. Du må jo tåle at ikke alle liker den samme musikken som deg. Danseband aksepteres av de som liker det og har jo definitivt en plass både på P1 og i musikksamlinga til deg og andre som liker danseband. Ingen grunn til å kreve at alle skal like/akseptere dansebandmusikk.

Forøvrig har du ikke mye kunnskap om dans dersom du tror at folk som danser på klubber bare vipper på hodet.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns danseband er et bedre grunnlag å flørte til å ha den siste dans osv. Moderne musikk er for å rov finne noen å ligge med, føler jeg. Eller bare danse. 

Anonymkode: 288c3...696

Jaha. :ler:
Du synes visst mye rart du.

Anonymkode: 62b1d...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo i det minste møte andre på halvveien og ta deg en svingom til disse:

 

Anonymkode: 62b1d...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tør jeg spørre om dere bor i byen eller på landet?

Anonymkode: ada4f...94d

Jeg tror ikke du tør.

Anonymkode: 6e150...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi snakker om god, trivelig musikk som Ole Ivars, Vikingarna og Mimix – klassikere som har gitt oss fine minner og herlige kvelder på dansegulvet. Er det sånn at byfolket og de unge rett og slett synes at dette ikke er hip nok? Alt handler kanskje bare om trendy elektronika og pop nå. Jeg skjønner at musikkstiler utvikler seg, men danseband har jo alltid hatt en solid plass hos folk. Det er gladmusikk som setter stemningen, med en god blanding av nostalgi og livsglede.

Man kan danse til det! Ikke bare stå og vippe med hodet på en klubb. Må alt være så moderne og "kult" for å bli akseptert?Virker som om det rett og slett sånn at det ikke er plass for sjangere som ikke tilhører den siste hypen.

Vi som setter pris på dansebandmusikk vet hva vi får – godt humør, dansbare låter, og en positiv stemning. Kanskje det er nettopp det folk trenger litt mer av i dag.

Anonymkode: ada4f...94d

Jeg er 45 og skammer meg ikke over at jeg hører på danseband-musikk innimellom.  Favoritten er nok Pegasus.

Jeg hører også på boyband, spesielt Westlife. Jeg kan derimot styre min begeistring for hardrock og heavy metal 😝 Det hører jeg aldri på.

Uansett, så synes jeg folk skal få høre på den musikken dem vil jeg 😊

Endret av Mardina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Moderne musikk er for å rov finne noen å ligge med, føler jeg. Eller bare danse. 

Anonymkode: 288c3...696

Det er mulig at "rov" ikke var tilsiktet, men å rovfinne noen å ligge med tror jeg passer ganske bra på Rune Rudberg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en musikksjanger som er for de spesielt interesserte.

Anonymkode: ecc83...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater danseband, det er den absolutt verste «musikken» som finnes, det er rett og slett en vederstyggelighet! Men det betyr ikke at jeg hører på ny musikk for det. Hører mest på musikk fra 70, 80, 90 og 00-tallet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som liker danseband, og det spiller jo til dans rundt omkring over landet støtt og stadig i helgene. Det er dansemusikk høyt oppe på spillelistene på Spotify. Og det er jo også en danseband-radiokanal, så det betyr jo at det er en del lyttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44, har aldri likt danseband. Da hører jeg heller på boyband, så ille er danseband. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk danser ikke slik det gjorde før antar jeg. Jeg synes danseband er både trasig og slitsomt, men mulig jeg hadde likt det bedre om jeg var opptatt med å danse mens det stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (15 minutter siden):

Folk danser ikke slik det gjorde før antar jeg. Jeg synes danseband er både trasig og slitsomt, men mulig jeg hadde likt det bedre om jeg var opptatt med å danse mens det stod på.

Da jeg var ung på 90-tallet var det folk på min alder som både danset vilt og uhemmet på diskotek og tok seg en svingom til dansebandmusikk på bygdefest. Det var nok likevel flest besteforeldre og foreldre som likte danseband. Jeg elsket å danse da jeg var ung, men da til techno, trance, eurodance, hiphop o.l. på ungdomsklubb og etterhvert diskotek. Jeg hadde null interesse eller glede av å danse swing eller annen klein pardans til dansebandmusikk.

Mulig det er enda færre ungdommer som liker danseband nå, men ellers tror jeg i grunnen lite har endret seg på musikk- og dansefronten. Folk hører på masse forskjellig og liker i varierende grad å danse.

Anonymkode: 62b1d...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da jeg var ung på 90-tallet var det folk på min alder som både danset vilt og uhemmet på diskotek og tok seg en svingom til dansebandmusikk på bygdefest. Det var nok likevel flest besteforeldre og foreldre som likte danseband. Jeg elsket å danse da jeg var ung, men da til techno, trance, eurodance, hiphop o.l. på ungdomsklubb og etterhvert diskotek. Jeg hadde null interesse eller glede av å danse swing eller annen klein pardans til dansebandmusikk.

Mulig det er enda færre ungdommer som liker danseband nå, men ellers tror jeg i grunnen lite har endret seg på musikk- og dansefronten. Folk hører på masse forskjellig og liker i varierende grad å danse.

Anonymkode: 62b1d...100

Det var pardans til danseband jeg tenkte på.

Mange stilarter er fortsatt eller har blitt populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om et par småsteder og bygder hvor det er kronisk populært. Utenom det vet jeg ikke om en eneste person som hører på det - om de gjør det, så vil de i så fall ikke innrømme det 🙃

Anonymkode: 25586...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 men danseband har jo alltid hatt en solid plass hos folk.

Anonymkode: ada4f...94d

Danseband har alltid hatt en solid plass hos noen folk, heter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...