FruByråkrat Skrevet 22. oktober 2024 #61 Del Skrevet 22. oktober 2024 Samtidig skal vi også få flere barn.. er vel lite som gir økt korttidsfravær enn å få barn. Jeg hadde sjeldent korttidsfravær før barn, men nå er det noro og feber hver sesong. Heldigvis har jeg en jobb der jeg kan ha hjemmekontor. Har også en sjef som godtar laveffekt-dager. Ved innføring av karensdager undres jeg på hvordan vi skal få nok ansatte i helse og omsorgstjenester etter hvert.. Jeg har stor tro på å gjøre noe med årsaken til problemet, altså behandlingstilbud. Vi må få kortere ventetider på behandling av både psykiske og fysiske plager. Jeg er sikker på at dette vil få ned en god del av fraværet vårt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. oktober 2024 #62 Del Skrevet 22. oktober 2024 *Jenny* skrev (4 timer siden): at vi har mange i arbeidslivet Men…har vi egentlig det da..? (Nesten 400.000 mennesker på uføretrygd av ca 4.000.000 mennesker i arbeidsfør alder er jo nesten 10%. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Jenny* Skrevet 22. oktober 2024 #63 Del Skrevet 22. oktober 2024 LeneXCII skrev (14 minutter siden): Men…har vi egentlig det da..? (Nesten 400.000 mennesker på uføretrygd av ca 4.000.000 mennesker i arbeidsfør alder er jo nesten 10%. ) Ja, vi har nesten 83 % av alle i yrkesaktiv alder i jobb, og det regnes for å være godt. Så godt at det skal bli veldig, veldig vanskelig å få flere i arbeid. Det er kun Nederland og Island i hele verden som har flere i arbeid enn Norge. Jeg ser det står 7 av 10 denne artikkelen fra SSB, men det siste tallet jeg hørte var 82ognoe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 24. oktober 2024 #64 Del Skrevet 24. oktober 2024 LeneXCII skrev (På 22.10.2024 den 15.12): Men…har vi egentlig det da..? (Nesten 400.000 mennesker på uføretrygd av ca 4.000.000 mennesker i arbeidsfør alder er jo nesten 10%. ) Mye verre enn som så.. Rundt 3 mill i arbeidsstokken i Norge.. så dette går dårlig 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 24. oktober 2024 #65 Del Skrevet 24. oktober 2024 Blir gøy for de som jobber i barnehage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå