GĂ„ til innhold

Jeg klarer ikke finne gode vintervotterđŸ˜”â€đŸ’«

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjemmestrikket lang vott som tÞves. Barnet er varm pÄ hendene uansett om vottene blir vÄte. Mine barn elsker dem Ä vil ikke ha noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Vi har vÊrt mest fornÞyd med hjemmestrikkede ullvotter (tynne eller tovede). Tynn regnvott over nÄr det er veldig vÄtt. Eller Hestra sine ullvotter med lÞst, tynt for over. Ull tÄler vann, dvs man blir ikke nÞdvendigvis kald om man bruker ull som blir vÄt. SÄ jeg har ikke vÊrt sÄ opptatt av Ä holde hendene tÞrre. Bortsett fra ved mye regn.

OgsÄ veldig fornÞyd med NÞstebarn sin barnehagevott med tynn ull inni og for utenpÄ.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjemmestrikket med uforet regnvott over

Anonymkode: 17135...6b7

Enig i dette! Har til begge vÄre vÊrt veldig fornÞyd med dette! OgsÄ pÄ jobb som fÞrskolelÊrer pÄ smÄbarnsavdeling!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg jobber med smÄbarn og til eget barn har jeg sverget til disse i flere Är. Lang glidelÄs som gjÞr at man fÄr tommel pÄ plass i votten, enkel Ä stramme og sitter godt. Aldri blitt kald pÄ hendene.

https://www.nameit.com/no-no/ni-all/ni-all-mini/mini-80-110/snow10-vott-13232890_DarkSapphire.html?clickedFromCategory=ni-all-accessories-beaniesgloves

Anonymkode: b69bd...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Hjemmestrikket ullvott med regnvott over!
Hjemmestrikkede votter kjÞpes pÄ typ alle julemarkeder o.l.

Kan variere mellom alle kombinasjoner av tovet ullvott, ullvanter fra klesbutikken, foret regnvott og uforet regnvott utifra temp og behov. 

Ungene holder seg tÞrre og varmer! Dette var det ENESTE som holdt vÄr skikkelig frysepinn varm i barnehagen etter vi hadde prÞvd alt mulig av dyre (Hestra) og billige merker. 

Dette ble ogsÄ anbefalt av bhg. 

Anonymkode: ec81b...07e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enten er de for tykke, foret inni sklir sÄ man ikke fÄr grep, de blir gjennomvÄte, de er for stive, de er ikke varme nok osv osv.

Blir gal av Ä prÞve Ä finne noen som faktisk fungerer godt, dyrt er det ogsÄ.

Er det sÄnn at vintervotter aldri blir helt "brukervennlige" for smÄ barn?

Hva er deres beste tips?

Anonymkode: 52ea1...570

Hestra😁

Anonymkode: aaa06...386

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har vÊrt mest fornÞyde med NÞstebarn sine. Godt grep, myke, og holder pÄ varmen selv nÄr de er vÄte.

Anonymkode: 5216d...b80

Enig i dette og anbefaler barnehagevottene til NĂžstebarn

Anonymkode: f0e91...c80

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Reima Tassu har absolutt best passform, syns jeg. 

Anonymkode: c24d4...11b

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hjemmestrikkede barnehagevotter! Regner det kan de ha tynne regnvotter utenpÄ. Funker gull i vÄr barnehage 

Anonymkode: f2d31...2f5

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Strikker du ikke selv, kan du kjÞpe pÄ epla.no eller finn.no. mange som strikker pÄ bestilling og det koster ikke sÄ mye nÞdvendigvis 

Anonymkode: f2d31...2f5

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vera Vinge skrev (10 timer siden):

Vi har vÊrt mest fornÞyd med hjemmestrikkede ullvotter (tynne eller tovede). Tynn regnvott over nÄr det er veldig vÄtt. Eller Hestra sine ullvotter med lÞst, tynt for over. Ull tÄler vann, dvs man blir ikke nÞdvendigvis kald om man bruker ull som blir vÄt. SÄ jeg har ikke vÊrt sÄ opptatt av Ä holde hendene tÞrre. Bortsett fra ved mye regn.

OgsÄ veldig fornÞyd med NÞstebarn sin barnehagevott med tynn ull inni og for utenpÄ.

Er ullforer lÞst inni NÞstebarn og Hestra sin vÄtt eller sitter det helt klistra fast til stoffet rundt?

Barnet synes det er vanskelig med votter hvor det ikke sitter fast da det sklir inni votten nÄr det skal gripe noe. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Hjemmestrikka barnehagevotter er det beste! Har sjukt mange par sÄ de kan bytte om de blir vÄte. Om jeg trekker regnvotter utenpÄ sÄ tas de som regel av, med mindre det bÞttregner. Da fÄr regnvottene vÊre pÄ en liten stund i alle fall. Synes faktisk regnvottene fra Obs er best. 

NÄr det er skikkelig kaldt sÄ de mÄ ha noe annet synes jeg Hestra baby zip er best frem til de er 3-4, deretter votter fra Hestra eller  Stormberg. 

Anonymkode: 187e5...5ad

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hjemmestrikka barnehagevotter er det beste! Har sjukt mange par sÄ de kan bytte om de blir vÄte. Om jeg trekker regnvotter utenpÄ sÄ tas de som regel av, med mindre det bÞttregner. Da fÄr regnvottene vÊre pÄ en liten stund i alle fall. Synes faktisk regnvottene fra Obs er best. 

NÄr det er skikkelig kaldt sÄ de mÄ ha noe annet synes jeg Hestra baby zip er best frem til de er 3-4, deretter votter fra Hestra eller  Stormberg. 

Anonymkode: 187e5...5ad

Hva skiller obs sine regnvotter fra andre?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ullforer lÞst inni NÞstebarn og Hestra sin vÄtt eller sitter det helt klistra fast til stoffet rundt?

Barnet synes det er vanskelig med votter hvor det ikke sitter fast da det sklir inni votten nÄr det skal gripe noe. 

De vi har hatt fra NĂžstebarn har hatt fastsydd ullfor, men husker ikke hvor godt fast de er sydd (om det bare er i kantene). De fra Hestra som jeg nevnte har lĂžse ullvotter inni med vindtrekk over. Men Hestra har vel ulike modeller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...