Gå til innhold

Menn over 50 gubbete?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv er jeg dame på 44, og merker så fort menn passere 50 blir de gubbete. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 9517e...aca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tenker jeg kommer an på mannen. Noen er gubbete allerede som 35-åring, noen blir ikke gubbete selv som 65-åring. Vet ikke hva du legger i "gubbete" da, er det klesstil, er det måten de snakker på, er det hvordan de (ikke) tar vare på seg selv?

Anonymkode: ff525...f76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som at kjerringer over 40 blir kjerringer. 

Hvis det er noe spesifikt du lurer på så spør heller om det. 

Anonymkode: 8906c...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje da menn begynner å bli gubbete? På et punkt vil jo folk begynne å gjøre noe vi assosierer med eldre, uten at det trenger å være noe feil med det. Livets sirkel. 

Kan gjelde damer også det. Jeg vet ikke, bare gjetter, men tiden går jo og den vil påvirke oss. 

Anonymkode: ba574...9cc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ikke gubbete for damer over 55, da er de akkurat passe.

Anonymkode: 1173d...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bedre å være gubbete enn krampaktig ung. 

Anonymkode: 97c10...38f

Dette!! 
Heller en gubbe, enn en som ikke innser sin aldring! 
Samme med kvinner, jeg vil eldes med stil, uten farging av hår og injeksjoner!

Anonymkode: f0614...528

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv er jeg dame på 44, og merker så fort menn passere 50 blir de gubbete. Hvorfor er det sånn?

Jeg forstår ikke helt hva det betyr, men er jeg gubbete så er jeg stolt av det. Når vi gubber kommer opp i middelalder så er vi fysisk på vei nedover, så å sjekke opp smårips på 20-45 år for å lage barn er mindre aktuelt. En faktor som demper mange av oss er at vi sover litt mindre enn for 20 år siden. Det går ut over overskudd og øker behov for en lur på sofaen. 

Hvis gubbete har med klesstil å gjøre så tenker jeg at vi snakker litt retro. Jeg bruker klær som er både 20 , 30 og 40 år gamle, og så  mangler jeg fullstendig tatoveringer. Eller er det bilsmaken det handler om? BMW, Porsche, Ferrari og Mercedes er jo typisk gubbe-biler.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærring!!! 😖

😜

Anonymkode: 2c415...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gubbete ? Kvinner over 50 er jo også kjerringer :) Altså de er modne, later som de ikke er noe de ikke er, som faktisk er sexy og tiltrekkende. Det verste som er er menn og kvinner som later som de er 30 år, farger håret og er livredde for livet som innhenter de. I stedet for å bære årene med verdighet. Ingenting, og jeg gjentar ingenting er mer patetisk en førstnevnte. En mann som farger håret fordi det kommer noen grå hår når man passerer 50 eller egentlig 40 :) PATETISK "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alt er relativt. For middelaldrende virker mennesker på 20 og 30 kunnskapsløse og umodne (hvilket ofte stemmer). For de unge virker middelaldrende mennesker satte og kjedelige (hvilket ofte stemmer). Sånn er det med aldersforskjeller. Vi er først unge og dumme og pene, deretter blir vi gamle og litt klokere og fysisk forfalne. Og når vi ser hverandre, er det akkurat dette vi ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge kjønn blir nok ofte mindre fleksibel med årene, og fester seg tankemesdig i at ting skal være slik eller slik, og slik er det bare. 

Vet ikke helt jeg, men menn jeg kjenner er iallefall noe met direkte angående sine bestemte meninger enn kvinner, og når de tankene da blir veldig fastlåst i å være mindre fleksibel oppfatter vi nok det som gubbete, fordi slike rigide meninger om egentlig ganske uvesentlig ting gjerne kommer med alderen. 

Opplever det med min egen mann også. 53 år er han fastsatt i en del greier han ikke brydde seg stort med som yngre. 30 år gammel brydde han seg ikke om ting som nå tydeligvis er viktig at utføres nøyaktig slikt som han mener er korrekt nå. 

Tror nok jeg også er blitt mindre fleksibel angående mye med årene, men jeg "brummer" mindre med slikt, og klarer å tenke at slikt ikke er så viktig. Hører våre jevnaldrende venninner også merker slikt angående sine menn, og vi tuller litt om det, men de mener at dette ikke er å ga blitt gubbete, men at de har jo rett i at ting skal være slik og sånn. 🤪

Alder! Vi blir preget av det å bli eldre på ulike måter, og i og med at mennene i større grad deler hva de har blitt opphengt i enn oss kvinner blir det nok slik at dette merkes bedre på menn. Tror jeg.

Jeg har bedre øvelser i å trekke på skuldrene når han gjør ting på andre måter enn jeg ville ha gjort det. Jeg har så absolutt fastnet i mine måter angående mye jeg også, men uttaler ikke dette like tydelig som han. 

Anonymkode: c7576...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...