Gå til innhold

Når du har begynt å date noen, hvordan avvise andre "Tinder-matcher" uten å avskrive de helt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en jeg liker ganske godt, men det er noen små røde flagg, så er litt usikker hvor dette kommer til å ende.

Samtidig har selvfølgelig nå to tidligere Tinder matcher begynt å aktivt kontakte meg (vi er venner på snapchat), og ønsker å treffe meg (begge disse har i lengre tid virket relativt uinteressert). 

Hvordan håndterer jeg dette?

Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å møte de nå, siden jeg allerede har en jeg dater. Men hvis ting ikke går bra med den jeg dater nå, så ønsker jeg å ta opp igjen kontakten med de.

Men om jeg er ærlig og sier til de at jeg ikke kan treffe de pga jeg dater noen andre, så brenner jeg vel alle broer i fremtiden? Blir for dumt å komme om 1 måned og si at "Hei, ble ikke noe av den jeg datet, så nå er du god nok, skal vi møtes?

Anonymkode: 61b0b...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke sagt noe. Ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å ‘’ta grep’’ om det ikke er garantert (noe ingenting egentlig er..).

Anonymkode: b0af1...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være de var uaktive i starten fordi de var i akkurat samme situsjon som deg, å nå er du neste i deres rekke da det som var skar seg.

Anonymkode: ded71...c88

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for et opplegg 🤢 ikke rart flere og flere ønsker å være singel. 

Anonymkode: 01eed...ab0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig fint å få en melding som dette: "Hei! Har akkurat begynt å date noen og vil gjerne se hvordan det går før jeg evt innleder kontakt med noen andre. Om det skulle skjære seg tar jeg gjerne opp kontakten hvis du fortsatt er interessert".

Da vet de hva som skjer, og kan velge hva de vil gjøre. Og du fremstår som ærlig og real.

Anonymkode: 92117...77b

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare si det som det er? Hva er galt med det? 

Anonymkode: a1b88...8ca

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud for et opplegg 🤢 ikke rart flere og flere ønsker å være singel. 

Ja, men husk at dette er komplett fremmede mennekser for dem. 

Det er vel det som er det rareste, at vi skal gi fremmede tilgang til oss romantisk, før vi egentlig har nok kjennskap til å vite om vi liker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skrevet at du har startet å møte noen, hyggelig at du tok kontakt osv. Skriv at om du ikke hadde datet noen andre så hadde du gledelig møtt dem, men at det ikke blir riktig. Sleng på et kompliment, så har du en vei tilbake om denne dama ikke viser seg å være for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er veldig fint å få en melding som dette: "Hei! Har akkurat begynt å date noen og vil gjerne se hvordan det går før jeg evt innleder kontakt med noen andre. Om det skulle skjære seg tar jeg gjerne opp kontakten hvis du fortsatt er interessert".

Da vet de hva som skjer, og kan velge hva de vil gjøre. Og du fremstår som ærlig og real.

Akkurat dette. Bare positivt med en slik melding

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, det er ikke dumt å ta opp kontakten om 1 mnd så lenge du har vært ærlig med hvorfor. Å la datene bare ligge der og SÅ ta opp kontakten om en mnd er for meg heller bevis på ar vedkommende da har vært gjennom mange andre før de prøver meg. Men jeg lar heller aldri en match ligge så lenge som en mnd om jeg ikke hører fra de. Hører jeg ikke noe innen et par uker så sletter jeg matchen og ja jeg sender de melding før jeg sletter, dette er folk som ikke svarer).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hadde ikke sagt noe. Ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å ‘’ta grep’’ om det ikke er garantert (noe ingenting egentlig er..).

Jeg må jo nesten svare på meldingene jeg får... Det normale er vel (dessverre) å bare si at "jeg er litt opptatt denne uken, men kanskje neste uke! jeg gir en lyd!" [gir ikke lyd]

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan være de var uaktive i starten fordi de var i akkurat samme situsjon som deg, å nå er du neste i deres rekke da det som var skar seg.

Jeg tenkte dette var en potensiell årsak ja... Men nå innrømte nettopp den ene som jeg egentlig var mest interessert i, at hen bare har sykt angst for å møte fremmede, aldri gjort det før via Tinder, og at det var grunnen til at hen utsatte gang på gang å møtes... (kan jo selvfølgelig være løgn)

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

"Hei! Har akkurat begynt å date noen og vil gjerne se hvordan det går før jeg evt innleder kontakt med noen andre. Om det skulle skjære seg tar jeg gjerne opp kontakten hvis du fortsatt er interessert".

Ville ikke du følt deg litt "annenrang" om det skjer? Du vet jo at personen aktivt valgte en annen i stedet for deg.... men når det feilet, så er du plutselig god nok? For alt du vet kan det være vedkommende ble dumpet, og gikk derfor tilbake til deg (med andre ord, du er fortsatt ikke førstevalget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du i fremtiden er tregere med å svipe, og venter litt for å se om det blir kontakt med noen du syns virker bra, så sjekker den ut før du sveiper ja på neste? Skjønner det må være vanskelig å vite at andre bra matcher gjemmer seg, men det er jo mange bra menn vi aldri vil finne ut eksisterer allikevel? Da slipper du å være fanget til å ille svare noen enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ville ikke du følt deg litt "annenrang" om det skjer? Du vet jo at personen aktivt valgte en annen i stedet for deg.... men når det feilet, så er du plutselig god nok? For alt du vet kan det være vedkommende ble dumpet, og gikk derfor tilbake til deg (med andre ord, du er fortsatt ikke førstevalget)

Men det jo strengt talt sannheten da? For deg er de bare andrevalg, hadde jeg vært det for noen hadde jeg satt pris på sannheten slik at at jeg kan avskrive deg som potensiell date🤷‍♀️

Anonymkode: 9b96e...90e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke bare si det som det er? Hva er galt med det? 

Jeg gjorde det, en av de jeg pratet mest med ble sur, men ærlighet varer lengst. 

Anonymkode: fd612...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har begynt å date en jeg liker ganske godt, men det er noen små røde flagg, så er litt usikker hvor dette kommer til å ende.

Samtidig har selvfølgelig nå to tidligere Tinder matcher begynt å aktivt kontakte meg (vi er venner på snapchat), og ønsker å treffe meg (begge disse har i lengre tid virket relativt uinteressert). 

Hvordan håndterer jeg dette?

Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å møte de nå, siden jeg allerede har en jeg dater. Men hvis ting ikke går bra med den jeg dater nå, så ønsker jeg å ta opp igjen kontakten med de.

Men om jeg er ærlig og sier til de at jeg ikke kan treffe de pga jeg dater noen andre, så brenner jeg vel alle broer i fremtiden? Blir for dumt å komme om 1 måned og si at "Hei, ble ikke noe av den jeg datet, så nå er du god nok, skal vi møtes?

Det er jo ikke greit ovenfor dama du dater nå om du fortsatt vil treffe henne selv im du føler at det er feil. Date noen som du ser for deg vil vare. 

Du kan også si til de to andre at du dater en dame nå. Det er ihvertfall ikke greit å lede dem til å tro at du vil date den, når du har en kjæreste fra før. Ikke driv å gi dem brødsmuler når du ikke er intressert. Da skal du si sorry jeg dater noen, for da finner de en annen. Ikke bare sitter å kaster bort tid på å vente på noen som Kansje blir klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde det, en av de jeg pratet mest med ble sur, men ærlighet varer lengst. 

Da ble hun vel sur fordi hun har trodd du har vært ledig da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så klart reagerer han, de færreste ville likt det. Men mye verre å lyve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må jo nesten svare på meldingene jeg får... Det normale er vel (dessverre) å bare si at "jeg er litt opptatt denne uken, men kanskje neste uke! jeg gir en lyd!" [gir ikke lyd]

Du skal så klart si at du dater en person nå. Du skal ikke holde en gjeng med damer varme bare for egen interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men husk at dette er komplett fremmede mennekser for dem. 

Det er vel det som er det rareste, at vi skal gi fremmede tilgang til oss romantisk, før vi egentlig har nok kjennskap til å vite om vi liker dem.

Fremmede tilgang? Altså, hvis man ikke er klar for å åpne seg for fremmede og gjøre seg sårbar, så er man ikke klar for forhold 

Men holder du på med mange, så vær i det minste ærlig og åpen om det, så får de muligheten til å avgjøre om de aksepterer dette eller ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig. Sa selv at noen andre hadde spurt først, så jeg ikke kunne møte han før jeg hadde avklart mer med han første

Anonymkode: 58e84...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...