Gå til innhold

Utro mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget for en stund siden at mannen min har hyppig kontakt med en annen kvinne via snapchat. Dette er kona til en venn av han, vi kjenner paret og møtes sporadisk. 

Det hele startet for flere uker siden, jeg merket meg at han skjulte telefonskjermen sin da han snappet med noen andre. Jeg ble derfor mistenksom å sjekket telefonen hans senere. Der så jeg at han snappet hyppig med henne, at de var "bestevenner" og hadde en snapstreak på rundt 1 måned.

Igjennom våre 18 år sammen har han aldri hatt noe regelmessig kontakt med andre kvinner (ikke jeg heller med andre menn), og jeg har hele tiden tenkt at vi har en felles enighet om at dette ikke er greit. Nå snakker jeg ikke om sporadisk kontakt, men hyppig kontakt hver eneste dag. 

Jeg avventet situasjonen litt å fulgte med, med det eneste jeg fant ut var at de sendte bilder og videoer frem og tilbake hver eneste dag til hverandre. Jeg fikk aldri sett noen av bildene og videoene, så jeg aner ikke hva de sendte til hverandre. 

Så jeg spurte han rett ut om han var utro med henne, det benektet han og videre sa han at de snappet om helt uskyldige ting. Jeg ble fryktelig lei meg, og sammen med andre krevende ting i jobbsammenheng vippet dette pinnen for meg til at jeg ble utbrent og deprimert. Jeg har vært hos legen og får hjelp og oppfølgning. 

Så sjekket jeg telefonen hans på ny nå for en ukes tid siden. Da har han fortsatt med snappingen med den kvinnen, til tross for mine mistanker om utroskap og at han vet jeg ikke synes det er ok. De hadde en snapstreak på 5 dager der de har sendt bilder og filmer frem og tilbake, var fortsatt bestevenner. Dette førte til en krangel, og jeg sa at jeg mistenker at de har et forhold, noe han igjen benektet. Videre så slettet han henne fra snapchat, men det hadde han nok aldri gjort med mindre jeg hadde oppdaget det. 

Han benekter at det har vært noe i mellom dem og at han ikke har vært utro, men jeg vet ikke helt om jeg tror på han. Jeg føler meg så utrolig sviktet og såret, spesielt siden han fortsatte med den hyppige kontakten etter vår første samtale, og han viste at jeg ikke var komfortabel med det. Hvorfor skulle han forsatt med denne snappingen om det ikke betydde noe for han? 

Jeg er slik i tvil om han barer lyver for meg, eller om det hele er helt "uskyldig snapping" som han selv sier. Jeg aner jo ikke hva de har snappet om, om de har møtt hverandre osv. 

Videre så har jeg ikke fått noen gode forklaringer på hvorfor de har snappet så utrolig mye, det har jo pågått en stund (jeg aner ikke hvor lenge) og hvorfor han forsøkte å skjule det for meg. Det var jo faktisk den oppførselen som fikk meg mistenksom i utgangspunktet. 

Jeg vurderer faktisk å gå fra han på grunn av dette, men jeg er så usikker. Overdriver jeg? Er dette en fullstendig overreaksjon fra min side? Eller virker det lite troverdig det han sier? 

Anonymkode: bc0f8...592

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mange mannlige venner på snap og vi sender ofte snap til hverandre. 

Men, dette vet mannen min, jeg kan fint åpne alle snapper foran han og jeg viser han ofte sendte snaps og mottatte snaps. Aldri har jeg vært i nærheten av å tråkke over en grense. 

I mine øyne har din mann gjort alt han kan for å skjule dette og fått flere sjanser til å rette opp dette. Jeg hadde ikke akseptert dette og for meg (og min mann hvis det er motsatt) er dette utroskap og et stort tillitsbrudd. 

Hadde han vært åpen og ærlig om dette fra starten av og ikke skjult telefonen, hadde jeg ikke ofret det en tanke. 

Anonymkode: 69a17...549

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss kan undergrave følelsene og reaksjonene dine her som overreaksjon, for du har absolutt grunnlag for å reagere og for å gå på tuppene rundt han.

Det kan være at han selv opplever snappingen som uskyldig der han rett og slett bruker henne som en slags avkobling og dagdrømming. Litt uskyldig flørting fra hans side. For å sprite opp livet sitt. 
Han er med andre ord ikke fysisk utro, men det er å være emosjonell utro. Særlig siden han med hensikt skjuler alt for deg. Og det oppleves som utroskap med tillitsbrudd mot deg, og er selvfølgelig ikke greit av han. At han ikke skjønner dette er alarmerende.

Kanskje noe av det verste i historien er at når han først hadde blitt fersket som emosjonell utro, så fortsatte han å sende snapper bak din rygg. Altså, hvis han ikke tar deg og forholdet deres mer seriøst enn det så har han også fysisk utroskap i seg. Om han ikke har vært seksuelt utro med deg enda, så var det mer et spørsmål om tid. For han tar deg for gitt og han er villig til å risikere det meste, ser det ut til. 

Det går derfor ikke an å stole på at han "kun" har vært emosjonell utro, for han er jo en løgner og en skjuler som ikke bryr seg.

Så at du vurderer å forlate han forstår jeg godt. Han har opptrådd respektløst ovenfor deg og forholdet, og har utsatt deg for bekymringer og sørget for at du ikke har tillit til han. Følelsene dine er rettferdiggjort via hans handlinger, så ja, du har all grunn til å reagere mot det. At han ikke skjønner alvoret selv rundt det han har holdt på med understreker egentlig det meste.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Vil bare dele min historie, som er skremmende lik din - bortsett fra at her var Snap-venninnen singel da. Både mannen og venninna nektet for at det var noe annet en vennskap, men i retrospekt ser jeg at alle varselslamper blinket allerede. Lang historie kort: gjennom andre felles bekjente fikk jeg etter en tid varsel om at de to hadde hatt en langvarig relasjon over lang tid bak min rygg der alt tyder på både fysisk og emosjonelt utroskap, selv om de fremdeles nekter for at det har skjedd noe seksuelt mellom dem. Det viste seg til slutt at mannen ville ut av ekteskapet, men trengte tid til å gjennomføre. Han brukte «venninnen» som mentor i prosessen, og var egentlig klar til å gå når jeg fant ut av det. Jeg ville kjempe for familien, men han ville ikke jobbe i lag med meg, og valgte å bryte. Vi var sammen i over 15 år, gift, to flotte barn i barneskolealder, og et felles familieliv som gikk i grus.

Forholder til venninna tok slutt ganske fort tror jeg, men vi er fremdeles separert. Han vil ikke snakke om det som skjedde, og tilliten til min eks har blitt tynnslitt. Dette skaper utfordringer i samarbeidet oss to i mellom. Skulle ønske jeg fikk alle kortene på bordet med en gang, da ville det kanskje blitt lettere for meg  å akseptere og gå videre. Nå må jeg forholde meg til en løgner resten av livet, for sannheten vil jeg nok aldri få.

Mitt råd: ta kontroll over situasjonen, og stol på magefølelsen din. Tenk over hva du ønsker for deg selv videre i livet, ment forberedt på at din partner har helt andre planer. Ønsker det alt godt❤️

Anonymkode: 11eed...b4d

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hos oss var det ikke snap, men linkedin og sms kontakten forgikk, og bekjentskapet var nytt. Men ellers var det likt i form av at kontakten ble skjult og slettet. Det kom fram at det definitivt var gryende følelser i sving, men alt dette oppdaget jeg etter at mannen hadde avsluttet kontakten. Det var ikke en fysisk relasjon, men defintivt et tillitsbrudd som opplevdes som utroskap for meg.

Poenget mitt er at det mannen din gjør i mine øyne er utroskap. Ikke fordi han har en venninne av motsatt kjønn. (For å sammenligne har min mann hyppig kontakt med en god venninne, men der er alt åpent, og jeg har ingen bekymring.) Men fordi han går aktivt inn for å skjule kontakten, og opprettholder den etter at du har tatt opp din bekymring. 

Du må selv kjenne på om du vil ta saken videre med mannen din, ev gi et ultimatum. Jeg hadde ikke klart å slappe av og leve i et forhold med en slik uavklart situasjon. Hos oss har jeg blitt ekstremt paranoid, selv om mannen nå ikke gir meg nye grunner til å mistro han. Han har så vidt jeg vet lagt alle kortene på bordet, og vi har startet i parterapi.

Anonymkode: 19ec1...5f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så jeg spurte han rett ut om han var utro med henne, det benektet han og videre sa han at de snappet om helt uskyldige ting. Jeg ble fryktelig lei meg, og sammen med andre krevende ting i jobbsammenheng vippet dette pinnen for meg til at jeg ble utbrent og deprimert. Jeg har vært hos legen og får hjelp og oppfølgning. 

Så sjekket jeg telefonen hans på ny nå for en ukes tid siden. Da har han fortsatt med snappingen med den kvinnen, til tross for mine mistanker om utroskap og at han vet jeg ikke synes det er ok.

Hvorfor ble du fryktelig lei deg og trengte legehjelp på grunn av snapping om uskyldige ting?  Det blir for drøyt å måtte kutte ut vennskap på grunn av andres mistanker om utroskap. 

Anonymkode: 6216c...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier vennen hans til at kona snapper med han? Kanskje du burde spørre hva han mener?

Anonymkode: 0129e...d20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha pratet med mannen hennes om han har merket noe.

Anonymkode: d57ec...05c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke sjalu.

Men hadde kjæresten chattet masse med en annen dame daglig og holdt det skjult for meg hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg hadde ALDRI gjort noe sånt mot han. 

Nå er vi helt like der da og vi ville aldri pratet så mye med en venn av motsatt kjønn. Vi prater om alt som er oss i mellom. 

Når det er sagt har jeg noen korte chats her og der med menn pga noe hobby relatert, men det vet kjæresten om og plager han ikke. De vet alle at jeg er i et forhold og det er null flørting.

Anonymkode: 0beb8...3c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg oppdaget for en stund siden at mannen min har hyppig kontakt med en annen kvinne via snapchat. Dette er kona til en venn av han, vi kjenner paret og møtes sporadisk. 

Det hele startet for flere uker siden, jeg merket meg at han skjulte telefonskjermen sin da han snappet med noen andre. Jeg ble derfor mistenksom å sjekket telefonen hans senere. Der så jeg at han snappet hyppig med henne, at de var "bestevenner" og hadde en snapstreak på rundt 1 måned.

Igjennom våre 18 år sammen har han aldri hatt noe regelmessig kontakt med andre kvinner (ikke jeg heller med andre menn), og jeg har hele tiden tenkt at vi har en felles enighet om at dette ikke er greit. Nå snakker jeg ikke om sporadisk kontakt, men hyppig kontakt hver eneste dag. 

Jeg avventet situasjonen litt å fulgte med, med det eneste jeg fant ut var at de sendte bilder og videoer frem og tilbake hver eneste dag til hverandre. Jeg fikk aldri sett noen av bildene og videoene, så jeg aner ikke hva de sendte til hverandre. 

Så sjekket jeg telefonen hans på ny nå for en ukes tid siden. Da har han fortsatt med snappingen med den kvinnen, til tross for mine mistanker om utroskap og at han vet jeg ikke synes det er ok. De hadde en snapstreak på 5 dager der de har sendt bilder og filmer frem og tilbake, var fortsatt bestevenner. Dette førte til en krangel, og jeg sa at jeg mistenker at de har et forhold, noe han igjen benektet. Videre så slettet han henne fra snapchat, men det hadde han nok aldri gjort med mindre jeg hadde oppdaget det. 

Han benekter at det har vært noe i mellom dem og at han ikke har vært utro, men jeg vet ikke helt om jeg tror på han. Jeg føler meg så utrolig sviktet og såret, spesielt siden han fortsatte med den hyppige kontakten etter vår første samtale, og han viste at jeg ikke var komfortabel med det. Hvorfor skulle han forsatt med denne snappingen om det ikke betydde noe for han? 

Jeg er slik i tvil om han barer lyver for meg, eller om det hele er helt "uskyldig snapping" som han selv sier. Jeg aner jo ikke hva de har snappet om, om de har møtt hverandre osv. 

Videre så har jeg ikke fått noen gode forklaringer på hvorfor de har snappet så utrolig mye, det har jo pågått en stund (jeg aner ikke hvor lenge) og hvorfor han forsøkte å skjule det for meg. Det var jo faktisk den oppførselen som fikk meg mistenksom i utgangspunktet. 

Jeg vurderer faktisk å gå fra han på grunn av dette, men jeg er så usikker. Overdriver jeg? Er dette en fullstendig overreaksjon fra min side? Eller virker det lite troverdig det han sier? 

Først av alt, en klem til deg ❤️

Jeg var i din situasjon for et par mnd siden, da jeg mistenker at eksen min var utro. Riktignok ikke på snapchat, men via meldinger. Det pågikk i perioder dag OG natt. Han gjemte tlf og tok den stort sett alltid med seg overalt. Jeg gikk aldri inn å sjekket meldingene da, da jeg ikke fikk meg til å gjøre det. Men han hadde mange av de klassiske tegnene på at han var emosjonelt utro. Tror også det kan ha vært fysisk kontakt den siste tiden før han flyttet. Påstod han skulle treffe en "kamerat" (han har veldig lite venner) og det skjedde flere dager i uken. Ikke hver uke, men mer enn det som var normalt for han. 

Han påstod at det kun var et vennskap og jeg fikk han aldri til å innrømme at han hadde vært utro. Han kommer nok neppe til å innrømme det senere heller. Folk som velger å være utro, innrømmer det svært sjeldent ovenfor partneren sin. Det er i hvert fall mitt inntrykk. 

Men når jeg fant kondomer og sexleketøy (som han ikke har vært interessert i tidligere) i en skuff som han ikke hadde gjort noe forsøk på å skjule, da var jeg ganske sikker i min sak. Han viste mange av de klassiske signalene på utroskap. I tillegg var det ingen kjærtegn eller sex de siste mnd. Prøvde jeg meg, ble jeg bare skyvd bort. 

Jeg ble veldig lei meg, for jeg har gitt 9 år av mitt liv til den mannen. Men så betyr det plutselig ingenting... Han spurte t.o.m om vi kunne ha et åpent forhold, men det var jeg ikke interessert i. 

Jeg har aldri vært spesielt sjalu som person, men med alle disse "signalene" som han viste, så ble jeg veldig usikker på meg selv. Var mye lei meg og gråt åpenlyst, uten at brydde seg nevneverdig om det. Jeg også en person som ALDRI tilgir utroskap, så dette ble slutten på forholdet vårt. Han flyttet ut 1 juli og jeg kjenner nå at jeg overhodet ikke savner han. Det var tøft den første uken, men nå går det bedre. 

Så til deg, ts ❤️ Nå må du ta et valg for deg selv. Er dette noe du kan velge å tilgi eller er du fast bestemt på å gå videre? Det er bare du som kan ta den avgjørelsen. Følg magefølelsen, den tar sjelden feil. 

Og nei, jeg synes ikke du overreagerer. Du har all grunn til å føle på tvil og å være lei deg. Men det er bare du som kan ta avgjørelsen på å gå videre eller ikke. Lykke til, uansett hva du velger ❤️

Endret av Mardina
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 12.50):

Dump han!@@ seff knuller han henne-!!!! OPEN YOUR EYES

Anonymkode: ca71e...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...