Gå til innhold

Buketten

Gjest Gjest_Q_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Q_*
Skrevet

Hva slags blomster skal dere ha? Farge?

Hvor mye penger legger dere i den?

Hvor lang tid i forveien bestiller dere den?

Jeg vil bare ha en helt enkel og ujålete en, kanskje hvite tulipaner.

Vil ikke bruke mer 500 kr.

Sånn vaskeklut-aktig greie som Mette-Marit er det vel ingen som ville finne på å ha i 2006? Eller? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha 3 helt enkle, hvite Calla. Med lang stilk altså.

Det vil koste meg ca. 120kr pr. blomst, pluss ca. en hundrelapp til å sette sammen inkl silkebånd der jeg skal holde. Tilsammen vil det nok koste meg rundt 500kr +/-.

Har snakket med blomsterforretningen, men kommer til å bestille den halvannen uke i forveien eller noe, ikke noe særlig lenger før siden jeg skal ha så enkel.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Sånn vaskeklut-aktig greie som Mette-Marit er det vel ingen som ville finne på å ha i 2006? Eller? :)

Booket blomsterdekoratør i dag. Gifter meg 17. juni. Spurte om gjennomsnittspris, og det var visst rundt 2500! :overrasket:

Men det er jo veldig avhengig av hva slags blomster man skal ha. Best å bruke blomster som er lette å få tak i.

Jeg skal iallfall ikke ha en sånn "dau katt" som Mette Marit hadde nei!

Skrevet

Jeg vil ha en enkel og sommerlig rund bukett i ulike rosa nyanser og hvitt. Har sett noen små roser (likner på villroser) som var helt nydelige. Ville egentlig hatt peoner og ranunkler - men jeg gifter meg i slutten av juli og fikk beskjed om at det er litt risikabelt å satse på sånne blomster så seint. Kanskje det blir erteblomster i tillegg til rosene da. Andre forslag til litt "romantiske" blomster mottas forresten med takk ;) Jeg bestilte like etter jul, og så skal jeg kontakte dem igjen for mer konkrete ønsker og sånt seinere. Forespeilet pris på mellom 2000-2500 for buketten, og 75 for hver knapphullsblomst. Dyre greier! Men det får gå... :sjenert:

Skrevet

Jeg har allerede bestilt brudebukett. Skal ha en rund bukett med roser i forskjellige rosanyanser og cremefargede (blomsterdekoratør mente vi kunne ha noen champagnefargede også, men vi skulle snakkes nærmere bryllupet om det).

Buketten ble å koste 1000 kr og 75 kr per knapphullsblomst, syns det var en grei pris.

Ville ikke valgt bukett lik Mette-Marit sin. Er ikke helt min stil.

Skrevet
Jeg har allerede bestilt brudebukett. Skal ha en rund bukett med roser i forskjellige rosanyanser og cremefargede (blomsterdekoratør mente vi kunne ha noen champagnefargede også, men vi skulle snakkes nærmere bryllupet om det).

Buketten ble å koste 1000 kr og 75 kr per knapphullsblomst, syns det var en grei pris.

Ville ikke valgt bukett lik Mette-Marit sin. Er ikke helt min stil.

Må si meg litt enig med dekoratøren din; se så fine:

Skrevet (endret)

Jeg skal ha champagnefargede roser i en helt rund bukett med en liten hjerteranke rundt og som faller litt ned. Kanskje hjerteranken (bare en tråd med blader av den)skal gå tvers over buketten også. Mamma skal lage, hun er blomsterdekoratør. De hjerterankene er så fine og delikate ...bitte små hjerteformede blader på sånn tråd liksom. Lyse grønne, nesten litt grågrønne.

Endret pga. maaaasse skriveleifer ;)

Endret av kitekatt
Skrevet

Jeg har til gode å se at noen skal ha bukett liknende som min, men vil ikke si hvordan da. Litt fordi jeg er redd for slakt siden jeg ikke har noe godt bilde av den, og litt fordi jeg har sett bare en slik bukett før, og vil ikke noen skal ha samme!!!

Tror ikke den blir så dyr heller. Har en veninne som skal lage den, og det skal til bare en max to typer blomster som ikke er dyre i seg selv. Max 1000 kr. Hun må jo få noe for å lage den syns jeg...

Denne buketten kan ligge over armen eller holdes foran meg, og går i en "bue" opp fra hånda og henger et godt stykke nedover.... Går i lyse farger, champagne / hvitt... Aaaaah, jeg gleder meg!

Mange fine buketter da, selv elsker jeg den cala-ideen!!!

Nei, det er ikke calaer i min...

Skrevet

Ja det var meg over... Glemmer alltid å logge meg inn!!!

Skrevet

Jeg har ikke hverken bestilt eller undersøkt om det er mulig eller hvor mye det vil koste for den saks skyld...

Men jeg vil ha en "rose-kule" en helt rund bukett, har sett mange som har hatt det da... I rosa...

Vesle snuppa på 1 1/2 (til sommeren) skal ha på seg en nydelig rosa selskapskjole, så blomstene skal være så lik den i fargen som mulig.

Enkelt.... Mulig med innslag av hvitt og sølv dersom dekoratøren har noen gode ideer rundt det...

Skrevet

Jeg har igrunn ikke tenkt så mye over det enda, men bør kanskje det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...