Gå til innhold

Nice i mars/april med to små? Er det vits?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gramma skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært der, og skjønner jo at Nice ikke kan sidestilles med europeiske hovedsteder, men er vel fortsatt en storby når det bor rundt en million der? 

Ts

Nja, sentrum er ganske kompakt. Lett å komme seg frem med buss og "bybanen". Ikke ha bil om du bor i sentrum, ganske slitsomt å finne parkering og du trenger den ikke til daglig bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lett reist! 😁 Har ikke vært så mye i Nice, men i Antibes og Menton, som det er lett å ta tog til. Begge steder er det mange lekeplasser- med gjerde rundt! I Antibes er det en midt i byen, så den ene foreldren kan leke med barna, og den andre vandre rundt og kikke. I Menton er det bilfritt gamleby, og en lekeplass med et skip, rett ved stranda. Dessuten er mange strender rullesteinsstrender, så det er gøy å plukke steiner (i alle fall for mine småbarn). I Menton er det også et innendørs basseng, og ser at Marineland ved Antibes allerede er nevnt. 

Vi har vært der midt på sommeren, og da har det vært nesten for varmt til å være på lekeplassen... så Mars høres nydelig ut. :)

Anonymkode: 618b7...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde lett reist! 😁 Har ikke vært så mye i Nice, men i Antibes og Menton, som det er lett å ta tog til. Begge steder er det mange lekeplasser- med gjerde rundt! I Antibes er det en midt i byen, så den ene foreldren kan leke med barna, og den andre vandre rundt og kikke. I Menton er det bilfritt gamleby, og en lekeplass med et skip, rett ved stranda. Dessuten er mange strender rullesteinsstrender, så det er gøy å plukke steiner (i alle fall for mine småbarn). I Menton er det også et innendørs basseng, og ser at Marineland ved Antibes allerede er nevnt. 

Vi har vært der midt på sommeren, og da har det vært nesten for varmt til å være på lekeplassen... så Mars høres nydelig ut. :)

Anonymkode: 618b7...631

Skriver under på denne. Menton er nydelig, utrolig fin by 😊

Anonymkode: bbda8...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice i mars/april er helt fint! Januar/februar er kalde med sur mistralvind, men i mars/april er det som regel mildt og 15-20 grader. En annen fordel er at den verste turiststrømmen ikke har begynt ennå da. Litt mindre trafikk og støy i gamlebyen. Ta med sportsvogn til barna. Det kan bli slitsomt for treåringen å gå mye og å bære babyen. Selv om det er for kaldt å bade, går det an å leke på stranda, men husk at det er steinstrand i Nice. For sandstrand kan dere ta tog/buss til nabobyen Juan les Pins eller Cannes. Det er også flere parker. La Promenade du Paillon kan være gøy for treåringen. Ville ha droppet bil der med små barn, hvis dere uansett hovedsakelig skal være i Nice. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med barn i samme alder og sted. Det er mange fine og inngjerdede lekeplasser der. De funker. Vannet er for kald både i basseng (få varmer opp og rengjør) og sjø. Har du reisevante smårollinger blir de skuffet om de hat tatt fly og kommet til varme strøk. Vil du dra på tur for å være med mannen din? Feriefølelse du savner? Da er det viktigere med barnevakt. Så må du være litt gammeldags. Vær varm og vis mannen din at du vil være sammen. Legg bort mobilen. Så ser du at feriedagene fort blir en felles interesse. Barna klarer seg over alt.

Anonymkode: 57fa9...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (10 timer siden):

Nja, sentrum er ganske kompakt. Lett å komme seg frem med buss og "bybanen". Ikke ha bil om du bor i sentrum, ganske slitsomt å finne parkering og du trenger den ikke til daglig bruk.

Jeg har alltid bil, også når vi bor i sentrum. Det er en veldig grei by å kjøre i. Og mange parkeringsmuligheter. Har ofte bilen i Indigo Massena, som er veldig sentralt. 

Det var da veldig mange merkelige tips fra folk uten erfaring med byen i denne tråden... 

Anonymkode: e7e62...896

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 17.21):

Vi har vært masse i Nice (bodd i sentrum) med små barn, og de vil stort sett ikke hjem igjen. Drøssevis av fine lekeplasser (mye bedre utstyrt enn i Oslo). Promenade du Paillon er en stor inngjerdet park midt i byen med masse lekestativer for alle aldre! Ta trikken til Parc Pheonix  (barn under 11 år gratis inngang) der får dere oppleve flamingoer, krokodiller og griser på nært hold. Ta "tøffe-toget" opp på Borgen i Nice. Fin utsikt for de voksne, fin lekeplass for barn med sjørøverskip. Med leilighetshotell har man mer fleksibilitet og man får lagt slitne unger uten at man må selv sitte i bekmørke hele kvelden. Eneste neg. er at veldig mange restauranter har siesta mellom ca 16-19. Da får man ikke matsservering. På place Garibaldi er det noen restauranter som holder oppe hele dagen og kvelden.

Hvis dere har behov for litt miljøforandring og familietid så hadde jeg ikke vært i tvil og booket billetter!! Vi har som sagt kost oss masse i Nice med små barn, men det er bare du som vet hva som passer best for din familie.

Anonymkode: 1b436...5b4

Signerer denne, Nice er fantastisk for små barn! Vi var der med en 3–åring i april et år, helt supert. I tillegg til tipsene over var place Massenna helt magisk for barnet. 

Anonymkode: 12888...db1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...