Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man bare kan ta master hvis man har gode karakterer. Jeg var litt dum når jeg tok bacheloren min og har ikke de beste karakteren. Pga jobbløshet har jeg nå lyst å ta master, men ser at de fleste har krav på b. Jeg er langt unna det. Jeg har bachelor innen administrasjon og juss.  Kan også nevne at jeg kunne tenkt meg å ta master på deltid. Noen tips?

Anonymkode: 692ad...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gjerne ulike karakterkrav på de forskjellige studiestedene. Det kan variere med fag også. På masteren jeg tok var det krav om B, men noen kom inn med lavere snitt fordi studiestedet ville fylle opp plassene. 
Søk opp ønsket master på nettsidene til universitetet og sjekk der. Det kan også være nyttig å kontakte studieveileder. 

Skrevet

Noen mastere er uten karakterkrav for opptak, det varierer mellom studiestedene. Mange har krav om C-snitt fra bachelor for å bli tatt opp, er det mange søkere kan kravet i realiteten være høyere når det tas inn på grunnlag av karakter der de beste kommer inn. Så du mp rett og slett sjekke de ulike studiestedene og hva som tilbys for å se hva som er rett for deg. 

Anonymkode: c3ce7...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...