AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #21 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om jeg sier i fra til lederne på kjøpesenteret, hva kan de evt gjøre med saken? vet dere dette? Anonymkode: eae42...080 Si fra til henne, ledelsen og vektere at hun er uønsket inne på deres kafe. Anonymkode: 92364...654 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #22 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her, det er flere grunner til at jeg måtte starte å ta betalt for vann for akkurat denne jenta. Hun har tidligere stormet inn i kafeen vår for å sjekke hvilke mat som har gått ut på dato som hun kunne ta. Hun har krevd å få ting, og er generelt kravstor og veldig merkelig person. Jeg har hørt hun ruser seg mye, og tar piller, og derfor er hun slik som hun er. Jeg har vist klart og tydelig at jeg ikke er interessert i å snakke med henne når hun har prøvd å komme bort til meg. Hun snakker og forstyrrer alle, og har ingen sosiale antenner. Jeg har aldri brydd meg om den personen, og gjør det ikke heller nå, og syns det er så merkelig hvordan en person kan bli så sint på meg, og starte de verste ryktespredningene. Men kan disse ryktene ødelegge for meg? Anonymkode: eae42...080 Hadde bedt henne ta med eget glass eller kopp og gitt henne vann med isbiter. Anonymkode: 05853...f68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #23 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 12.19): Hun klarer vel å ta med vannflaske eller kjøpe en vannflaske?? Hva slags sted er det hun jobber i som ikke har tilgang på vann egentlig? Bare ignorer henne, ingen tar slike seriøst. Du kan jo fortelle din egen sjef om det Anonymkode: 9899c...b77 Det er mange butikker som ikke har vask på bakrommet, og vannet på do er ikke alltid like fresht. Jo da, det går an og ha med vannflaske . Høres veldig sært ut og ikke gi kollegaen over gangen et glass vann. Anonymkode: cd615...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #24 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 12.20): Det er pga kostnaden for engangsglass. Eller å slippe å vaske enda mer glass. Synes ikke det er urimelig. Antar at vann er gratis for betalende kunder Anonymkode: 9899c...b77 Det er veldig urimelig. Selvom vann er gratis for betalende kunder, burde det være det for andre ansatte også. Hvor mye sparer de på dette? Synes det er rart at senterledelsen godtar det. Anonymkode: cd615...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #25 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye sparer de på dette? Synes det er rart at senterledelsen godtar det. Anonymkode: cd615...9fc Det er ikke en kafes ansvar å holde andre butikker sine ansatte med vann. Hvis hun ikke kan oppføre seg og er uønsket har hun ingen ting på den kafeen å gjøre. Anonymkode: 92364...654 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #26 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Om jeg sier i fra til lederne på kjøpesenteret, hva kan de evt gjøre med saken? vet dere dette? Anonymkode: eae42...080 For det første, be deg slutte og være så gnien på senterets vann. hva de kan gjøre med saken, altså hvilke bevis har du? Hvis det er veldig voldsomt kan du jo anmelde det , men ellers.. Mekling? Personalmøte ? Anonymkode: cd615...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #27 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Først, så jævlig sært av deg. Jeg jobber også på kjøpesentere og ser på de over gangen som kollegaer. Vi gir personalrababatt og gir personalrabatt , og størst avslag får vi i cafe/ bakeriene. Din kollega over gangen må betale mer for vann enn hva jeg betaler for kaffe og dagens bakst. For et dårlig arbeidsmiljø det legges opp til. Hva slags senter er dette? Vi har butikker på mange sentre i ulike senterkjeder, og det er nesten så jeg ikke tror på at dette bare er deg som er sær? at hun ringt Mattilsynet får jo Mattilsynet ta seg av. Hva er det hun beskylder deg for og stjele? Du må jo bare heve deg over « rykter «. Har hun beskylde deg direkte for og stjele, eller har hun fortalt dette med vannet også blir det lagt på for hver person som sier det videre? Hva skal sjefen hennes gjøre? Anonymkode: cd615...9fc ts her. Jeg skjønner ikke hvorfor dere blir sure på meg for å ikke ville gratis ting til andre, spesielt mennesker som er frekke og kravstore. Vi har lov til å gjøre dette om vi ønsker. når det kommer 10 stk innom for å be om gratis vann daglig, så må jo vi gjøre tiltak slik at ikke mange kommer og spør? Tiltaket da blir å ta betalt for vann, siden det har gått over stokk og stein. Anonymkode: eae42...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #28 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke en kafes ansvar å holde andre butikker sine ansatte med vann. Hvis hun ikke kan oppføre seg og er uønsket har hun ingen ting på den kafeen å gjøre. Anonymkode: 92364...654 Nei, det er ingens ansvar og skape et godt miljø på jobb. Så da var vi her… Anonymkode: cd615...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #29 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ingens ansvar og skape et godt miljø på jobb. Så da var vi her… Anonymkode: cd615...9fc Andre butikker er ikke mine kollegaer? Så jeg gir totalt blaffen i de andre, eneste som betyr noe her er å ha et godt arbeidsmiljø på arbeidsplassen min. At en person blir så sint at hun starter å spre rykter, er jo sinnsykt. Og enda mer sinnsykt at enkelte syns det er greit, fordi vi tar betalt for vann Anonymkode: eae42...080 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #30 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ingens ansvar og skape et godt miljø på jobb. Så da var vi her… Anonymkode: cd615...9fc Butikker med ansatte som har lyst på vann får skaffe en vanndispenser for arbeidsmiljøets skyld da. Anonymkode: 92364...654 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #31 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ts her. Jeg skjønner ikke hvorfor dere blir sure på meg for å ikke ville gratis ting til andre, spesielt mennesker som er frekke og kravstore. Vi har lov til å gjøre dette om vi ønsker. når det kommer 10 stk innom for å be om gratis vann daglig, så må jo vi gjøre tiltak slik at ikke mange kommer og spør? Tiltaket da blir å ta betalt for vann, siden det har gått over stokk og stein. Anonymkode: eae42...080 Så du har lov til det, men ønsker ikke. Altså din vilje. 10 stk om dagen ? Over stokk og stein? Altså jeg hadde blitt « sur « som i veldig paff om cafeene på noen av sentrene jeg jobber, eller senterledelsen hadde gjort dette. Jeg hadde ikke ringt Mattilsynet da. Det hadde bare blitt og svare igjen med samme mynt egentlig, og tatt opp med sentret hvorfor jeg ønsket deg ( og evt kollegaer av deg ) ut av senterrabatt ordningen. Det høres mest ut som en fjortis krangel, men ta det opp med sjefen din da . Anonymkode: cd615...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #32 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså jeg hadde blitt « sur « som i veldig paff om cafeene på noen av sentrene jeg jobber, eller senterledelsen hadde gjort dette. Anonymkode: cd615...9fc Du har for vane å gi bort varer eller tjenester gratis i jobben din? Anonymkode: 92364...654 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #33 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Butikker med ansatte som har lyst på vann får skaffe en vanndispenser for arbeidsmiljøets skyld da. Anonymkode: 92364...654 Noen butikker har jo ikke plass til det, men ja.. godt forslag. Regner med du har lignende forslag for andre ting enn vann? For det er mer enn vann vi hjelper hverandre med på kjøpesenter. Jeg har aldri vært borte i noe sånt, så ble litt satt ut.. jobbet på ulike sentre på vest og Østlandet i 30 år. Hva er det neste i grådighetens tid ? Alle taper på dette vet du. Blir sikkert koselig på neste fest da, kan folk sitte med hver sin vanndispenser og se stygt på hverandre. Anonymkode: cd615...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #34 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde bedt henne ta med eget glass eller kopp og gitt henne vann med isbiter. Anonymkode: 05853...f68 Gratulerer med dagens "sær-prisen" Anonymkode: d4664...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #35 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har for vane å gi bort varer eller tjenester gratis i jobben din? Anonymkode: 92364...654 Til ansatte eller generelt? på ordinære varer gir vi rabatt til ansatte. Ting som kan sammenlignes på 10 pappkopper gir vi gratis til kollegaer ja. Anonymkode: cd615...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #36 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Andre butikker er ikke mine kollegaer? Så jeg gir totalt blaffen i de andre, eneste som betyr noe her er å ha et godt arbeidsmiljø på arbeidsplassen min. At en person blir så sint at hun starter å spre rykter, er jo sinnsykt. Og enda mer sinnsykt at enkelte syns det er greit, fordi vi tar betalt for vann Anonymkode: eae42...080 Javel, så hyggelig. Da er det vel ingen vits i og dra inn senterledelsen heller? Jeg skjønner veldig godt at hun ikke liker deg siden du gir totalt blaffen i andre, og ikke ser på mennesker som jobber på samme senter som deg som kollegaer , og ikke bryr deg om arbeidsmiljøet på senteret. ja, det er litt « sinnsykt « og spre rykter, og jeg tror ingen her synes det er greit og spre rykter fordi du tar betalt for vann. Jeg ville fortalt andre at du tok betalt for vann , ikke spredt usanne rykter eller ringt Mattilsynet. Anonymkode: cd615...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #37 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner veldig godt at hun ikke liker deg siden du gir totalt blaffen i andre, og ikke ser på mennesker som jobber på samme senter som deg som kollegaer , og ikke bryr deg om arbeidsmiljøet på senteret. Anonymkode: cd615...9fc Høres ut som ei som syns kafeansatte ikke er like mye verdt som andre på senteret. Anonymkode: 92364...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #38 Del Skrevet 19. oktober 2024 Er du i ledelsen av kafeen på noen måte? Ansatt, heltid, deltid? Hva er din rolle? Mange ansatte i kafeen? Hvordan håndterer de andre vann-etterspørselen? Anonymkode: 1cd9f...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #39 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Javel, så hyggelig. Da er det vel ingen vits i og dra inn senterledelsen heller? Jeg skjønner veldig godt at hun ikke liker deg siden du gir totalt blaffen i andre, og ikke ser på mennesker som jobber på samme senter som deg som kollegaer , og ikke bryr deg om arbeidsmiljøet på senteret. ja, det er litt « sinnsykt « og spre rykter, og jeg tror ingen her synes det er greit og spre rykter fordi du tar betalt for vann. Jeg ville fortalt andre at du tok betalt for vann , ikke spredt usanne rykter eller ringt Mattilsynet. Anonymkode: cd615...9fc Hun høres jo meget spesiel ut. Forstår at ts må sette ned foten. Det var nok ikke ment som et, jeg vil tjene på vann, men plis ikke kom hit mer. Anonymkode: 79364...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 19. oktober 2024 #40 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg ville ha kontaktet leder om hva er retningslinjer for bedriften vedrørende å gi bort varer/tjenester for bedriften. Jeg ville forklart leder om den spesifikke situasjonen (vare/kunde/oppførsel) og bedt om råd/veiledning om ønsket håndtering. Dette ville jeg kontaktet leder om per e-post, kan være greit og ha ting skriftlig om det skal bli noe rot i fremtiden. Du er bedriften sitt ansikt utadd, du må regne med at de som ikke liker bedriften eller bedriften sine valg tar kontakt med den som er tilgjengelig. Håndtering av kunder og å være bedriftens ansikt utadd burde da være en del av opplæringen fra bedriften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå