AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #41 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 10.08): Hvorfor skulle ikke planetenes plassering i fødselsøyeblikket ha noe å si? Anonymkode: 9669c...569 Det er massevis av mennesker som fødes akkurat samtidig. Skulle dette ha noe å si, skulle alle disse menneskene da også hatt samme skjebne. Det vet du selv at de ikke har... De er ikke engang like personlighetsmessig, da dette handler om arv og miljø, og ikke stjernenes plassering. Stjerner som allerede har slukna uansett. Anonymkode: a8588...fc4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #42 Del Skrevet 21. oktober 2024 Anonymkode: 6c1f4...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #43 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 10.10): 😂😂 Vitenskap. Det er aldri bevist. Anonymkode: 05898...cb8 Tenk litt utenfor boksen😉 Kjedelig hvis man bare skal tro på det som er vitenskapelig bevist, er det ikke? Det finnes mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke fullt ut kan forstå. Anonymkode: 85cbc...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #44 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenk litt utenfor boksen😉 Kjedelig hvis man bare skal tro på det som er vitenskapelig bevist, er det ikke? Det finnes mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke fullt ut kan forstå. Anonymkode: 85cbc...f31 Hvorfor skulle det være kjedelig? Det finnes mye vi ikke forstår, ja. Jeg trur på det i det øyeblikket det blir forstått. Ikke før. Anonymkode: b354f...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #45 Del Skrevet 21. oktober 2024 Folk diskuteter dette i feil ende. OM stjernene skulle hatt noe å si, er dette så langt over mennekets fatteevne at ingen noensinne ville skjønt et kvekk av det. Anonymkode: 13dc5...d3c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #46 Del Skrevet 21. oktober 2024 Mulig det allerede er nevnt, men en "Luksusfellen"-deltager brukte over 20k/år på astrologi-"tjenester". Det er forbudt å kalle brus med kunstig smak for "sitronbrus", men alt er lov når det gjelder kynisk utnyttelse av sårbare mennesker. Verst er vel michael winger, uakseptabelt at slike sjarlataner får holde på. Ingen har noensinne klart å vise overnaturlige evner under kontrollerte omgivelser. Anonymkode: fe86f...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 21. oktober 2024 #47 Del Skrevet 21. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenk litt utenfor boksen😉 Kjedelig hvis man bare skal tro på det som er vitenskapelig bevist, er det ikke? Hvis du synes det er kjedelig å ikke tro på masse usant tull det ikke finnes rasjonell grunn til å tro på, så ja. 😜 Du må huske på at "vitenskap" handler om å gjøre gode observasjoner hvor man forsøker å utelukke ting som ønsketenkning, confirmation bias, kirsebærplukking, placebo osv. Hvis du har noen annen eller bedre måte å bevise det du på, så er du velkommen til å forbedre vitenskapen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke fullt ut kan forstå. Anonymkode: 85cbc...f31 Absolutt. Så hvorfor tror da folk at astrologi er noe virkelig, hvis de ikke kan forstå det og ikke har noen bevis for det? Dette utsagnet kommer nesten alltid fra folk som mener de faktisk vet noe, men ikke har noen bevis for det, som fra deg nå. Endret 21. oktober 2024 av Capitan Fracassa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #48 Del Skrevet 24. oktober 2024 Enig med trådstarter. Nissen og tannfeen er mer sannsynlig. Anonymkode: 0e525...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #49 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 14.01): Mulig det allerede er nevnt, men en "Luksusfellen"-deltager brukte over 20k/år på astrologi-"tjenester". Det er forbudt å kalle brus med kunstig smak for "sitronbrus", men alt er lov når det gjelder kynisk utnyttelse av sårbare mennesker. Verst er vel michael winger, uakseptabelt at slike sjarlataner får holde på. Ingen har noensinne klart å vise overnaturlige evner under kontrollerte omgivelser. Anonymkode: fe86f...296 Ingen vil noensinne klare å vise noen overnaturlige evner heller. Logisk nok. Anonymkode: 13dc5...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 25. oktober 2024 #50 Del Skrevet 25. oktober 2024 Det tror jeg det gjør. Og det er da ikke merkeligere enn religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #51 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 10.04): Det kan jo være litt gøy med horoskop for underholdningens skyld, men er det voksne folk som seriøst tror at planetenes plassering i fødselsøyeblikket virkelig har noe å si? Anonymkode: 05898...cb8 Jaddda! Ikke meg, men en tidligere nær venninne. Begge i 40 årene. Alt sånt tror hun på. Kan planlegge ting basert på stjernetegn, vite hvem som passer sammen og ikke, hvem du er osv. Ikke bare det hun tror på, mye annet også. Eks: hun kan behandle og heale enhver psykisk sykdom uten hverken erfaring eller utdanning, kun et lite kurs på noe måneder. Hun kan absolutt alt om psykiske sykdommer. Alle andre tar feil, særskilt fagfolk og forskning. Etter kurset skulle hun gjøre meg frisk fra alle sykdommene jeg hadde, og ikke har, men hun mente jeg har. Hun har diagnostisert seg selv med mange psykiske diagnoser som hun visstnok ikke er kvitt. Jo forresten, hun ble kvitt den kroniske depresjonen med ca. 10 turer i regn. Hun kan tiltrekke seg alt hun ønsker bare ved å tenke hardt nok på det. Penger, flotte biler, fancy hus, masse kunder etc. For noen år siden fikk jeg en ønskeliste av hun til jul. Den billigste gaven var på 7000 😂 Hun sitter mye i sofaen å "tiltrekker" seg det hun måtte ønske, men ser ikke ut til at hun har knekt koden enda. Eneste resultatet hittil er at vekten har gått opp. Etter 1/2 år ish i alternativ miljøet kunne hun både snakke med og se ånder/spøkelser og mye annet. Etterhvert var det som å få Lilli Bendriss i huset hver gang hun var på besøk. Egentlig veldig trist. For hun har ikke alltid vært sånn, hun var en fantastisk flott person, med enormt stort hjerte og omsorg for andre. På et tidspunkt ble hun revet inn i pyramide spill, det alternativet og svindyre kurs. Hun ble en bessewisser, kranglete, skulle hele tiden selge meg til eller tjenester. Analysere meg og andre osv. I håp om at det kanskje bare var en fase, holdt jeg ut med det i 9 år før jeg ga opp 💔 Anonymkode: 7f494...ed5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #52 Del Skrevet 25. oktober 2024 ♥ skrev (27 minutter siden): Det tror jeg det gjør. Og det er da ikke merkeligere enn religion. Det er jeg egentlig ganske enig med deg i. Religion er igrunn ikke annet enn eventyr og fantasi. Anonymkode: 7f494...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #53 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ja, så absolutt tror jeg på fødselskart. Mennesker er ikke bare en plassering og horoskop o et ukeblad er jo bare vås. Men, gjerne kom opp med årsaker for at omtrent alle vannemenn har som et "hovedmål" og være anderledes på et eller annet vis. De er stae, og gir lite av seg selv i starten når du blir kjent med de. (De er noen av de tydeligste stjernetegnene jeg fatter!). Hvorfor har jeg bare jordtegn og vanntegn venner i min nærmeste vennekrets? Jeg kan nesten garantert si at jeg vil ha god sex med en mann som har fiskene i en av sine hoved plasseringer. Jeg finner fort ut om du er et ild eller jord, eller vanntegn. Det stemmer meget godt, nesten alltid. 😅 I'm a believer, yes indeed 😆☺️ Anonymkode: add8b...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 27. oktober 2024 #54 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men, gjerne kom opp med årsaker for at omtrent alle vannemenn har som et "hovedmål" og være anderledes på et eller annet vis. De er stae, og gir lite av seg selv i starten når du blir kjent med de. (De er noen av de tydeligste stjernetegnene jeg fatter!). Først må jo du komme med bevis for at dette er sant og ikke bare noe du innbiller deg. Hva har du gjort for å utelukke alle de kjente psykologiske feilkildene som confirmation bias, cherry picking osv, og hvor stor datamengde har du undersøkt? Man trenger ikke å komme opp med en årsak for en høyst tvilsom påstand, før denne påstanden faktisk er bevist. Sitat Hvorfor har jeg bare jordtegn og vanntegn venner i min nærmeste vennekrets? Jeg kan nesten garantert si at jeg vil ha god sex med en mann som har fiskene i en av sine hoved plasseringer. Jeg finner fort ut om du er et ild eller jord, eller vanntegn. Det stemmer meget godt, nesten alltid. 😅 I'm a believer, yes indeed 😆☺️ Anonymkode: add8b...d62 Det du beskriver er jo oppskriften på å lure seg selv fordi man kun legger merke til det som stemmer, og overser alt annet, og tolker alt du kan inn i det svaret du ønsker. Har du noensinne gjort en dobbeltblind test av evnene dine, slike tester som gang på gang viser at når man fjerner alle de vanlige feilkildene, så er det ingenting å spore ut over vanlig gjetning? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #55 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): gjerne kom opp med årsaker for at omtrent alle vannemenn har som et "hovedmål" og være anderledes på et eller annet vis. Eh.. Omtrent og på ett eller annet vis... Dette er så diffust og vitenskaplig som det kan bli. Først kan du selv være litt konkret. Definer hva slags anderledes på en konkret måte, og ikke "ett eller annet" og deretter hvor stor prosentandel av de som er født i dette stjernetegnet utvetydig har denne egenskapen. Hvis dette er konkret og tallmessig signifikant, så kan det bli interessant å diskutere hypoteser. Det du kommer med er svada og luft. Hint: de fleste mennesker ønsker "på ett eller annet vis" å se på seg selv som unike! Jeg kjenner 2 vannmenn. Ingen av dem har noe uttalt mål om å være særlig anderledes. De er begge i nær familie, så jeg ville ha visst det. Så hos meg er statistikken 0%. Du har sikkert en eller annen "forklaring" på det også med månen, solas, plutos, og trekkfuglenes posisjon i fødselsøyeblikket. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg kan nesten garantert si at jeg vil ha god sex med en mann som har fiskene i en av sine hoved plasseringer. Du kan "nesten garantert" ha god sex med mange ulike mennesker, tenker jeg. Med mindre du sier du kun klarer å ha sex med nevnte kategori så er dette unteressant. Jeg kan "nesten garantert" ha god sex med damer som drakk to kopper kaffe i går. Jeg kan nesten bevise det.. Jeg kan forresten nesten helt sikkert kanskje ha god sex med damer som ikke drikker kaffe også. Men det er vel på siden av poenget. Anonymkode: 7284b...f04 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #56 Del Skrevet 27. oktober 2024 Mente "uvitenskapelig" i første setning.. Anonymkode: 7284b...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #57 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eh.. Omtrent og på ett eller annet vis... Dette er så diffust og vitenskaplig som det kan bli. Først kan du selv være litt konkret. Definer hva slags anderledes på en konkret måte, og ikke "ett eller annet" og deretter hvor stor prosentandel av de som er født i dette stjernetegnet utvetydig har denne egenskapen. Hvis dette er konkret og tallmessig signifikant, så kan det bli interessant å diskutere hypoteser. Det du kommer med er svada og luft. Hint: de fleste mennesker ønsker "på ett eller annet vis" å se på seg selv som unike! Jeg kjenner 2 vannmenn. Ingen av dem har noe uttalt mål om å være særlig anderledes. De er begge i nær familie, så jeg ville ha visst det. Så hos meg er statistikken 0%. Du har sikkert en eller annen "forklaring" på det også med månen, solas, plutos, og trekkfuglenes posisjon i fødselsøyeblikket. Du kan "nesten garantert" ha god sex med mange ulike mennesker, tenker jeg. Med mindre du sier du kun klarer å ha sex med nevnte kategori så er dette unteressant. Jeg kan "nesten garantert" ha god sex med damer som drakk to kopper kaffe i går. Jeg kan nesten bevise det.. Jeg kan forresten nesten helt sikkert kanskje ha god sex med damer som ikke drikker kaffe også. Men det er vel på siden av poenget. Anonymkode: 7284b...f04 For det handler om energi, det er i seg selv en veldig udefinert kategori. Nå en har mye av en viss energi, noen har lite. Det vil l si, for eksempel x'n min har hele 5 store plasseringer i jomfruen. En annen du kjenner kan ha kun soltegnet sitt i jomfruen. Da, vil energy en til det mennesket være anderledes enn energien til xn min. Samt de hannmennen du kjenner som ikke har som noe "spesielt mål" om å være anderledes. Jeg kjenner også en vannmann som tilsynelatende ser ekstremt A4 ut, følger trender og gir lite av seg selv i møte med folk. Altså det tar litt tid før du lærer at han elsker alt som ikke er vanlig. Han i seg selv har ikke et mål om å være anderledes, men han bare er det...han er veldig svevende selvom han er økonom og en toppsjef, som går i klær som ser ut som alle andre økonomiske toppsjefer. Men, det at vi alle har en energi, er målt, at dyr senser dine intensjoner utifra energien din, er gjentatte ganger blitt bevist. Men, det er veldig vanskelig og forklare, mye har med intuisjon, altså at man vet noe, uten å egentlig vite det. Men, vi vet også at det eksisterer. Hvordan forklare det vitenskapelige? Ja, det er vanskelig. Men, det eksisterer helt klart. 😊 Anonymkode: add8b...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 27. oktober 2024 #58 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg tror heller på at når du er født på året kan ha noe å si for utviklingen til fosteret. At det også kan påvirke personlighet hvor moden du er når du starter på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #59 Del Skrevet 28. oktober 2024 Det er bullshit for den aller laveste rangen i samfunnet. Det skal ikke mye sollys og utdannelse til før «trollet sprekker». Anonymkode: 0e525...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #60 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): ar hele 5 store plasseringer i jomfruen. En annen du kjenner kan ha kun soltegnet sitt i jomfruen. Da, vil energy en til det mennesket være anderledes enn energien til xn min. Her begynner jo moroa. Fra den grunnleggende påstanden om at stjernetegnene indikerer med bred pensel hvordan du er som person, kommer bevisene på at i en stor samling av personer av samme stjernetegn har du omtrent hele variasjonsspekteret av personligheter representerert. Dette kontres med at det har med hvilke himmellegmer som stod hvor i fødselsøyeblikket, hvor solen og månen skinte og ekornet hoppet. Dette til slutt så sammenfiltret og komplisert at man retroaktivt kan forklare en hvilken som helst personlighet. Men da lurer jeg på hvilken verdi dette har. For vi lander jo på den samme konklusjonen; at alle er forskjellige. Den ene med en relativt enkel vitenskapelig forklaring (gener+miljø) og den andre med en uoversiktlig og anekdotebasert ikke-verifiserbar hypotese basert på solsystemet og ytre verdensrom. Med all den "kunnskapen" bør man kunne fastslå på forhånd hvordan personligheten til et menneske blir når man vet når og hvor et menneske blir født. Allikevel finnes det ingen større og kvalitetssikrede studier på dette enda hvor lett det måtte være å gjennomføre det. Et annet spørsmål : Hvorfor er astrologien opptatt av fødelsøyeblikket? Det er jo bare det øyeblikket et allerede eksisterende menneske flytter seg ut av ett sted til et annet. Mennesket er jo skapt for lengst... AnonymBruker skrev (17 timer siden): det at vi alle har en energi, er målt, at dyr senser dine intensjoner utifra energien din, er gjentatte ganger blitt bevist Jeg antar at du mangler grunnleggende kunnskap om hva energi er. Energi er ikke mystisk, men godt kjent i fysikken. Og, ja, selvfølgelig har vi alle energi! Dette er ungdomsskole-pensum. Men at det er bevist at dyr sanser dine intensjoner basert på din energi er ikke bevist gjennom seriøse eksperimenter. Og, igjen, spar oss for anekdoter og teite eventyr og gi oss heller en ekte forskningsrapport, for dette er interessant! Jeg har studert mye hundeadferd og i den sammenhengen snakker man om hvorvidt hunder/ulver er i stand til, blant annet, å lukte frykt basert på hormoner vi skiller ut (ikke "energien"). Men selv dette er diskuterbart. Det man vet er at veldig mange dyr leser kroppspråk og situasjon ekstremt godt. Men jeg er mottakelig for ny kunnskap dersom den er kvalitetssikret. Akkurat hva denne energidiskusjonen har med astrologi å gjøre mistet jeg oversikten over, med mindre astrologien beveger seg mer og mer vekk fra stjernehimmelen og mer over til jordnær fysikk, genetikk og arv. Det er i så fall positivt, men det er nytt for meg. Anonymkode: 7284b...f04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå