AnonymBruker Skrevet 18. oktober #1 Del Skrevet 18. oktober Da jeg gikk på barneskolen hadde vi en adventskalender på skolen hvert år som tilhørte læreren min. Det var en flott gammel kalender med 24 luker som inneholdt en figur som skulle plasseres i en julekrybbe, og til slutt utgjorde scenen fra Jesus fødsel (Ja, det er lenge siden jeg gikk på barneskolen, vi hadde kristendom som fag) Fordi om vi brukte denne kalenderen hvert år så gledet jeg meg alltid til vi skulle åpne luken hver morgen, det var en koselig tradisjon som jeg husker bedre enn alle andre kalendere fra barndommen. Jeg har lyst til å lage/kjøpe en slik «tradisjonskalender» vi kan bruke om igjen, til min datter. Jeg tenkte først på en bok-kalender med 24 bøker, men den vil jo på et tidspunkt bli utdatert. Er det noen som vet om det finnes kalendere (av god kvalitet) eventuelt har tips til hvordan man kan sette sammen en slik kalender? Jeg har forsøkt å finne antikke/eldre adventskalendere, men har ikke funnet noe som passer det jeg ser for meg. En annen ting som kanskje er mulig (blir litt arbeid, men man gjør det jo bare en gang) er å lage et slags «dukkehus» vi kan pynte frem mot jul. Jeg vet det finnes helt enkle dukkehus i tre man kan dekorere selv, men har ikke funnet figurer som passer å sette inn i huset. Jeg håper jeg klarte å forklare det på en måte som gjør at noen kanskje kan se for seg hva jeg er ute etter. Om noen har noen tips eller gode ideer til gjenbruks kalender så tar jeg imot med takk😊 Anonymkode: a1034...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #2 Del Skrevet 18. oktober Vi har denne til vår sønn på 3 år. Brukte den i fjor også. Men den passer vel ikke så bra til større barn https://www.sprell.no/product/julekalender--pynt-juletreet--5713846007588_no?code=5713846007588 Anonymkode: 92ffb...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 18. oktober #3 Del Skrevet 18. oktober Vi har en brodert de fikk når de var små og brukes enda. Og en pose med 24 kuler i forskjellige farger. Hver morgen trekkes en kule ut av posen og henges opp på kalenderen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #4 Del Skrevet 18. oktober Enkleste er å pynte ei tavle med advents motiver og lage 24 kroker som man henger poser eller pakker på. https://www.selfmade.com/nb-no/inspirasjon/sesongbasert-inspirasjon/jul/adventskalender?hl=nb-NO Anonymkode: ebbef...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla la Skrevet 18. oktober #5 Del Skrevet 18. oktober Sønnen vår har et lite plastjuletre, og vi pakker inn 24 juletrepynt som legges som gaver under treet. Hver dag åpner han en og henger den på treet. Tror vi har pakket inn de samme pyntegreiene i 3-4 år på rad, men han synes det er like gøy for det. Han er 11 år nå og vil fortsatt ha juletrekalenderen sin. Tror det handler litt om å kjenne igjen de samme som i fjor. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #6 Del Skrevet 18. oktober Mine har pakkekalender, men over halvparten av gavene får de hvert år. Julepynt til rommet, julesengetøy, julekopp, juletrekule og ting til aktiviteter vi skal gjøre i desember. De får også noe av lørdagsgodisen i kalenderen. Anonymkode: 2b821...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #7 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine har pakkekalender, men over halvparten av gavene får de hvert år. Julepynt til rommet, julesengetøy, julekopp, juletrekule og ting til aktiviteter vi skal gjøre i desember. De får også noe av lørdagsgodisen i kalenderen. Anonymkode: 2b821...361 Ungen blir jo lei gaver lenge før julaften. Anonymkode: b76a9...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober Tralla la skrev (4 timer siden): Sønnen vår har et lite plastjuletre, og vi pakker inn 24 juletrepynt som legges som gaver under treet. Hver dag åpner han en og henger den på treet. Tror vi har pakket inn de samme pyntegreiene i 3-4 år på rad, men han synes det er like gøy for det. Han er 11 år nå og vil fortsatt ha juletrekalenderen sin. Tror det handler litt om å kjenne igjen de samme som i fjor. Ja, det er mer en slik tradisjon jeg vil lage. Man vokser ikke fra den selv om man vokser fra den på en måte🥰 Godt tips😊 Anonymkode: a1034...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå