Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les hva du skriver.

Du tror du skal oppdra han, bestemme alt over han. Slutt med dette, du bestemmer heller ikke om han skal søke på jobber. Dine forventninger er helt på jordet, du har det nok best som single med dine krav totalt sett. Alle mennesker passer ikke i forhold, nå ser du også kun din partner sine feil. Er sikkert nok å ta av hos deg også.

Dette forholdet må avsluttes, helt alvorlig.

Anonymkode: 3dd8c...b17

Skrevet

Han er litt tiltaksløs, og du er hyper med 150% stilling. 

Anonymkode: 7e7da...86d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han er litt tiltaksløs, og du er hyper med 150% stilling. 

Konklusjon: de passer veldig dårlig sammen! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Konklusjon: de passer veldig dårlig sammen! 

Eller: begge kan prøve å møtes på midten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller: begge kan prøve å møtes på midten. 

Det høres ikke enkelt ut med TS sine rigide krav. Let it go!

Enda veldig unge, han bare 24år. Er altfor tidlig å etablere noe seriøse forhold. Man endrer seg utrolig mye fra 20-30....

Ser for meg seriøse forhold som 30+++...så må man være ENIGE, ikke holde på slik som TS gjør. Skal bestemme alt over sine partner. Skal oppdra han....helt håpløst. Man sette seg ned, snakker sammen om hva BEGGE forventer. Om dette ikke etterleves etter flere forsøk er det bare å stoppe alt.

Ikke kast bort tid i livet!

Skrevet
Annikus skrev (På 18.10.2024 den 9.19):

Jeg og samboer har bodd sammen i 2år nå. 
Vi jobber begge to på en instutisjon med døgnvakter. Han jobber 75% og jeg jobber 100% i tillegg til ca. 50% i en restaurant. Jeg har også hest til hobby på en stall som er dugnadsbasert. Han driver med trening på treningsstudio og kaster frisbee (det gjør jeg også fra tid til annen). 

Vi har det stort sett fint, men jeg føler at det ødelegger forholdet at han er så tiltaksløs i henhold til husarbeid og å «ta fatt» på livet sitt. 

Eksempel fra igår (som dessverre er blitt normalen i hjemmet vårt); Jeg våkner før han og rydder og vasker på kjøkkenet. Deretter brettet jeg klær og satt på en ny maskin. Deretter satt jeg på oppvaskmaskinen og la brettet tøy på plass i skuffer og skap. 
Jeg dro deretter til stallen for å ri og gjøre stallarbeid. Så dro jeg direkte på jobb i restaurant fra 15-23. Da jeg kom hjem er det mer oppvask på kjøkkenet og tallerken på stuebordet. 
Oppvaskmaskinen er ren og jeg rydder ut av den. Jeg hang også opp klærne jeg hadde satt på tidligere før jobb. Jeg ryddet også etter hans middag. 
Han har hatt fri hele dagen. Laget middag, sett på TV og dratt på trening fra cs. 2130-23. 

En annen ting som plager meg er at han i våres fullførte en bachelor for å kunne jobbe i drømmeyrket sitt (han omtalte det som drømmen hvertfall når vi møttes). Han har ennå ikke begynt på søknad eller cv for å få jobben og jeg har forsøkt å motivere han med en hyggelig tone, men også kjeftet for å få han i gang. Siden han jobber 75% døgn (det er 7døgn i mnd ca) har han mye fri og tid til å gjøre dette. Men månedene går og ingenting skjer. 

jeg er 28år og han er 24, hvis det har noe å si. Jeg begynner å bli oppriktig frustrert og bekymret for fremtiden vår sammen. Jeg er ikke konfliktsky og har gitt konkret beskjed om forventningene mine flere ganger, men det går ikke inn! Han beklager seg og forstår min frustrasjon, men gjør ingenting med det i form av handlinger. 
Har noen opplevd noe lignende? Har dere noen råd? 

Du får ringe moren hans å si han trenger å oppdras på nytt. 
Og så kan jeg bare si at du blir den nye moren! 

Skrevet
Dojakitty skrev (2 minutter siden):

Du får ringe moren hans å si han trenger å oppdras på nytt. 
Og så kan jeg bare si at du blir den nye moren! 

Faren har null ansvar? 

Anonymkode: e20ce...c27

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Faren har null ansvar? 

Anonymkode: e20ce...c27

Joda begge foreldrene har feilet her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...