AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #21 Skrevet 18. oktober 2024 Du jobber for mye. Finn en fyr som kan forsørge mer så du kan slappe mer av og ha energi til husarbeid Anonymkode: e2892...2ac 1
Anonym90059005 Skrevet 18. oktober 2024 #22 Skrevet 18. oktober 2024 Du kan ikke i det ene sekundet si du har stilt klare forventninger til han og i neste sekund vaske og brette klærne hans og rydde bort tallerken. Ikke vask et eneste plagg til som er hans fra i dag. Stopp å være hushjelp. Når det gjelder jobb, så er jo det hans eget valg. Kanskje han trives med jobben han har. Så er det opp til deg om du takler situasjonen slik den er, det er ditt valg. 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #23 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er ekstremt opptatt fra morgen til kveld, men husarbeid har jeg absolutt ikke tid til. Hvis hun med 8-4 jobb ikke får til det kan jeg like gjerne bo alene. Anonymkode: ad75e...a42 Ta på deg mindre, så er du ikke så "ekstremt opptatt" Anonymkode: 701f2...514 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #24 Skrevet 18. oktober 2024 Annikus skrev (18 minutter siden): Problemet er at jeg har forsøkt å ikke rydde. Men det ser ikke ut til å plage han om det er (etter min mening) en rotete svinesti. Han kan bli med å rydde, men da må jeg ta initiativ og fortelle hva som skal gjøres. Da vet du hvor landet ligger. Du har med andre ord to valg: Leve med det Leve uten det Anonymkode: e20ce...c27 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #25 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er jo fordi hun ikke har bodd alene.. Tror det er vanskelig å bli voksen og ansvarlig uten å kjenne på ansvaret. Det haster for henne å bli selvstendig. Andre jevnaldrende har høy toleranse for slikt i tidlig 20-års, men allerede fra alderen hun er i nå og utover begynner standarden å heves.. Hun vil enten gå igjennom en bratt læringskurve for sent, eller bli som kjæresten til TS. Anonymkode: 055df...8ab Hun har bodd alene i to år og flyttet tilbake nå i sommer. Leiligheten hennes var et komplett kaos, men da var det i hvert fall ikke mitt problem. Er så rart at hun er sånn, siden alt annet er så bra. Og verken jeg eller pappa er noen rotehuer heller. Anonymkode: 4bb31...c1a 1
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2024 #26 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tror du bør legge fra deg illusjonen om likestilling en gang for alle. Å holde hus og hjem ryddig og delikat, vaske klær og lage mat, er en oppgave for kvinnen. Mannen skal gjøre andre ting. Anonymkode: ad75e...a42 Nå gjør ikke ts sin samboer noenting da... Og leste du at hun jobber 150 prosent og han jobber 75. I en rettferdig verden hadde han vært den som skulle hatt ansvar for alt av husarbeid 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #27 Skrevet 18. oktober 2024 Jeg blir stresset bare av å lese hvor fullpakket dagene og ukene deres er. Må det skje noe hele tiden? Vel, å rydde etter seg kunne jo mannen ha gjort, men jeg tipper at du fremstår som moren hans siden du fullpakker programmet hele tiden og ikke har tid til noe slækk og bare nyte dager uten noe på agendaen Anonymkode: 71cbd...a6a 2 2
Atete Skrevet 18. oktober 2024 #28 Skrevet 18. oktober 2024 Annikus skrev (31 minutter siden): Okei, men han er absolutt ikke opptatt. Som nevnt har han ikke SØKT på «drømmejobben» engang, selvom han var ferdig utdannet i juni. Du kan ikke oppdra en voksen mann. Enten får du leve med å være hushjelp og kokk, ellers får du finne deg en annen. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #29 Skrevet 18. oktober 2024 Og btw: HUSK KONDOM! Anonymkode: e20ce...c27 1 1
Lars1009 Skrevet 18. oktober 2024 #30 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare for ordensskyld, lå klærne i vaskemaskinen våte hele dagen? Anonymkode: 74ba6...623 Hva så?
Lars1009 Skrevet 18. oktober 2024 #31 Skrevet 18. oktober 2024 Man kan "fikse" sånne, men det krever mye kjefting osv. Og ikke få barn før du er HELT sikker på at han er verdt det. 1
Atete Skrevet 18. oktober 2024 #32 Skrevet 18. oktober 2024 (endret) Lars1009 skrev (1 time siden): Man kan "fikse" sånne, men det krever mye kjefting osv. Og ikke få barn før du er HELT sikker på at han er verdt det. Burde ikke oppdragelsen være gjort av foreldre? Nytter ikke med slike menn. Man mister følelser, sexlyst, respekt og til slutt ønsket om å være sammen med en mann man er nødt til oppdra. Endret 18. oktober 2024 av Atete 2 1
alli634 Skrevet 18. oktober 2024 #33 Skrevet 18. oktober 2024 Annikus skrev (2 timer siden): Jeg kunne gjerne gjort alt dette dersom han jobbet mer og bidro slik at jeg ikke hadde trengt å jobbe 150%. Dette handler ikke om likestilling. Jobber du så mye for å betale felles kostnader? Dette er ikke ok! Dere må prate sammen om både økonomi og hushold. Tenk over hvorfor du er sammen med ham, fører det bare til ekstra stress og ubehag for deg kanskje livet er bedre uten samboeren din? 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #34 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ekstremt opptatt fra morgen til kveld, men husarbeid har jeg absolutt ikke tid til. Hvis hun med 8-4 jobb ikke får til det kan jeg like gjerne bo alene. Anonymkode: ad75e...a42 Så du bor med henne for å ha en hushjelp? Hva er det du er så ekstremt opptatt med hele dagen da? Anonymkode: abc29...6ea
Annikus Skrevet 18. oktober 2024 Forfatter #35 Skrevet 18. oktober 2024 alli634 skrev (1 time siden): Jobber du så mye for å betale felles kostnader? Dette er ikke ok! Dere må prate sammen om både økonomi og hushold. Tenk over hvorfor du er sammen med ham, fører det bare til ekstra stress og ubehag for deg kanskje livet er bedre uten samboeren din? Det er fordi jeg har valgt å ha hest og bil, og må betale dette selv. Men betaler også alle forsikringer og 50% av felles kostnader
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2024 #36 Skrevet 18. oktober 2024 (endret) Annikus skrev (4 timer siden): Det er fordi jeg har valgt å ha hest og bil, og må betale dette selv. Men betaler også alle forsikringer og 50% av felles kostnader Men da får han forsøke å gå opp i stilling. Er sykt urettferdig fordelt Endret 18. oktober 2024 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #37 Skrevet 18. oktober 2024 Annikus skrev (4 timer siden): Det er fordi jeg har valgt å ha hest og bil, og må betale dette selv. Men betaler også alle forsikringer og 50% av felles kostnader Hva gjør at du fortsatt er sammen med han da? Er det virkelig verdt det? Kan du se for deg å bli gammel med han?? Der du rydder opp etter han som om han er ett lite barn (et veldig lite ett, for de er ganske så gode til å rydde når de blir noen år). Anonymkode: e20ce...c27 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #38 Skrevet 18. oktober 2024 Annikus skrev (10 timer siden): Jeg er ikke konfliktsky og har gitt konkret beskjed om forventningene mine flere ganger, men det går ikke inn! Han beklager seg og forstår min frustrasjon, men gjør ingenting med det i form av handlinger. Joda, det går inn. Men han har også erfart at han bare kan gi blaffen i hva du sier, for du har ingen rygradd. Du forventer ditten og datten, og hvis ikke det blir innfridd... LOL, null konsekvenser. Anonymkode: 2187c...a21 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #39 Skrevet 18. oktober 2024 Hvordan er 75% jobb bare 7 dager i måneden? Da jeg var sykemeldt noen uker pga en skade, jobber jeg 60%, som var 3 dager i uken. Dvs 6 dager på 2 uker og 12 dager på 4 uker. Når jeg har hatt 80% stilling, har jeg hatt 4 dager i uka. Jobber han 12timersvakter eller noe? Anonymkode: 06d84...5e4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #40 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan er 75% jobb bare 7 dager i måneden? Da jeg var sykemeldt noen uker pga en skade, jobber jeg 60%, som var 3 dager i uken. Dvs 6 dager på 2 uker og 12 dager på 4 uker. Når jeg har hatt 80% stilling, har jeg hatt 4 dager i uka. Jobber han 12timersvakter eller noe? Anonymkode: 06d84...5e4 Det står i HI. Døgnvakter. Anonymkode: 74ba6...623 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå