Gjest Jalileh Skrevet 25. februar 2006 #1 Del Skrevet 25. februar 2006 Pga skaden min så må jeg trene opp igjen hele det ene beinet mitt. Fysioterapauten ba meg fokusere mest på innsiden av lårmuskelen slik at kneskåla ikke plopper ut igjen og igjen, meeen... jeg kan enda ikke kave meg til SATS, så det får bli hjemmetrening i mens. Hvilke øvelser er bra for styrking av innsidelår som jeg kan gjøre hjemme? Noen som har et tips eller to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 25. februar 2006 #2 Del Skrevet 25. februar 2006 Øh, nå skal jeg prøve å forklare en øvelse: Ligg på gulvet, på siden. Løft opp beinet som ligger øverst, hold - slipp det ned igjen (sakte). Stram musklene under hele øvelsen, og ikke hvil når du har senket det (dvs senk det bare et par centimeter over det andre beinet, før du hever det igjen). Du kan jo også bruke en treningsstrikk, hvor du krysser beina, så du drar/skyver beinet vekk med innsiden av låret. Litt klønete å forklare skriftlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. februar 2006 #3 Del Skrevet 25. februar 2006 Takk for tips camillo. Har treningsstrikk og slikt hjemme, så det var da godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2006 #4 Del Skrevet 26. februar 2006 Fysioterapeuten din er da den rette til å gi deg riktige øvelser. Jeg holder på med opptrening pga et beinbrudd. Hjemme så har jeg strikker, fitnessball samt trimsykkel. Alt etter råd fra fysioterapeuten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 27. februar 2006 #5 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg har bare vært der en gang, og er der kun en gang i uka, så jeg ville på egenhånd vise han litt fremgang. Når jeg kom dit første gangen så bare måpte han fordi jeg fortsatt ikke klarte å gå etter 5 uker. Uansett så ba han meg trene opp innside av lårmuskelen hjemme. Og det har jeg startet med. Men joda, selvfølgelig skal han og jeg regner med at han vil gi meg mange råd på veien. I tillegg til dette så må jeg jo begynne på senter igjen så fort jeg klarer å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå