Gå til innhold

Hvordan skru av kjøkkenvifta? type flexit


lillelam100

Anbefalte innlegg

lillelam100

Heisann! Jeg har en kjøkkenvifte fra Flexit som mangler en av/på knapp, den har kun innstillinger for viftehastighet. Jeg klarer bare å skru den av ved å slå av sikringen, noe som begynner å bli veldig irriterende. Er det noen som vet om det finnes en skjult av/på knapp eller en annen måte å få skrudd den av på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår fra Flexit har også bare innstillinger for hastighet, men det er jo med det vi skrur den av.

Anonymkode: 4da98...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er huset? Noen hus har mekanisk avtrekk via kjøkkenvifte for å sikre frisk luft i huset. Der gamle hus var trekkfulle og fikset ventilasjonen selv ble husene tettere og tettere på slutten av 90-tallet og utover2000-tallet. Så da hadde man ventiler over vinduer og en avtrekksvifte som gikk hele døgnet. 

Så vær forsiktig med å stenge den ned, for du kan skade huset alvorlig om du gjør ting du ikke bør gjøre

Nå idag har vi balansert ventilasjon med varmegjenvinner

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ventilator har heller ikke av/på, den er alltid i gang på laveste nivå og det skal den være siden den også er tilknyttet badet. Lager jeg mat slår jeg den opp på høyere nivå og trykker en knapp for å åpne spjeldet slik at den trekker mer luft ut fra kjøkkenet.

Anonymkode: 0b1f2...ad5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du har balansert ventilasjon? Da skal du aldri skru ventilasjonen helt av. 

Anonymkode: 4d5e7...1fb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så hadde vi en slik som vi kunne skyve inn når den ikke var i bruk. Kan det være en mulighet?

Anonymkode: 65375...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert balansert ventilasjon, da går det ikke å slå det helt av uten at du kobler ut aggregatet eller tar sikringen, men da har du ikke avtrekk på badet heller. 

Anonymkode: 5c665...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...