lillelam100 Skrevet 18. oktober 2024 #1 Del Skrevet 18. oktober 2024 Heisann! Jeg har en kjøkkenvifte fra Flexit som mangler en av/på knapp, den har kun innstillinger for viftehastighet. Jeg klarer bare å skru den av ved å slå av sikringen, noe som begynner å bli veldig irriterende. Er det noen som vet om det finnes en skjult av/på knapp eller en annen måte å få skrudd den av på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #2 Del Skrevet 18. oktober 2024 Vår fra Flexit har også bare innstillinger for hastighet, men det er jo med det vi skrur den av. Anonymkode: 4da98...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. oktober 2024 #3 Del Skrevet 18. oktober 2024 (endret) Hvor gammelt er huset? Noen hus har mekanisk avtrekk via kjøkkenvifte for å sikre frisk luft i huset. Der gamle hus var trekkfulle og fikset ventilasjonen selv ble husene tettere og tettere på slutten av 90-tallet og utover2000-tallet. Så da hadde man ventiler over vinduer og en avtrekksvifte som gikk hele døgnet. Så vær forsiktig med å stenge den ned, for du kan skade huset alvorlig om du gjør ting du ikke bør gjøre Nå idag har vi balansert ventilasjon med varmegjenvinner Endret 18. oktober 2024 av newman01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #4 Del Skrevet 18. oktober 2024 Min ventilator har heller ikke av/på, den er alltid i gang på laveste nivå og det skal den være siden den også er tilknyttet badet. Lager jeg mat slår jeg den opp på høyere nivå og trykker en knapp for å åpne spjeldet slik at den trekker mer luft ut fra kjøkkenet. Anonymkode: 0b1f2...ad5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #5 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg tipper du har balansert ventilasjon? Da skal du aldri skru ventilasjonen helt av. Anonymkode: 4d5e7...1fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #6 Del Skrevet 18. oktober 2024 Før så hadde vi en slik som vi kunne skyve inn når den ikke var i bruk. Kan det være en mulighet? Anonymkode: 65375...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #7 Del Skrevet 18. oktober 2024 Sikkert balansert ventilasjon, da går det ikke å slå det helt av uten at du kobler ut aggregatet eller tar sikringen, men da har du ikke avtrekk på badet heller. Anonymkode: 5c665...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #8 Del Skrevet 18. oktober 2024 Du skal ikke skru den av. Anonymkode: 9c696...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #9 Del Skrevet 20. oktober 2024 Det kommer vel an på om viften er koblet på det samme systemet som balansert ventilasjon? Jeg har balansert ventilasjon, men kjøkkenvifte er koblet utenom, slik at jeg kan skru den av. Men når den står på så endres innstillingene på den balanserte ventilasjonen slik at mer luft kommer inn i huset via ventilasjon. Er en tings som måler luftstrømmen i kjøkkenvifte som gir beskjed til ventilasjonen ellers Anonymkode: fff54...b53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 lillelam100 skrev (På 18.10.2024 den 9.07): Heisann! Jeg har en kjøkkenvifte fra Flexit som mangler en av/på knapp, den har kun innstillinger for viftehastighet. Jeg klarer bare å skru den av ved å slå av sikringen, noe som begynner å bli veldig irriterende. Er det noen som vet om det finnes en skjult av/på knapp eller en annen måte å få skrudd den av på? Der er ingen knapp fordi den aldri skal slåss helt av. Der skal være luftsirkulasjon. Er vel balansert ventilasjon og kjøkkenvifta styrer og avtrekk fra badet? Anonymkode: 78e2b...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå