Gå til innhold

Sykt hjertebank ved presentasjon av navn. Flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvilket forum sette passer best i, men det handler jo om sosiale reaksjoner på et vis. 

Jeg har et problem med sosial angst til tider. Og verst gir det seg utslag i for eksempel hvis jeg er på et foreldremøte eller må på et eksternt jobbmøte med ukjente. Når runden går rundt bordet og vi skal si navn og kanskje hvem vi er foreldre til hvis det er snakk om et opplegg på skolen... Altså jeg får så hjertebank at det synes på utsiden av klærne. Kan også begynne å skjelve, men vet ikke om noen oppdager det. 

Er så lei av å ha det slik! Forrige uke var jeg på noe der sikkert 40 foreldre var til stede og jeg trodde jeg skulle krepere innvendig da presentasjonsrunden gikk. For meg virka det som jeg var den eneste som følte det slik. Normal snakk rundt bordet er jeg ikke så redd. Det er mer hvis jeg føler meg som eneste i fokus foran flere 

Flere som skjønner greia? 🙈 Føler meg så alene om å ha det slik. Mannen min er rolig som et fjell i samme situasjon. 

Anonymkode: 9aa3c...1e3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle stå sosiale relasjoner 😁

Anonymkode: 9aa3c...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er sosial fobi. Mange plages av dette, det kommer frem på ulikt vis i mange typer situasjoner, og det mest typiske er at man er redd for presentasjoner i studier og jobb, og å si noe høyt i forsamlinger.

Du kan være ganske trygg på at hjertebanken ikke synes for andre. Det finnes både behandling og kurs for å mildne dette, der den viktigste bedringsfaktoren er å tåle å ha de følelsene, stå i det, og øve mange ganger. Da blir de vonde følelsene mindre. Du har altså en form for angst som er relativt vanlig.

Anonymkode: b49b9...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...