Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dritt lei av at mannen min alltid er hjemme. Mannen min hater å være sosial. Han er hjemme hver eneste dag, hele året rundt. Han har hatt hjemmekontor hver dag siden før pandemien. Vi har ingentig å snakke om lenger og humøret hans preges av tilværelsen. (Hvis han er på kontoret er tilværelsen enda verre, for da er alt bare stress.)Han oppfører seg som om leiligheten er hans, og er jeg hjemme, er jeg liksom i veien.

Jeg får aldri alenetid med barna og aldri alenetid selv. Jeg kommer hjem kl 17, og da har han som regel vært sammen med barna i 1-2 timer og han gjør også mest på hjemmebane, noe som er bra, men dessverre også brukes mot meg hele tiden

Det mest irriterende, er at han jobber veldig lite og tar skippertak når barna er lagt, så da har vi ingen kveldsstund sammen  heller. Det virker nesten som om han bruker kveldsjobb som et påskudd for å få enda mer alenetid. En sjelden gang kommer han ut fra sin hule, og da vil han ha sex. For meg er det ikke veldig fristende når vi knapt har snakket sammen hele dagen.

Jeg tror ikke han bruker mer enn 15 -20 timer på jobb i løpet av en uke og mener jeg setter jobb foran familie, selv om jeg jobber 37,5 time per uke og ikke noe mer. 

Å rekke barnehagen er for meg er mer stress for meg enn for han, men jeg henter ofte. Jeg jogger og får trening. Min samboer kjører konsekvent uansett avstander. Alt skal være komfort, hele tiden. Selv kjører jeg kollektivt og liker å få frisk luft.

Som en annen her skrev, om drømmen om en annen, så drømmer nok jeg litt om et liv med en som er ute blant folk, har mer å fortelle om, som er med i et team og får impulser fra andre og godt humør. Det er så ekstremt deprimerende å føle at hverdagen er så monoton med null entusiasme eller gnist.

Anonymkode: cab19...662

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hva vil du gjøre for å endre på situasjonen?

Anonymkode: 3e419...4f4

• Liker 4
Skrevet

Så skille deg da. 

Anonymkode: fd0d1...9fe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så hva vil du gjøre for å endre på situasjonen?

Anonymkode: 3e419...4f4

Vet ikke. Bare leve livet slik det er for barnas skyld. Tvinge han til å søke en annen jobb. Prøve å skaffe han venner

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dritt lei av at mannen min alltid er hjemme. Mannen min hater å være sosial. Han er hjemme hver eneste dag, hele året rundt. Han har hatt hjemmekontor hver dag siden før pandemien. Vi har ingentig å snakke om lenger og humøret hans preges av tilværelsen. (Hvis han er på kontoret er tilværelsen enda verre, for da er alt bare stress.)Han oppfører seg som om leiligheten er hans, og er jeg hjemme, er jeg liksom i veien.

Jeg får aldri alenetid med barna og aldri alenetid selv. Jeg kommer hjem kl 17, og da har han som regel vært sammen med barna i 1-2 timer og han gjør også mest på hjemmebane, noe som er bra, men dessverre også brukes mot meg hele tiden

Det mest irriterende, er at han jobber veldig lite og tar skippertak når barna er lagt, så da har vi ingen kveldsstund sammen  heller. Det virker nesten som om han bruker kveldsjobb som et påskudd for å få enda mer alenetid. En sjelden gang kommer han ut fra sin hule, og da vil han ha sex. For meg er det ikke veldig fristende når vi knapt har snakket sammen hele dagen.

Jeg tror ikke han bruker mer enn 15 -20 timer på jobb i løpet av en uke og mener jeg setter jobb foran familie, selv om jeg jobber 37,5 time per uke og ikke noe mer. 

Å rekke barnehagen er for meg er mer stress for meg enn for han, men jeg henter ofte. Jeg jogger og får trening. Min samboer kjører konsekvent uansett avstander. Alt skal være komfort, hele tiden. Selv kjører jeg kollektivt og liker å få frisk luft.

Som en annen her skrev, om drømmen om en annen, så drømmer nok jeg litt om et liv med en som er ute blant folk, har mer å fortelle om, som er med i et team og får impulser fra andre og godt humør. Det er så ekstremt deprimerende å føle at hverdagen er så monoton med null entusiasme eller gnist.

Du kan da ikke kreve at alle skal jogge. Seriøst. Hadde min samboer krevd at jeg skulle jogge, ville jeg ha bedt ham om å jogge ut av huset mitt og aldri komme tilbake. Det er heller ikke gitt at man får masse "impulser" av å være rundt andre hele tiden. Jeg er rundt andre hele tiden på jobb, men får færre impulser der enn når jeg leser en bok eller holder på med hobbyen sin.

Anonymkode: db64c...f6c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vet ikke. Bare leve livet slik det er for barnas skyld. Tvinge han til å søke en annen jobb. Prøve å skaffe han venner

TS

Du kan da ikke skaffe venner for en voksen mann, ei heller tvinge ham til å søke en annen jobb. HAN trives. DU trives ikke. Han er ikke ansvarlig for at du trives. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS

Den eneste du kan endre er deg selv. Du kan aldri ha som mål å endre andre. Du kan derimot endre hvordan du ser på situasjonen, hva du selv gjør for å ha bedre stemning, og eventuelt hva som skal til for å få det bedre. For nå leker du martyr og skylder på han og barna. Det er du som velger å sitte der i et sånt dårlig forhold. 

Anonymkode: 9eb1a...f9b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis man sammenligner det med å være sykemeldt osv, så er det jo allment kjent at det ikke akkurat bidrar til økt energi å gå hjemme. Mannen lever og jobber hjemme, og er vel mest sannsynlig bare blitt vant til at dette er livet. Jeg var akkurat lik da jeg var langtidssykemeldt, orka rett og slett ingenting tilslutt. 

Hvorfor er det bare stress når han er på kontoret? ER det reell stress, eller føler han det sånn fordi han er vant til fred og ro hjemme? 

Anonymkode: 0f2fc...229

• Liker 2
Skrevet

Ellers enig med andre, han har det jo bra, og han hjelper til med barn og hjem. Hva kan du gjøre for å få det bedre? Tja, første steg er vel å bestemme deg for om denne mannen er han du vil ha? Hvis du ikke vil ha en ikke-joggende mann som hjelper til hjemme, så kan du jo bytte han ut med en joggende mann som ikke hjelper til? Gresset er ikke alltid grønnere osv. 

Hva med å invitere vennepar på besøk? Be han med ut på romantisk date uten unger? Dra på weekend-tur? Foreslå fjelltur med familien? Dra på kino? Ikke legg all skyld på han, han har det som sagt bra han. Ser ingen plass i innlegget ditt om du har snakka med han om dette?

Anonymkode: 0f2fc...229

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker også at du får snakke med ham og finne på noe dere kan gjøre felles. Ellers antar jeg at barna er små siden dere/han er så mye hjemme og du driver og jogger som det eneste utenom jobben? Ikke lenge til du kan sende ham på fotballtrening med guttungen eller la han ta kioskvakter og slikt, eller at du kan ta med barna på storbyferie 🙂

Så er det jo også slik at man KAN vokse fra hverandre - men da må dere virkelig prøve en innsats først.

Og nei, du kan ikke tvinge ham til å jogge, men du kan be ham bli med på tur (ta med barna også), invitere gjester, invitere til barnebursdag der foreldrene blir med på kaffe, dra ham med på middagsbesøk, finn på noe og allier deg med venner og familie. Jeg ser ikke den store krisen siden han hjelper til og faktisk gjør mer enn deg hjemme, men dere kan jo diskutere litt rundt dette med at han jobber masse på kvelden så du føler han ikke priorioterer å sette tid av til deg.

Anonymkode: 7815c...6da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den eneste du kan endre er deg selv. Du kan aldri ha som mål å endre andre. Du kan derimot endre hvordan du ser på situasjonen, hva du selv gjør for å ha bedre stemning, og eventuelt hva som skal til for å få det bedre. For nå leker du martyr og skylder på han og barna. Det er du som velger å sitte der i et sånt dårlig forhold. 

Anonymkode: 9eb1a...f9b

Ts ber om råd. Hvorfor er det alltid noen som deg som skal gå til angrep å bruke usaklig ord som matyr fordi noen ikke er helt fornøyd. Er det ikke bare å unngå svare om du ikke har konstruktivt å bidra med.

Anonymkode: 0ca26...44e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan da ikke kreve at alle skal jogge. Seriøst. Hadde min samboer krevd at jeg skulle jogge, ville jeg ha bedt ham om å jogge ut av huset mitt og aldri komme tilbake. Det er heller ikke gitt at man får masse "impulser" av å være rundt andre hele tiden. Jeg er rundt andre hele tiden på jobb, men får færre impulser der enn når jeg leser en bok eller holder på med hobbyen sin.

Hva er det med å ta innlegg mest negativt og plukke ut enkelte ting å hakke på. Ts skrev at hun jobbet mens han aldri gjør noe fysisk, noe vi alle vet er positivt for helsen. Aldri forlangt at han skal jobbe. Han er verken rundt andre på jobb eller mestetiden av dagen inkludert sin samboer. Det må være tungt å være alene i ett forhold ts!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tenker han burde flytte hjemmekontoret til en annen arena, slik at det blir dedikert sone for jobb, der han fysisk må ut av huset, med dedikert arbeidstid. Altså et dedikert område han kan kalle jobb, og et dedikert område som er hans hjem.

Endret av Apis
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts ber om råd. Hvorfor er det alltid noen som deg som skal gå til angrep å bruke usaklig ord som matyr fordi noen ikke er helt fornøyd. Er det ikke bare å unngå svare om du ikke har konstruktivt å bidra med.

Fordi hun omtaler mannen med så mange negative egenskaper. Han lever det gode liv og hun er misunnelig eller så er de ikke i kompatible i det hele tatt. Slik hun beskriver han virker det som en flott mann.

Anonymkode: 7f348...0b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen har heller sagt at TS har krevd at alle skal jogge. Dette blir bare et dumt, usant argument.

Anonymkode: b7d33...186

• Liker 3
Skrevet

Denne hjemmekontor-gjengen har blitt en sløv flokk som ikke ser noen grunn til å bidra på samme måte som oss andre  
Å møte opp på jobben og bidra til omgå sine kollegaer og ta inn input fra omgivelsene. 
Latskap de luxe 

Anonymkode: 070b1...781

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne hjemmekontor-gjengen har blitt en sløv flokk som ikke ser noen grunn til å bidra på samme måte som oss andre  
Å møte opp på jobben og bidra til omgå sine kollegaer og ta inn input fra omgivelsene. 
Latskap de luxe 

Anonymkode: 070b1...781

Kilde?

Anonymkode: b7d33...186

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som at dere begge er koblet ut av forholdet. Han velger å være utilgjengelig med jobb når han har muligheten til å tilbringe tid med deg.

Jeg ville fokusert på det, i stedet for å gå rett på å kreve at han bytter jobb og endrer personlighet.

Anonymkode: 25843...402

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det med å ta innlegg mest negativt og plukke ut enkelte ting å hakke på. Ts skrev at hun jobbet mens han aldri gjør noe fysisk, noe vi alle vet er positivt for helsen. Aldri forlangt at han skal jobbe. Han er verken rundt andre på jobb eller mestetiden av dagen inkludert sin samboer. Det må være tungt å være alene i ett forhold ts!

Men det er  fortsatt hans valg å gjøre noe fysisk! Hun leser sikkert ikke bøker, selv om det er bra for intellektet.  Men ingen sier at hun MÅ lese. Alle MÅ ikke trene.

• Liker 1
Skrevet

Du høres veldig slitsom ut. Her er det en mann som gjør mesteparten glemme og prøver gjøre det beste for barna. Men det er galt det også. Er det virkelig rart bare flere og flere velger singellivet.. 

Anonymkode: b2ba5...567

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...