Gå til innhold

Barnehagen driver å kler barnet i vinterdress, vintersko og vinterlue i Oslo nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De ha bedt om fullt vinterutstyr og kler barna i det nå, jeg synes det er for tidlig så varmet som vi har det i Oslo om dagen. 

Vet det kan være kaldt/kjærlig på morgenen, men barna har da andre høstdresser og tykt ulltøy, samt ullundertøy.

Dette er en storebarnsavdeling, jeg ser at småbarnsavdelingene ikke har begynt med vinterutstyr enda. 

Hvordan er det i deres barnehager?

Anonymkode: b6730...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De ha bedt om fullt vinterutstyr og kler barna i det nå, jeg synes det er for tidlig så varmet som vi har det i Oslo om dagen. 

Vet det kan være kaldt/kjærlig på morgenen, men barna har da andre høstdresser og tykt ulltøy, samt ullundertøy.

Dette er en storebarnsavdeling, jeg ser at småbarnsavdelingene ikke har begynt med vinterutstyr enda. 

Hvordan er det i deres barnehager?

Anonymkode: b6730...bf2

Her i Trondheim er vi ikke på vinterklær enda i bhg 

Anonymkode: b2dd4...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare må skaffe det barnet trenger. Det kan være nokså surt ute noen dager. 

 

Anonymkode: f8172...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer jo hva du har i barnehagen. Helt uaktuelt å begynne med fullt vinterutstyr nå. Hva skal ungene ha på seg når det er -12 da? Her er det høstdress, alternativt med mellomlag, som er påkledningen. 

Anonymkode: fc0aa...691

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du bestemmer jo hva du har i barnehagen. Helt uaktuelt å begynne med fullt vinterutstyr nå. Hva skal ungene ha på seg når det er -12 da? Her er det høstdress, alternativt med mellomlag, som er påkledningen. 

Anonymkode: fc0aa...691

Men barnehagen har bet oss ta det med, når jeg drøyde det fulgte de det opp med å be om det igjen, akkurat som om vi var dårlige foreldre som ikke hadde tilpasset klær til barnet og ikke fulgte beskjeder.

Anonymkode: b6730...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk meldingen bare til deg eller til alle som en påminnelse?

Jeg forholder meg til det barnehagen sier og ber om. Det er de som faktisk er med barnet mitt på dagen og ser hva som trengs, og jeg stoler på at de gjør gode vurderinger.

Anonymkode: 3f18b...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men barnehagen har bet oss ta det med, når jeg drøyde det fulgte de det opp med å be om det igjen, akkurat som om vi var dårlige foreldre som ikke hadde tilpasset klær til barnet og ikke fulgte beskjeder.

Anonymkode: b6730...bf2

Vel da må du nesten kommunisere at du synes det er for tidlig. Hva har barnet under yttertøyet? Kanskje barnehagen opplever at barnet fryser og er tynnkledd. Du må nesten bare snakke med barnehagen og spørre på hvilket grunnlag de har gjort en vurdering på antrekk.

 

Anonymkode: 04974...1c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man ikke bare leverer det barnehagen sier de trenger for å holde DITT barn varmt og mett gjennom dagen. 

Anonymkode: f8172...d26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-11 grader meldes det i Oslo. Føles som 7 grader står det på Storm.no. 

Det blir kaldt om man skal være ute lenger enn 5 minutter.

Anonymkode: fb21b...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bhg ikke så langt fra Oslo. I går var vi mye ute,og de ungene som hadde tynne dresser,frøs. Selv med fleece/ullgenser under. Selv hadde jeg på meg vinterdress. Det kommer selvsagt an på hva barnet har under,og du kan jo si fra at barnet ditt har mye under og kanskje ikke trenger tykk dress enda.  Men har du spurt barnet om det er for varmt? 

Vi opplever veldig forskjellig påkledning om dagen,noen barn har ullundertøy og vinterklær omtrent fra slutten av august,mens andre sender ikke med lue,votter eller tykke dresser før vi har sendt ut x antall beskjeder om at barna fryser.... 

Anonymkode: 67704...fa2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det virkelig noen rolle om ungen har på vinterdress med lite under, eller høstdress med mye under? Vinterdress gjør det kjappere å få barna ut. 

Anonymkode: 90fe0...4f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk meldingen bare til deg eller til alle som en påminnelse?

Jeg forholder meg til det barnehagen sier og ber om. Det er de som faktisk er med barnet mitt på dagen og ser hva som trengs, og jeg stoler på at de gjør gode vurderinger.

Anonymkode: 3f18b...366

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel da må du nesten kommunisere at du synes det er for tidlig. Hva har barnet under yttertøyet? Kanskje barnehagen opplever at barnet fryser og er tynnkledd. Du må nesten bare snakke med barnehagen og spørre på hvilket grunnlag de har gjort en vurdering på antrekk.

 

Anonymkode: 04974...1c7

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor man ikke bare leverer det barnehagen sier de trenger for å holde DITT barn varmt og mett gjennom dagen. 

Anonymkode: f8172...d26

 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Spiller det virkelig noen rolle om ungen har på vinterdress med lite under, eller høstdress med mye under? Vinterdress gjør det kjappere å få barna ut. 

Anonymkode: 90fe0...4f5

Barnet er alltid svett når jeg henter det med så varme klær. Har slutta å ta på barnet ullundertøy, men det er fortsatt varmet med vintersko, vinterlue og vinterdress. Så JA DET SPILLER EN ROLLE!

De har sendt melding til alle, ser alle på denne avdelingen har på vinterdresser og gult vinter tilbehør, de andre avdelingene har det ikke. 

Anonymkode: b6730...bf2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min bhg kjører vi vinterdress med vanlig lag under (dvs vanlig bukse/tskjorte), eventuelt ull og høstdress.

Ofte mye lettere å bevege deg i ett lag enn flere.

Og hva bruker de på vinteren i -15? Jo, ull, fleecelag og vinterdress :)

Anonymkode: 8518b...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bruker vinterdress i Oslo nå med vanlig hverdagsklær under  😊

Anonymkode: 6ae95...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De ha bedt om fullt vinterutstyr og kler barna i det nå, jeg synes det er for tidlig så varmet som vi har det i Oslo om dagen. 

Vet det kan være kaldt/kjærlig på morgenen, men barna har da andre høstdresser og tykt ulltøy, samt ullundertøy.

Dette er en storebarnsavdeling, jeg ser at småbarnsavdelingene ikke har begynt med vinterutstyr enda. 

Hvordan er det i deres barnehager?

Anonymkode: b6730...bf2

Vi har ikke vinterdressen fremme før det er behov. Vi har ullklær om det trengs.

Vi bor på et sted der det er -20 om vinteren og vi har ikke vinterdresser på ungene nå. 

Anonymkode: 0b83c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barn er forskjellig. Problemet i en barnehage er at de ikke har mulighet å drive med å kle på og av for å veksle på alle barn når en blir kald, en blir varm, den varme blir for varm og må ha av seg noe igjen osv. 

Beste løsning vil nok være å snakke med barnehagen. «Jeg forstår det er lettest for dere å ta på vinterdress siden mange fryser på denne tiden. Men mitt barn er veldig varm av seg og er gjennomvåt av svette når jeg henter barnet når de er ute. Derfor tenker jeg at jeg leverer barnet i body og strømpebukse/tights og tynn genser. Og at kun dressen tas på. Ikke mellomlag. Tar også med tynnere lue og hansker så det ikke blir alt for varmt».

Det er veldig varierende vær nå. Så de må nesten ha vinterdress hengende i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (1 minutt siden):

Barn er forskjellig. Problemet i en barnehage er at de ikke har mulighet å drive med å kle på og av for å veksle på alle barn når en blir kald, en blir varm, den varme blir for varm og må ha av seg noe igjen osv. 

Beste løsning vil nok være å snakke med barnehagen. «Jeg forstår det er lettest for dere å ta på vinterdress siden mange fryser på denne tiden. Men mitt barn er veldig varm av seg og er gjennomvåt av svette når jeg henter barnet når de er ute. Derfor tenker jeg at jeg leverer barnet i body og strømpebukse/tights og tynn genser. Og at kun dressen tas på. Ikke mellomlag. Tar også med tynnere lue og hansker så det ikke blir alt for varmt».

Det er veldig varierende vær nå. Så de må nesten ha vinterdress hengende i barnehagen. 

Men det er jo bare å la være å ha vinterdressen der! Ta med varmere klær til kalde morgener. Ikke ha mellomlag der, man bestemmer selv hva barna har på seg ved å henge forskjellige klær i hylla. Er ikke mer vanskelig enn det. 

Anonymkode: 0b83c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

 

Barnet er alltid svett når jeg henter det med så varme klær. Har slutta å ta på barnet ullundertøy, men det er fortsatt varmet med vintersko, vinterlue og vinterdress. Så JA DET SPILLER EN ROLLE!

De har sendt melding til alle, ser alle på denne avdelingen har på vinterdresser og gult vinter tilbehør, de andre avdelingene har det ikke. 

Anonymkode: b6730...bf2

Men hvorfor har du vintersko der? Det er ikke vinter? Hvorfor har du vinterlua der? 

Anonymkode: 0b83c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er jo bare å la være å ha vinterdressen der! Ta med varmere klær til kalde morgener. Ikke ha mellomlag der, man bestemmer selv hva barna har på seg ved å henge forskjellige klær i hylla. Er ikke mer vanskelig enn det. 

Anonymkode: 0b83c...cdc

Ja, men er det ikke litt dumt å ikke ha vinterdressen der? Plutselig blir det surt, kaldt og vind, og tynnere dress med mellomlag holder ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...